HDMI - DVI Problemer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI - DVI Problemer.

Ok fikk min Toshiba HD DVD Spiller i dag dette er den minste modellel E1. Et kjempeproblem

Jeg har en LG TV med kun DVI. Har lyst til å koble HDMI til DVI og har nå forsøkt med 3 forskjellige kabler. Får kun opp et skjermbilde full av streker nå og da. Må jeg bite i det sure eplet å kjøre komponent eller kjøpe ny TV. Har jeg feil DVI Kabel. Ser lg snakker om DVI I kabel men denne har jeg ikke funnet overgang til noensted. Takker for evnt inspill.

Hilsen frustrert og HD Ready.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo911
    Ok fikk min Toshiba HD DVD Spiller i dag dette er den minste modellel E1. Et kjempeproblem

Jeg har en LG TV med kun DVI. Har lyst til å koble HDMI til DVI og har nå forsøkt med 3 forskjellige kabler. Får kun opp et skjermbilde full av streker nå og da. Må jeg bite i det sure eplet å kjøre komponent eller kjøpe ny TV. Har jeg feil DVI Kabel. Ser lg snakker om DVI I kabel men denne har jeg ikke funnet overgang til noensted. Takker for evnt inspill.

Hilsen frustrert og HD Ready.

Er ikke sikker på om dette er aktuelt, men på min DVD spiller kan jeg velge om signalet skal sendes som RGB eller YCbCr. Dersom du har det samme valget i din DVD spiller må du sette denne til RGB. DVI støtter ikke YCbCr. Det at LG'en har en DVI-I kontakt betyr at den også kan ta imot analoge signaler på DVI inngangen, dette kan man gjøre med en DVI-VGA adapter.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo911
    Får kun opp et skjermbilde full av streker nå og da.
    Hvilken oppløsning kjører du fra spilleren? Lang kabel? "Streker" og andre slike artifakter kan tyde på at kabelen ikke takler den båndbredden som kreves for å overføre bildesignalet, dvs enten kabel av dårlig kvalitet og/eller for lang kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •