Laserdisc spiller, noe å ta vare på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Laserdisc spiller, noe å ta vare på?

Har en eldgammel Pioneer 1450 Laserdisc spiller. Er det noe å ta vare på, er det bare å pælme den på dynga. Eneste grunn jeg ser til å ta vare på den evnt. selge den er at jeg har Star Wars Trilogy boksen. Er det noen verdi på denne boksen lenger?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Har en eldgammel Pioneer 1450 Laserdisc spiller. Er det noe å ta vare på, er det bare å pælme den på dynga. Eneste grunn jeg ser til å ta vare på den evnt. selge den er at jeg har Star Wars Trilogy boksen. Er det noen verdi på denne boksen lenger?
    Boksen er litt tøff da. Den er det sikkert folk som er interessert i. Det er vel den utgivelsen av den originale triologien (før spesiel edition) som holder best kvalitet? Husk at den originale triologien ikke er utgitt i noen skikkelig DVD utgivelse. Samme versjon som er på Laserdisc kom som ekstra i den nyeste Star Wars boksen (men den selges ikke i Norge).

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalet ut er bare kompositt, det er vel noe de fleste rynker på nesa av.
    Men en grunn til å ta vare på slikt er fremtidig nostalgiverdi. Den kan bli verdifull om 50 år hvis alle andre har pælma sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laserdisc spiller ja...
    Har selv en gammel pioneer spiller. Sikkert ubrukelig i dag, men "kjekt" å ha.
    Sitter vel på 200-300 filmer. Blir litt mørkredd når jeg tenker hvor mye de platene kosta. Husker jeg betalte 699 kr når speed kom på ld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen er tøff og den var dyr. Men det kommer sikkert en boks med alle 6 filmene på HD-DVD eller BR snart. Sikkert uten boka som følger med i LD utgaven.

Vel jeg får tenke på det en stund til, kanskje den havner på qxl til 1.- i utropspris sammen med de 3 eldste DVD spillerne mine.....

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Signalet ut er bare kompositt, det er vel noe de fleste rynker på nesa av.
    Men en grunn til å ta vare på slikt er fremtidig nostalgiverdi. Den kan bli verdifull om 50 år hvis alle andre har pælma sin.
    Spiller det noen rolle? Jeg trodde laserdisc stort sett var et a/d-konvertert komposittsignal. Greit nok at kompositt ikke er noe å rope hurra over, men hvis det er slik filmen er komprimert på disken gir det deg vel ingen spesiell fordel å gjøre denne om til s-video eller hva man heller skulle hatt inne i spilleren fremfor å la TVen gjøre jobben.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den tiden synes jeg det var knall bilde over s-video på min 28" CRT Sony. Ikke spesielt mye dårligere enn DVD tør jeg påstå....

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlignet AC3 lyden på Top Gun laserdiscen med DVD.Mye mer trøkk i lyden på laseren,spesielt bassen.
    Men nå har vi jo ukomprimert pcm på hd formater,så da så.
    Har en del bokser på laser og dem er jo kule.Spesielt T2 og Star Wars.
    Det er en ting på T2 discene som ikke finnes på dvd og det er en video med Guns'n Roses "You Could be Mine".
    Mange ungdommer som ikke har sett laserdisc.What the f*** sier dem og blir store i øynene.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Spiller det noen rolle? Jeg trodde laserdisc stort sett var et a/d-konvertert komposittsignal. Greit nok at kompositt ikke er noe å rope hurra over, men hvis det er slik filmen er komprimert på disken gir det deg vel ingen spesiell fordel å gjøre denne om til s-video eller hva man heller skulle hatt inne i spilleren fremfor å la TVen gjøre jobben.
    Mulig jeg uttrykte meg litt uklart? Problemet er at videosignalet er lagret i kompositt, og da spiller det ingen rolle hva man gjør det om til etterpå.
    Om det spiller noen rolle at signalet er komprimert ned til kompositt? Ja absolutt, det tror jeg de fleste kan se forskjell på.

Newcomer prevail sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azathoth
    Laserdisc spiller ja...
    Sitter vel på 200-300 filmer. Blir litt mørkredd når jeg tenker hvor mye de platene kosta. Husker jeg betalte 699 kr når speed kom på ld.
    Hehe, sånt er kjipt :neutral: Du får selge hele samlingen om 50 år

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Mulig jeg uttrykte meg litt uklart? Problemet er at videosignalet er lagret i kompositt, og da spiller det ingen rolle hva man gjør det om til etterpå.
    Om det spiller noen rolle at signalet er komprimert ned til kompositt? Ja absolutt, det tror jeg de fleste kan se forskjell på.
    Uklart nok til å lure meg, jeg trodde at du mente at akkurat den spilleren var kjip fordi den ikke hadde s-video eller rgb ut eller noe slikt, men vi er på samme side i boken nå

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azathoth
    Laserdisc spiller ja...
    Dette er noe å tenke på når det gjelder dagens blu-ray filmer.. De er jo faktisk ikke så dyre. Jeg betalte gledelig 300kr for importerte vhs-filmer i widescreen på akers mic for 12-14 år siden

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en eldgammel Pioneer 1450 Laserdisc spiller. Er det noe å ta vare på?
    Helt klart.

Som CD-drev er den helt konge. Har du prøvd det?

Min Denon LA 2700(Pioneer-base) spiller overraskende bra - som CD-spiller.

Alltid klar til å bli "matchet" i CD-tester i heimen...........

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg prøvd, men det er mer styr med denne enn med min cd spiller. Den store skuffen og at den er forholdvis treg til å starte opp trekker ned. Og dette er en eldgammel spiller, senere kom det modeller hvor man trykket inn en knapp og man slo av bildefunksjonen og et lite luke i midten ble aktivert. Men om det ble noen gevinst i lydkvalitet av den grunn er jeg usikker på.

PS! Jeg har den enda. Det er Star Wars Triologien som hindrer meg fra i å levere den til resirkulering.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var Pioneer med sine laserdiscspillere som skapte hjemmekinoen.
    har selv en dvl 909 som er en kombispiller. tar både ld og dvd. kostet 12500,- da jeg kjøpte den i 97. da var det var mer morro å handle film. dra til akers mic og ta med noen store titler hjem, eller bestille fra laserdisken i danmark. de var selfølgelig mye dyrere enn dvd. men da var man mere en filmsamler. nesten ingen hadde hørt om letterbox, man klaget heller over at bildet ble så lite. se en 4.3 verson var best for da "fylte" den skjermen. man så da bare halve filmen men det trodde man ikke.
    den siste nye lasern jeg kjøpte var Star Wars episode 1. spesialbestilt fra japan for 900,- eneste stedet den kom på laser. men den kom mye før på ld enn dvd. (tror det var mer enn 6 mnd).
    lyden på denne knuser dvd'n.
    man kan fremdeles få tak i noen morsomme titler på nettet for en liten sum. mange som selger filmene sine for en billig penge.
    det å sitte med et stort cover i fanget er mye mer kos enn en dvd fra obs til 29,-. blir som å sammenligne lp mot noen nedlastede filer. dvd er selvfølgelig et bedre system men man skal ikke kaste lasern pga av det. når hd systemene kommer for fullt, kaster man da dvd'ene sine? ta vare på spilleren, tror den kan oppgraderes til dolby digital. hadde før en 1850 og det funka på den. (må skaffe seg en rf-demodulator hvis man ikke har en i forsterkeren) og da er det en del filmer som blir morsomme igjen. :-)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mandalay
    det var Pioneer med sine laserdiscspillere som skapte hjemmekinoen.
    har selv en dvl 909 som er en kombispiller. tar både ld og dvd. kostet 12500,- da jeg kjøpte den i 97. da var det var mer morro å handle film. dra til akers mic og ta med noen store titler hjem, eller bestille fra laserdisken i danmark. de var selfølgelig mye dyrere enn dvd. men da var man mere en filmsamler. nesten ingen hadde hørt om letterbox, man klaget heller over at bildet ble så lite. se en 4.3 verson var best for da "fylte" den skjermen. man så da bare halve filmen men det trodde man ikke.
    den siste nye lasern jeg kjøpte var Star Wars episode 1. spesialbestilt fra japan for 900,- eneste stedet den kom på laser. men den kom mye før på ld enn dvd. (tror det var mer enn 6 mnd).
    lyden på denne knuser dvd'n.
    man kan fremdeles få tak i noen morsomme titler på nettet for en liten sum. mange som selger filmene sine for en billig penge.
    det å sitte med et stort cover i fanget er mye mer kos enn en dvd fra obs til 29,-. blir som å sammenligne lp mot noen nedlastede filer. dvd er selvfølgelig et bedre system men man skal ikke kaste lasern pga av det. når hd systemene kommer for fullt, kaster man da dvd'ene sine? ta vare på spilleren, tror den kan oppgraderes til dolby digital. hadde før en 1850 og det funka på den. (må skaffe seg en rf-demodulator hvis man ikke har en i forsterkeren) og da er det en del filmer som blir morsomme igjen. :-)
    Amen! :-D

Og velkommen til forumet!

A

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en slik spiller som skal skrotes?
    Hadde vært moro og prøvd det gamle greiene igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Helt klart.

Som CD-drev er den helt konge. Har du prøvd det?

Min Denon LA 2700(Pioneer-base) spiller overraskende bra - som CD-spiller.

Alltid klar til å bli "matchet" i CD-tester i heimen...........
    Den har blitt brukt mye som CD spiller. Testet den ut litt mot min cd spiller Original A8T. Jeg var ikke i stand til å kunne høre forskjell. Litt skuffa over det egentlig. Men hvislaserdiscspilleren er forholdvis bra greier så er vel det svaret. Musikken (Aqua, ensete plata jeg hadde to av) og høyttalerne gjorde vel også sitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jordfald
    hei hvis du er på jakt kan du prøve en av disse.

DVD \ LaserDisc Pioneer DVL-909 veldig lite brukt. Lavere pris finner du ikke! | FINN torget
    LASERDISKSPILLER Sony mdp-650D + 37 PLATER | FINN torget

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jordfald
    Hei,

Jeg oppgraderte min her for ikke all verdens tid siden, og nå driver den gamle og samler støv og tar plass
    Morsomt med en LD runde av og til

Minns det var en Pio CLD-950. En helt enkel sak som kom i 1994/95, men med separat mekanisme for CD (eget tray kommer ut for CD, og hele småla ved LD). Info her: Pioneer CLD-950

Den kan du sikkert få, iom at jeg neppe regner med å få noe for den.
    Send meg en PM/mail om det er aktuelt.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •