Prosjektoren vil ikke stå rett! :S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Prosjektoren vil ikke stå rett! :S

Heisann!

Jeg vet at det er mange her som har Vogel's EPC 4010 takfeste. Jeg bruker også dette til min PJ-TX200. Jeg har nå også endelig fått lagt opp kabelkanaler. Problemet er at tyngden på kablene som går inn i pj'n, gjør at den "glir" nedover, sånn at bilde forsyves oppover.. Det virker som det ikke går an å stramme takfestet noe mer, selvom jeg synes det er litt rart..

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg har lagt ved et bilde, slik at dere forstår hva jeg mener..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Heisann!

Jeg vet at det er mange her som har Vogel's EPC 4010 takfeste. Jeg bruker også dette til min PJ-TX200. Jeg har nå også endelig fått lagt opp kabelkanaler. Problemet er at tyngden på kablene som går inn i pj'n, gjør at den "glir" nedover, sånn at bilde forsyves oppover.. Det virker som det ikke går an å stramme takfestet noe mer, selvom jeg synes det er litt rart..

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg har lagt ved et bilde, slik at dere forstår hva jeg mener..
    Kjenner ikke det nevnte takfeste, men det er to ting jeg ville ha vurdert. Det ene er å justere litt på lengden av den stive signal kabelen ut fra kabel kanalen så ikke den er med å presse fremover så fronten av projektoren dyttes opp. det andre er å finne et eller annet egnet som veier 0.5-1 kg som kunne tilført projektoren litt mere vekt i forkant slik at den ble vanskeligere å forskyve for kabelene og vil balangsere bedre.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3M"s borrelås med tape.Kraftig og nesetn usynlig.Selseg på bilrekvesitabutikker.:-) Da kan du ta "spennet" av kablene!

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er et helvette det greiene der.. feste kablene er jo lurt.. prøv å stram til som et h.,... på festet også

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du dratt til strammeskruen (senter i kuleleddet) maksimalt?

.......ellers er jo også dette en viktig erfaring for alle som vurderer et spinkelt takfeste. PPC 200 hadde nok vært et bedre valg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

no problem

har sikkert montert 100 sånne fester og aldri hatt no problem etter at jeg har strammet skruen til "leddet".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •