Lurer på om jeg skal kjøpe prosjektor eller plasam, trenger innspill!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lurer på om jeg skal kjøpe prosjektor eller plasam, trenger innspill!

Jeg har nå fått kloa i en PS3, fulgte med en blue ray film, har ikke noe spill ennå, men på bluray filmen var ikke til særlig bilde på min vanlige bilderørs tv. Så tenkte jeg skulle oppgradere stua litt :P

rommet er på 25 kvadrat, helt firkantet, lystett med to persienner. Har gjerne på en eller to 60w lamper som står i to hjørner som lyser opp langs veggene. Helt mørkt liker jeg ikke å ha det.

Det står mellom å kjøpe LG plasmaen som er på tilbud på Komplett til 9.990kr eller en brukt prosjektor. Bildet på min gamel 32" Hitachi virker jo bedre en på samtidlige flatskjermer på elkjøp, derfor er jeg litt skeptisk, kanskje bedre å vente ett år og kjøpe en prosjektor i mellomtiden?

LG'en (42") har 1024x768 oppløsning, 5000:1 i kontrast og hevdes å ha en bildeprosessor som skal være ganske bra. Har sett på en prosjektor på 1100 lumen og 1800:1 i kontrast med samme oppløsning. Kan få tak i en brukt slik til rundt 3000 tipper jeg. Tenkte i såfall å plasere prosjektoren på stuebordet foran sofaen, ca 3m unna så jeg får et bilde på rundt 40-50". Kommer vel ikke til å se spesielt pent ut, blir mye kabler og..

Hva tror dere vil bli best? skal hovedsaklig brukes til ps3, dvd og digital parabol. Har ikke plass til gamle tven og prosjektor så blir enten tv eller prosjektror....

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mere et spørsmål om du er singel eller ikke... jeg hadde iallefall aldri fått lov å plassere en pj på stuebordet hjemme
    Men seriøst, jeg har selv veldig lyst på en pj, men ville aldri byttet ut plasmaen for en pj om jeg måtte velge bare en av de. Pj'n for min del får pent vente til jeg får et dedikert rom til dette.

EDIT: Og foresten, velkommen til forumet

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dagens levetid på pj pærer så er det ikke noe tema å bruke denne som "primær" bilde fremviser! om du ser tv 4 timer om dagen så ryker nok pæra fort.. Kjøp begge deler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er jo singel, men leiligheten min er på 90 kvadrat og preget av ganske fine design møbler da moren min er interiørarkitekt. Så nei det vil ikke se pent ut med en prosjektor på det 30cm høye design gstuebordet i glass :P. Prosjektoren støyer jo også en del, blir da stående rett foran sofaen hvor man sitter. Er vel ikke akkuratt noen damemagnet på potensielle dater framover. Pæra koster vel mer en prosjektoren når den ryker så da er det vel bare å selge dn igjen. En annen ting er at jeg flytter utenlands muligens til høsten men da kan jeg jo forsåvidt bare selge plasmaen igjen.....burde vel uansett på god HD feeling på en plasma med 1024x768 oppløsning? Kommer til å kle resten av interiøret mitt godt med en sånn på veggen....Fyre opp akvarium på plasmaen så ser det plutselig rålekkert ut i stua:?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har egentlig bestemt deg du

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. Bare at plasamaen koster 7000 mer en brukt prosjektor.....men men å spille ps3 på vanlig bilderørstv er i allefall ikke så fett, så noe må gjøres. Fårstått det som det ikke er noe særlig vits i å vente på at 1080p hd-tver skal bli billigere heller da så høy oppløsning er overkill på en 42" skjerm alikevell, må opp i 60" tommer for at man skal se forskjell omtrent fra 1080i...

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sto i samme dilemma for en tid tilbake. Beholdt 28" gamle-tv"n og kjøpte pj.
    Har ikke angret en lampetime på det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, ja hadde egentlig bestemt meg for plasmaen nå, men kommet i et nytt dilemma. Var nede hos en kompis som har kjøpt seg en Samsung 40" LCD, den stod i et rom på tja 40 kvadrat. Så rett og slett gigantisk ut, og jeg måtte sette meg 3 meter unna før det ble en behagelig avstand. Han sa selv at han ble sliten i øya etter et par timers titting på den. Dette har kanskje å gjøre med lysstyrken fra en lcd å gjøre også. Gidder ikke kjøpe lcd da jeg syns de rett og slett er for dårlige ennå. Hjemme hos meg kan sofaen maks stå 3m unna tv'en, så da blir det enten en gigantisk tv (42" plasma, de lages jo ikke mindre) eller en prosjektor som jeg heller kan skalere litt..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av diskey
    hm, ja hadde egentlig bestemt meg for plasmaen nå, men kommet i et nytt dilemma. Var nede hos en kompis som har kjøpt seg en Samsung 40" LCD, den stod i et rom på tja 40 kvadrat. Så rett og slett gigantisk ut, og jeg måtte sette meg 3 meter unna før det ble en behagelig avstand. Han sa selv at han ble sliten i øya etter et par timers titting på den. Dette har kanskje å gjøre med lysstyrken fra en lcd å gjøre også. Gidder ikke kjøpe lcd da jeg syns de rett og slett er for dårlige ennå. Hjemme hos meg kan sofaen maks stå 3m unna tv'en, så da blir det enten en gigantisk tv (42" plasma, de lages jo ikke mindre) eller en prosjektor som jeg heller kan skalere litt..
    Kan nevne at du kan få Panasonic-plasmaer ned i 37".
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du syns 42" er gigantisk på 3m ville jeg holdt meg til det... Jeg sitter på ca 3,70m og har 109" lerret og syns det er helt topp, skikkelig kinofølelse. Ser film, spiller og ser litt på tv i kinoen.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har begge deler

Har hatt 50 " plasma og projektor en del år og hvis jeg måtte velge er det ingen tvil, Plasma.

Det blir for tungvint å fyre opp projektoren hver gang jeg skal se på TV selv om jeg har elektrisk lerret med fjernkomtroll og projektoren er fast montert i taket. Projektoren brukes kun til film, der den er uovertruffen, og litt til spilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da har jeg bestilt LG'en ! Kjører ned å henter den etter jobb i daq, blir
    mycket spennende, veldig spent på resultatet av

ps3 -> blue ray film -> hdmi -> 42" plasma. Får fall of man til ps3 i posten i dag eller i morgen. Blir nok en en sofa helg dette

En positiv ting med stort tv blir at det kommer til å stå mer i stil med lydbildet jeg har i stua. Gamle 32" har aldri helt gjort det.

Kan prøve å ta et par bilder og legge ut her når alt er på plass!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •