HDMI kabler 1080p/1080i???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer omfosen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI kabler 1080p/1080i???

Jeg blir litt forvirret når jeg leser omtaler om HDMI video kabler. Er det sånn at alle kan vise 1080p og transportere de nyeste lydsignalene eller er det en prossess i utvikling? Jeg kjører selv det meste av utstyret mitt gjennom Monster C. 400 serien. Nå ser jeg at de nye MC'ne reklamerer med at de kan vise 1080p etc. Går man f.eks til Audioquest sine hjemmesider så skriver de ingenting om dette i det hele tatt. Hva er fakta her?

En annen ting, hvis man ser på reviews av kabler på diverse netshop'r så er det noen innlegg som går igjen, se eksempel:

-------
    Expensive cables for a digital signal are the worst sort of scam, and people who spend extra money for them are ignorant of the technology. For analog signals, cable-quality can vary your reception-quality (though not as much as people think). But digital signals transmit data in "1s" and "0s." The "1s" and "0s" either get through, or they don't. If they do get through, you have a picture (or sound). If they don't get through, you DO NOT. With digital (unlike analog), you never have to WONDER whether you could, maybe, if only you'd spent a little bit more money, be getting a better result. If you see a picture, you know the "1s" and "0s" got through. If you see NO PICTURE, then your connection is loose, or your dog chewed through the line, or you have a bad cable. There is no in-between. The beauty of HDMI, the beauty if digital, is that you no longer have to wonder. How long will companies like Monster be able to keep this secret
    -------

Er dette bare tull?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har absolutt noe å si. Men det går ikke på prisen, men byggekvaliteten. Ihvertfall når avstanden begynner å komme opp i 7-8 meter og mer. Hadde en 10 meter Real Cable som greit taklet 1080i, men når signalet skiftet til 1080p, ble det "snø" og forstyrrelser i signalet. Av og til hakking.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •