støy på bildet når jeg kjører dvd fra Xbox 360.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

støy på bildet når jeg kjører dvd fra Xbox 360.

Hei, lurer på noe angående den innebygde dvd spilleren i Xbox 360 premium. Det har seg slik at det er veldig mye støy på bildet når jeg kjører dvd filmer ifra xboxen, det er liksom masse kornete prikker overalt, man ser det ikke hele tiden, men spesielt når det kommer sterke farger, skyer, røyk, og når bildet liksom zoomer inn på ansiktene på folk i diverse filmer så ser man masse støy, og da lurer jeg på er det andre som har opplevd dette? eller er det noe feil her et sted? Dette problemet har jeg ikke med den 2år gamle dvd spilleren min som er koblet til med en gammel elendig scart kabel.

Og hvordan er egentlig spilleren i Xbox 360 sammenlignet med en dvd spiller til rundt 2k? feks Oppo dv971h eller Cambride Dvd89? osv.

og litt ot, men Når kommer neste 360 update? og er det mulig å få xboxen til å oppskalere dvd filmer når man bruker komponent kabelen?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

X360 dvd

Har ikke merket noe støy på min, men det må jeg virkelig se etter neste gang... Tror ikke dvd-spilleren i xboxen er spesielt god. Det er flere typer drev som brukes i dem, og jeg antar at jeg har en av de dårligste... Jeg har ofte problemer med at den hopper litt i enkelte filmer, men sony dvd-spilleren min spiller av de samme uten problemer, men med dårligere bilde. 576p mot 576i er nok grunnen til forskjell i bildekvaliteten.
    Dersom noen vet om det er mulighet for å få xboxen til å oppskalere dvd-film er jeg også interessert i å høre om det...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved enden av component kabel som går inn i XBOX-en har du en liten switch hvor du kan switche mellom HDTV og vanlig. Hvis jeg husker korrekt, derom den står på HD så skaleres bildet opp noe som gir mye støy i bildet, velg derfor vanlig for å få best mulig kvalitet.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei...

Ved avspilling av film så får man 576p gjennom komponent selv om man har bryteren på HDTV og instillinger på 720p, 1080p etc...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •