Erfaringer med Canal Digital C 1201 CX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Canal Digital C 1201 CX

Noen som har erfaringer med Canal Digital C 1201 CX dekoder/mottaker
    Har grunnpakken fra CD, men tenkte å invistere i en digital dekoder for å bedre bildekvaliteten, og ikke minst lyd kvaliteten. Er dette noe å satse på?

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekoderen er treig og gir kun Scart(RGB+Video) ut, MEN den gir på tross av dette et veldig bra bilde og god lyd over optisk lydutgang. Absolutt verdt oppgraderingen fra analogt signal...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare optisk lydutgang?
    Har du mulighet til å ta et bilde av baksiden?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke dekoderen foran meg nå, men den har følgende (etter hukommelsen):

Fra høyre:
    [230V] [optisk lydutgang] [Analog 2ch lydutgang [Scart m/RGB] [Scart m/video] [RF (TV ut)] [RF (dig. signal inn)]

Ja, den har kun optisk lydutgang som digitalt alternativ, men også analog stereoutg.

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale å heller kjøpe en Dreambox eller Fantacy tuner. De støtter bla. scart til component som gir et merkbart bedre bilde samt at man kan ha både viasat og canal digital kort i samme tuner...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert en god idé som Syltinn sier. Bare vær oppmerksom på at CS1201 også støtter scart m/RGB->komponent konverter (ca. 1000 lappen) som gir et bra bilde på proj. eller tv (men er dog fortsatt en analog overføring). Likeledes har det vært noe snakk om at Canal Digital parer kortene og dekoderene de selger (søk rundt på forumet rundt dette emnet) slik at det må sjekkes at andre tunere faktisk vil lese kortet som du får fra Canal Digital.

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente med scart-component er at der finnes kabler som er scart-component til rundt 200-300nok å kjøpe. Der er en egen instilling i disse tunerene så man trenger ingen converter for å gjøre om signalet.
    Vedr. pairing av kort er dette ikke noe problem i tunerene som jeg har nevt. :-)

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syltynn
    Jeg vil anbefale å heller kjøpe en Dreambox eller Fantacy tuner. De støtter bla. scart til component som gir et merkbart bedre bilde samt at man kan ha både viasat og canal digital kort i samme tuner...
    Jeg antar du snakker om parabol tunere her?

C 1201 CX er en kabel-TV dekoder fra Canal Digital, og den er ikke av spesielt god kvalitet. Men man kan få kjøpt en dekoder produsert av Force som visst nok skal være bedre. CD kundeservice vet hvilken modell. Sist jeg snakket med kundeservice var vel 6 måneder siden, da sa de at det ikke forelå noen planer om å "pare" kort og dekodere, og at så lenge dekoderen støtter Conax vil den kunne brukes. I Sverige mener jeg å ha sett dekodere m/innebygd HDD opptaker.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Force 315-C vil nok være et bedre valg til digitalt-kabeltv ja. Ryktene sier at Canal Digital "parrer" kortene til satelitt-mottagerne, ikke kortene til kabel-mottagerne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •