DVI -> Komponent

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI -> Komponent

Heisann.
    Er det noen som vet om de selger overganger fra DVI til komponent noen plass i Norge? Snakket med noen på Hifiklubben, men de trodde ikke det eksisterte. De påstod at det ikke var mulig pga. signalet må gå fra digitalt til analogt. Men hvordan går det da an å konvertere fra DVI til vanlig VGA? Som er en vanlig overgang man får med skjermkort som kun har digitale utganger? Og hva med dette? http://www.colordrives.com/dvi%20to%...%20cable-1.jpg

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chriselv
    hvordan går det da an å konvertere fra DVI til vanlig VGA? Som er en vanlig overgang man får med skjermkort som kun har digitale utganger?
    Dette går ann fordi at skjerkortet sender ut analoge signaler ut når man bruker en DVI-VGA overgang. For man kan sende Analoge og Digitale signaler gjenom DVI-kontakten, men ikke alle. Man har DVI-I og DVI-D standaren. DVI-I=Kun digital, DVI-D=Analog\digital :-D

Den kabelen så jo ok ut, men da trenger du en signalkilde med DVI-D kontakt, som et et pc-skjermkort....

Hvilke komponenter skal du bruke med den kabelen?

Edit: Blandet DVI-I og DVI-Dops:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Jeg har et Ge Force FX 5900 ultra skjermkort. Planen var å få kjørt HD tv på projektoren via komponent. Grunne til at jeg ikke vil bruke DVI er at jeg har investert i komponent kabel nå og lagt opp listverk til den. Så er dette overhodet mulig?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI-D er kun digitalt. DVI-A er kun analogt. I tillegg har man DVI-I singel eller dual link som støtter begge deler.

Det du må sjekke er om signalkilden har en DVI-D kontakt. Har den det er det ikke mulig å bruke en overgang til komponent. Hva slags signalkilde er det snakk om?

Endret: Ser nå at det er en pc. Sjekk dokumentasjonen til grafikkortet. Det kan hende det støtter komponent video på utgangen.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha noe elektronikk i mellom et digitalt DVI sifgnal for å få det omsatt5 til et analogt komponent. Kanskje denne kan gjøre det du er ute etter, men jeg er litt usikker på om dette egentlig er en komponent til HDMI overføring med mulighet for så sendet komponent signalet gjennom.

Ellers med det du nevner med DVI og VGA, så er sånn at DVI kontakten typisk på PCer er konstruert for både å overføre Digitalt og Analogt VGA signal. Da kalles kontakt typen DVI-I, og man kan sette på en adapter som bare henter ut det analoge signalet til en DB15 VGA kontakt.

Det finnes også reine digitale DVI kontakter, disse går under betegnelsen DVI-D, og hvis du sjekker antall pinner i kontakten, så kan du se at depinnene som brukes til analog overføring i DVI-I mangler.
    De fleste DVD spillerene som har DVI kontakt er oftest av DVI-D typen, men det fantes noen få som støttet DVI-I.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    DVI-D er kun digitalt. DVI-A er kun analogt. I tillegg har man DVI-I singel eller dual link som støtter begge deler
    Oii, min feil, her var jeg vist litt på jordet gett...ops:

Men Jeg har en DVI-D kabel og jeg mangler INGEN pinner?
    Edit: ok det er kales jo duel-link oppklart

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chriselv
    Takker for svar.
    Jeg har et Ge Force FX 5900 ultra skjermkort. Planen var å få kjørt HD tv på projektoren via komponent. Grunne til at jeg ikke vil bruke DVI er at jeg har investert i komponent kabel nå og lagt opp listverk til den. Så er dette overhodet mulig?
    Var litt seint ute med å svare, men det er enkelte skjermkort som via en adapter som plugges inn i en egen utgang på kortet kan sende ut komponent PrPbY signaler direkte. Så her må du nesten sjekke hvilke muligheter produsenten har lakt med skjermkortet ditt.

Edit: noe alla dette

Denne kabelen derimot

vil nokk ikke virke med komponent PrPbY signaler i alle typer skjermkort, og det er mulig den er konstruert for å bare sender ute et analogt VGA lignende RGsB signal på de tre RCA pluggene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da ble jeg litt klokere på dette området!
    Takker for meget gode svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •