Dårlig bilde fra PC til Prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Dårlig bilde fra PC til Prosjektor

Heisann!

Jeg har en TX200 prosjektor og bruker en 10 m lang HDMI kabel til DVD-spilleren min. Bildet er helt greit, men jeg er ikke helt fornøyd (aldri fått det bildet med prosjektoren min som jeg har ønsket meg). Når jeg derimot skal koble PC'en til prosjektoren med en DVI - HDMI kabel, blir resultatet veldig dårlig! Bildet blir veldig uklart og fargene er dårlige. Uansett hvilken oppløsning jeg kjører, så får jeg ikke hele bildet på lerretet. Kabelen jeg bruker fra PC'en er en 6 m lang Supra kabel, altså av god kvalitet. Jeg har også prøvd HDMI kabelen(Real Cable) som jeg bruker til DVD-spilleren med HDMI - DVI adapter til PC'en, men får det samme resultatet. Dette beviser jo at det ikke skal være noe galt med kablene.

Når jeg kobler pc'en til lcd tv'en min så fungerer alt som det skal. Tilkoblingen foregår jo likt som med en prosjektor ?

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skal skje, og hvorfor det skal skje med meg. Sikkert mange som sier/tenker det samme, men etter å ha hatt prosjektor i over halvannet år(to forskjellige), så har jeg aldri fått alt til å fungere som det skal.. Jeg er rett og slett ikke fornøyd med bildet, prosjektoren får jeg ikke til å henge rett i taket osv osv.

Håper i hvert fall at noen kan hjelpe meg med dette problemet

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone ?

Hvis dere ikke forstår hva jeg mener så bare spør/si ifra.. Trenger virkelig hjelp.. Veldig enkelt; hvordan får jeg bra bilde fra pc til prosjektor?

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en del innstillinger på dataen din.. Film fra data til prosjektor blir bra her.. men vanelig bilde er litt blurry syns jeg.. men skriv ned alt du har prøvd..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe av det viktigste du må gjøre når du kobler pc til en digital prosjektor er å få pcen din til å sende ut samme oppløsning som prosjektoren har i native oppløsning.

Feks hvis prosjektoren er en 720p HD prosjektor, har den troli opplsøning på 1280x720. Da setter du desktoppen (eller den ene skjermutgangen) til å ha oppløsning på 1280x720, derreter må du også huske å sette prosjektoren din på "Native", etterpå kan det hende at du må finkalibrere litt sync/phase/osv.. på prosjektoren, dette er for at en pixel ut fra pcen skal treffe midt på pixelen i prosjektoren.. tror jeg.. hehe..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av parisbamse
    noe av det viktigste du må gjøre når du kobler pc til en digital prosjektor er å få pcen din til å sende ut samme oppløsning som prosjektoren har i native oppløsning.

Feks hvis prosjektoren er en 720p HD prosjektor, har den troli opplsøning på 1280x720. Da setter du desktoppen (eller den ene skjermutgangen) til å ha oppløsning på 1280x720, derreter må du også huske å sette prosjektoren din på "Native", etterpå kan det hende at du må finkalibrere litt sync/phase/osv.. på prosjektoren, dette er for at en pixel ut fra pcen skal treffe midt på pixelen i prosjektoren.. tror jeg.. hehe..
    Hva mener du med å sette prosjektoren på "native" ?

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den ikke simulerer et annet bildeformat eller noe. Finner det på pj innstillingene. Sett til native, og kjør pcn på samme oppløsning som native oppløsninga er på prosjektoren

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er dum som et brød, men jeg finner ingen innstillinger som heter dette.. Har gått gjennom menyen flere ganger.. Hvis noen er kjent med Hitachi TX200, kan noen fortelle meg hvor jeg finner denne innstillingen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sikret at overscan er skrudd av på projektoren?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Hva mener du med å sette prosjektoren på "native" ?
    Projektorens maksimale oppløsning er hva som kalles "native" (oppløsning). Hvis du har en 1280 X 720 PJ, er dette projektorens "native" oppløsning, og du setter da skjermkortet til å sende ut 1280 X 720...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •