HDMI Signalproblemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile HDMI Signalproblemer

Hei har mistet kontakten mellom min pj,receiver og dvd spiller. dette virket før men nå får jeg altså en feilmelding om at det er dårlig signal.
    rett fra pj til dvd spiller så er det ingen problemer,kabelen er 10 m lang.
    snakket med kristian hos neby hifi som mente at hdmi ikke var brukende på så lange lengder og at jeg antagligvis har hatt flaks som i det hele tatt har fått frem bilde!!! er det noen som har noen mening om dette

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei har mistet kontakten mellom min pj,receiver og dvd spiller. dette virket før men nå får jeg altså en feilmelding om at det er dårlig signal.
    rett fra pj til dvd spiller så er det ingen problemer,kabelen er 10 m lang.
    snakket med kristian hos neby hifi som mente at hdmi ikke var brukende på så lange lengder og at jeg antagligvis har hatt flaks som i det hele tatt har fått frem bilde!!! er det noen som har noen mening om dette
    Jeg har 15m HDMI-kabel (fra DVD til PJ), og har ingen problemer med signalene, så Kristian har nok ikke rett på generelt grunnlag. Imidlertid sender jeg signalene fra spillerens DVI-utgang via DVI-HDMI-overgang, kanskje det har noe å si.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har 15m HDMI-kabel (fra DVD til PJ), og har ingen problemer med signalene, så Kristian har nok ikke rett på generelt grunnlag. Imidlertid sender jeg signalene fra spillerens DVI-utgang via DVI-HDMI-overgang, kanskje det har noe å si.
    glemte og si det men jeg har også en overgang til dvi men kan et signal brått bli dårligere da? uansett ringte hifiklubben og jeg skulle få låne kabler av de å da viser det seg fort om det er problemet eller om det er en fysisk feil på receiveren

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glemte og si det men jeg har også en overgang til dvi men kan et signal brått bli dårligere da? uansett ringte hifiklubben og jeg skulle få låne kabler av de å da viser det seg fort om det er problemet eller om det er en fysisk feil på receiveren
    Jeg trodde det var motsatt, for jeg har oppfattet at DVI-signalene er sterkere enn HDMI-signalene. Prøv ut!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På strekk på 10 meter og mer er det jo flere som har meldt om varierende resultater på HDMI-kabler. Hva slags kabel har du? Supra sin 10 meter støtter leverer 1080p uten problem, og Better Cables har er også gode kabler på lengre strekk. Better Cables leverer jo også kabler i ønsket lengde med innebygget signalforsterker.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    På strekk på 10 meter og mer er det jo flere som har meldt om varierende resultater på HDMI-kabler. Hva slags kabel har du? Supra sin 10 meter støtter leverer 1080p uten problem, og Better Cables har er også gode kabler på lengre strekk. Better Cables leverer jo også kabler i ønsket lengde med innebygget signalforsterker.
    Det er et godt poeng, og understøtter behovet for å prøve ut forskjellige kabler. Til informasjon har jeg 15m Real Cable Evolution.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

bruker en oehlback kabel til 2500 kr men skal få prøve en Argon 5103H kabel ifra hifiklubben men det rare er at det har funket før og rett ifra pj til dvd så fungerer det så kansje problemet ligger i receiveren

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker en oehlback kabel til 2500 kr men skal få prøve en Argon 5103H kabel ifra hifiklubben men det rare er at det har funket før og rett ifra pj til dvd så fungerer det så kansje problemet ligger i receiveren
    Hvis det fungerte tidligere er det garantert ikke kabelen det er noe galt med (om den ikke er brukket/røket), men heller noen innstillinger i receiver/avspiller. Har du tuklet med en av disse?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvis det fungerte tidligere er det garantert ikke kabelen det er noe galt med (om den ikke er brukket/røket), men heller noen innstillinger i receiver/avspiller. Har du tuklet med en av disse?
    hehe ikke det jeg kan huske skal ikke være så mye og trykke på(marantz sr 9600) men kristian på neby hifi mente at hvis signalene var svake så ville det være nok og koble innom receiver for å miste signalet.
    men som du sier så er det vel ikke der det ligger,er vel receiveren

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ikke det jeg kan huske skal ikke være så mye og trykke på(marantz sr 9600) men kristian på neby hifi mente at hvis signalene var svake så ville det være nok og koble innom receiver for å miste signalet.
    men som du sier så er det vel ikke der det ligger,er vel receiveren
    Kristian (eller Lars Christian?) har jo forsåvidt rett han. Dersom du sender et signal HDMI fra DVD-spiller, gjennom en DVI overgang inn i Marantz SR9600 (som vel kun har DVI-kontakter?) og videre gjennom DVI til projektor (evt gjennom ny DVI-HDMI-overgang til PJ så vil jo signalet klart svekkes på veien kontra å sende det direkte fra DVD til PJ. Og det kan være nok til at signalet svekkes, og ikke kommer frem.

Dersom det funker direkte, men ikke gjennom receiver, er vel det et relativt greit signal om at det ikke er kabelen det er noe feil med....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kristian (eller Lars Christian?) har jo forsåvidt rett han. Dersom du sender et signal HDMI fra DVD-spiller, gjennom en DVI overgang inn i Marantz SR9600 (som vel kun har DVI-kontakter?) og videre gjennom DVI til projektor (evt gjennom ny DVI-HDMI-overgang til PJ så vil jo signalet klart svekkes på veien kontra å sende det direkte fra DVD til PJ. Og det kan være nok til at signalet svekkes, og ikke kommer frem.

Dersom det funker direkte, men ikke gjennom receiver, er vel det et relativt greit signal om at det ikke er kabelen det er noe feil med....
    jeg har hdmi utgang på marantzen.
    har nå lånt kabler på hifiklubben og det fungerer gjennom receivern nå på min hd spiller men ikke på min dvd spiller så da er det kansje den og de gamle kablene som har tatt kvelden.kan vel være at kablene har hatt litt heng der de står i racket mitt,merker at de nye kablene sitter mye bedre

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, SR-9600 har HDMI.

Ettersom jeg husker har du en DV7600? HDMI-kontakten bak på 7600 kan være litt "kilen" og kan føre til at kontakten blir litt løs og mister kontakt. Når du kobler fra DVD gjennom receiver, lyser det da i HDMI-kontakten på 7600? I så fall, får du ikke kontakt med 8720en (viser bakgrunnsbilde) eller blir bildet grått?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Stemmer, SR-9600 har HDMI.

Ettersom jeg husker har du en DV7600? HDMI-kontakten bak på 7600 kan være litt "kilen" og kan føre til at kontakten blir litt løs og mister kontakt. Når du kobler fra DVD gjennom receiver, lyser det da i HDMI-kontakten på 7600? I så fall, får du ikke kontakt med 8720en (viser bakgrunnsbilde) eller blir bildet grått?
    hei det lyser ingen ting hverken på kontakten eller i displayet på dvd spiller.
    er vel kansje spillern som kødder da men er jo litt rart at kablene også har tatt kvelden hmmm hehe,takker alle for hjelpen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På DV7600 er det sånn at dersom spilleren har kontakt med projektoren så skal den grønne lampen til venstre for displayet lyse. Har du forsøkt å "rigge" litt i kontakten for å se om du kan "fremprovosere" det lyse, altså dårlig kontakt? Lyser det når du kobler direkte?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile takker,takker,takker

På DV7600 er det sånn at dersom spilleren har kontakt med projektoren så skal den grønne lampen til venstre for displayet lyse. Har du forsøkt å "rigge" litt i kontakten for å se om du kan "fremprovosere" det lyse, altså dårlig kontakt? Lyser det når du kobler direkte?
    fant ut at dvd spiller på en eller annen måte hadde "låst" seg på dvi. rigget litt frem og tilbake samt dro ut strømkontakt,viste seg også at kabelen hadde fått seg en liten knekk,har fått et lite heng der den har stått i dvd kontakten men nå fungerer det herlig. tusen takk for hjelpen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •