Ikke bilde ved bruk av komponent til vga kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke bilde ved bruk av komponent til vga kabel

Hei alle sammen.

Jeg er ny her på avforum.no, og er ikke helt sikker på om dette forumet er det riktige for spørsmålet mitt, men jeg må våge meg allikevel.

Jeg har koblet opp en media extender fra Avocent for å streame video til fire tv-skjermer. Det fungerer bra fra bærbar pc med vanlig 15p VGA-kabel. Skal jeg derimot koble til en DVD-spiller i stedet, så får jeg ikke bilde. Fra DVD-spilleren bruker jeg en komponent-til-vga kabel, men som sagt uten særlig hell.

Media Extenderen er en EMS1000T fra Avocent. Den har 1 VGA-inngang og 1 VGA-utgang, samt 4 nettverksutganger.

Er det noen her som kan tenke seg til hva som er galt?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "komponent-til-vga kabel" høres jo suspekt ut. Prøver du å koble komponent utgang på DVD spiller til en VGA inngang? Det kan ikke gå.
    Hvor har du den kabelen fra? Det er ikke noen standard for komponent-til-vga.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komponent til VGA

Det er ikke jeg som har skaffet utstyret eller koblet det opp. Det ser ut til å være en modifisert kabel.

Uansett, hva er det som skal til for å få bilde fra en DVD-spiller (HDMI ut) og inn på en Media Extender som bare tar VGA-tilkobling? Det fungerer jo greit fra bærbar PC, og i Dual Screen modus.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik så bruker jeg component til VGA på min plasma skjerm. VGA inngangen der takler både VGA og compoent signal. Finnes både ferdig kabler og overganger. Så er nok en standard ja, dog kanskje ikke myr brukt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •