Laserdisc spiller, noe å ta vare på? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenkte ett lite retro rom der man kan slenge seg i saco sekken og spille supernintendo/ps1 og lignende. Vil jo aldri ha det i AV rommet, vil aldri kunne passe inn

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja jeg har nintendo`en i skapet. "sonefri" med double dragon og supermario spillene. Når det gjelder old school pioneer, synest jeg mitt oppsett kvalifiserer delvis.
    Noen som har hørt om Pioneer LD-X1 eller HLD-X0?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Massevis" til salgs på ebay. laserdisc player, DVD Home Theater, Laserdisc items on eBay.com

Bare å finne en selger som sender til Norge/Europe(eller spørre selger) og skaffe en 220-110V step-down trafo hos Clas Ohlson.
    Porto på en "vanlig" LD-spiller ligger vel på $100-125. Elite-spillerene er endel tyngre så portoen vil typisk bli dyrere.
    Nå skal ikke jeg ødelegge gleden for mange her, men Elite-spillerene er ikke nødvendigvis bedre, bare en bedre built

DVL-spillerene er dog de nyeste, men nødvendigvis ikke de beste. Har en DVL-spiller selv, og den er jo kjekk (LD+DVD), men som sagt ikke nødvendigvis ikke de de beste. Tror faktisk man får en bedre LD-spiller med en 59/703/704 enn med en 909 og 919.

Om ikke man finner riktig spiller til riktig så er det bare å følge med. Tok meg en liten stund før jeg fant en til riktig pris. Fant en med "buy it now" som var godt priset. Har ikke alltid hatt lykken med meg på auksjonsiden iom at flere av avsluttes midt på natta her hjemme, og da er det slitsomt å passe på

Newcomer erik sæther sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LD-stæsj

Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander

Ja jeg har nintendo`en i skapet. "sonefri" med double dragon og supermario spillene. Når det gjelder old school pioneer, synest jeg mitt oppsett kvalifiserer delvis.
    Ja, du sitter på et par klassikere der. HLD-X0 er jo et smykke, og så utrolig stillegående !
    Selv har jeg en Elite CLD-99 jeg er godt fornøyd med,en CLD-925 og en DVL-909
    Jeg kjøpte nettopp en CLD-A100 Laseractive på Ebay (noen som har hørt om DEN ?) Det er en kombinert LD-spiller og spillkonsoll, der det bl.a ble laget egne spill på 12" laserdisk !! (LD-ROM). Maskinen var bare på markedet i USA og Japan, og er til dags dato tidenes dyreste spillkonsoll. Man kunne kjøpe tre "moduler" til den: En som gir deg mulighet til å spille SEGA MEGADRIVE spill på CD og cartridge, en som er kompatibel med TURBOGRAFX spill på CD og kort, og en tredje modul for karaoke - med to mikinnganger og det hele. Utrolig kult og vintage synes jeg :-)
    Kan ta ett bilde av den og legge ut hvis noen er interessert i å se på dyret

Erik

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVL-909/919 i sort

Sitat Opprinnelig postet av Erkil
    Hei!

Noen som vet om en DVL-919 i sort finnish som skal selges? Kunne tenkt meg en slik! Evt en sort 909. Gull passer liksom ikke inn sammen med resten av tingene mine....

Erling
    Hei. Mulig du kjenner til det, men minner om at DVL-909 og DVL919 i sort finish er den amerikanske versjonen, og den spiller kun NTSC LD'er og NTSC SONE 1 DVD (hvis det har betydning for deg da).
    Jeg mener å huske at DVL-909 er kurant å gjøre sonefri (en tastekombinasjon på fjernkontrollen dersom firmwaret er riktig), mens i DVL-919 må en ROM-brikke byttes ut, og det kan muligens være mangelvare i dag.

Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik sæther
    Hei. Mulig du kjenner til det, men minner om at DVL-909 og DVL919 i sort finish er den amerikanske versjonen, og den spiller kun NTSC LD'er og NTSC SONE 1 DVD (hvis det har betydning for deg da).
    Jeg mener å huske at DVL-909 er kurant å gjøre sonefri (en tastekombinasjon på fjernkontrollen dersom firmwaret er riktig), mens i DVL-919 må en ROM-brikke byttes ut, og det kan muligens være mangelvare i dag.

Erik
    Hallo!!

Klar over det:-)

Har bare ntsc disc'er, så det er inget problem! En 925 er vel også OK forsåvidt.
    Sliter litt nå, 79'en min har begynt og slure på platene, noen som har en grei fix for det? Hvis ikke sitter jeg snart med to Elitespillere med små feil på....

Skal ikke bare være greit med gamle formater..

Mvh Erling

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erkil
    Hallo!!

Klar over det:-)

Har bare ntsc disc'er, så det er inget problem! En 925 er vel også OK forsåvidt.
    Sliter litt nå, 79'en min har begynt og slure på platene, noen som har en grei fix for det? Hvis ikke sitter jeg snart med to Elitespillere med små feil på....

Skal ikke bare være greit med gamle formater..

Mvh Erling

Har en CLD-925 selv, en grei maskin som har god bildekvalitet synes jeg.
    Når det gjelder CLD79 tror jeg det er et forholdsvis kjent problem at spindlemotoren slurer når gummiringen som griper platen har blitt skitten nok/fettete nok. Du finner endel info om dette på google-gruppen alt.video.laserdisc, en amerikaner som heter Kurtis Bahr har et godt tips for å rengjøre denne selv.
    Jeg hadde slureproblemet på min CLD-99, men turte ikke å gjøre det selv. Pioneer klarte heller ikke å fikse det så bra, så jeg endte med å bytte spindlemotoren til ca kr. 900,- Men det er forsåvidt verdt med en sånn maskin, mener nå jeg.
    Nu går alt så meget bedre med min 99 :-)

Hilsen Erik

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og en Pioneer CLD 2950.
    Som tar både PAL og ntsc, snur plater og har optisk ut helt klart en nydelig sak.

Har ikke fått brukt den så mye.
    Men lyd på laser disc kontra dvd på Independence day var temlig ulikt ja, klart bedre synes jeg på laser disc.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synest også det er bedre på laserdisc... ac-3, vanlig stereo og greier. Hvorfor det?

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo ha noe med hvordan de er mixet/spilt in på.
    Synes jeg husker noe om at laser disk lyd sporet er i ukomprimert PCM.

Men det er vel litt som DTS. det fleste lyd spor er på jo 754kbps og men noe få er på 1509kbps.

Kommer vel kanskje ann på hvor mye være enkelt studio har lagt vekt på kvaliteten på lyd sporet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moppen
    Må jo ha noe med hvordan de er mixet/spilt in på.
    Synes jeg husker noe om at laser disk lyd sporet er i ukomprimert PCM.

Men det er vel litt som DTS. det fleste lyd spor er på jo 754kbps og men noe få er på 1509kbps.

Kommer vel kanskje ann på hvor mye være enkelt studio har lagt vekt på kvaliteten på lyd sporet.
    Jepp. Det digitale lydsporet er ukomprimert PCM stereo. Det er vel egentlig bare de nye HD-formatene som kan matche dette.

På LD'er som har DTS lydspor er PCM-lydsporet erstattet med DTS-signalet.
    DTS på LD er "full bitrate", dvs 1441 kbps. Det er mange parametre som avgjør lydens kvalitet, men denne bitraten er uten tvil veldig mye høyere enn det som er vanlig på DVD med DTS-lyd. Og mange av oss LD-entusiaster mener i hvertfall at det gjenspeiles i et mer dynamisk DTS soundtrack på LD vs DVD.

Hilsen Erik

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente at jeg foretrekker ac-3 på laserdisc fremfor samme på dvd. Når det gjelder dts, mangler jo det dialognormaliseringsprosessen og derfor høres det ut som om det er mer "trykk" i den miksen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente at jeg foretrekker ac-3 på laserdisc fremfor samme på dvd. Når det gjelder dts, mangler jo det dialognormaliseringsprosessen og derfor høres det ut som om det er mer "trykk" i den miksen.
    Det var interessant. Denne dialognormaliseringsprosessen, ligger den i selve codec'en til AC3 ? Og du mener altså at DTS håndterer dialog/senterkanal på en annen måte ?
    Kan du forklare det litt nærmere ?

/E

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forresten...hvor fikk du tak i en HLD-X0 ?
    Har du hatt den lenge ?

Erik

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har ikke HLD-X0... Alt for dyr :neutral:
    Her er noe småtteri om dd vs dts: Pioneer DVL-919E

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har ikke HLD-X0... Alt for dyr :neutral:
    Her er noe småtteri om dd vs dts: Pioneer DVL-919E
    He he...ja en HLD-X0 køster pæng !

Men hva slags LD-spiller har du da ?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den i testen over. ;-) til jeg får råd til en elite spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har noen èn til overs?

Har nettopp fått en Denon laserdisk spiller ødelagt. Er på jakt etter en ny spiller. Samme hvilket slag. Helst kunne snu platene. Pris ca 500? Ta kontakt. andresolgaard@hotmail.com

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en sak til salgs som du må snu platene på. CLD-1450 med star wars trilogy. http://avforum.no/avtorget/showprodu...=42150&cat=500

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Laserdisc