Kino besøk en stor nedtur

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kino besøk en stor nedtur

Hei hei folkens

Etter å ikke ha vært på kino på neon år rett og slett på grunn av dårlig kvalitet på bildekvalitet og lyd valgte jeg å gi kino en ny sjanse. Var å så Fritt Vilt på sf kino brygga. Hadde store forhåpninger til filmen etter å ha hørt mye positivt. Tenkte kanskje at kinoen i tønsberg hadde tatt et skritt i riktig retning, men så feil jeg tok anngående kvaliten på kinoen.

Filmen i seg selv var veldig god synes jeg. Vil gi den en sterke 4 rett og slett fordi jeg ble skremt, og det var derfor jeg dro får å se den. Selve historen var kanskje litt tynn og det tok litt tid før den tok seg opp, men det var egentlig ventet. Filmingen i de mest intensive scenen var bra, man følte at man løp sammen med hoved personene. Bruk av lyd og lyd effekter var også veldig bra. Lyden fikk i hvertfall meg til å sitte å spenne alle muskler i kino sete...jeg bare venta på å hoppe i stolen.

Men så var det kvaliteten på kinoen da. Uff og uff er vel det jeg kan si. Bilde var blast, sort nivået var ikke mye å skryte av. Tror det ikke har blitt gjort noen stor jobb ved kalibrering av prosjektoren. I tilegg var det noe som var foran prosjektor linsen som kom til syne oppe i høyre hjørne under hele filmen. Så faktisk ut som det hang noen kabler foran prosjektoren som kom til syne opp i det høyre hjørne. Det eneste positive jeg kan si er at lyden var nærmest perfekt innstilt med tanke på nivå og trykk.

Man betaler altså 85 kr for biletten, og for servert en så dårlig kvalitet følelse. Gleder meg til filmen kommer på dvd slik at man kan nyte den hjemme med ordnlig god bildekvalitet. Jeg vil understreke at det ikke var selve filmen som det var noe galt med, den ga meg det jeg var ute etter . Så hva synes folket ? Skal vi godta dette ? For 85 kr for man jo til og med kjøpt nye dvd'r. Har også opplevd å være på samme kino med grei bilde kvalitet, men da har det vært ræva lyd kvalitet alt for lav og lite trykk. Er det noen her på forumet som kan gi meg noen tips til kinoer jeg bør gå å se en film på hvor kvaliten er god.

Mvh
    Klas A. Roksvaag

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet godt hva du mener, og etter at hjemmekino interessen tok overhånd på meg, drar jeg kun på kino når det re høyst nødvendig - nemlig, for det sosiale med venner. Bildet er dårlig, det samme gjelder lyden. Ønsker du å se en kino med skikkelig lydtrykk kan vel Frogner kino anbefales, lydsystemet der har iallefall evner til å spille høyt. Savner likevel mye av brutale attack'et man får i hjemmekino ved bass scener.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i Bergen synest eg lyd og bilde er upåklagelig!

Nå har d jo vært ganske store oppgraderinger og nybygging her, så d eneste eg har å klage på kinoene her i byen er folka som bruker de....

Kinoen i seg selv gjør jobben! Men kunne jo selvsagt vært mye billigere!!!

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også fornøyd med kinoen her i Bergen.
    KP 1 2 3 og 5 og alle MB vill jeg si er veldig gode kinosaler.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, ta dere en tur på Coloseum kino på majorstua i Oslo.

1. Lukter fis

2. Dårlig bilde

3. Skarp og uggen lyd

4. Drittunger som snakker og skal være morsomme hele tiden, burde vært skuddpremie.

Har ikke testet Frogner kino enda, denne skal jo være "heldigital" og kjempe bra....

Uansett styr unna Coloseum, da spess sal 1

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Brygga SF på premieren, bare det at det ble delt ut gaver og gratis coca cola gjorde sitt på humøret.

Som du nevner, var lydbildet fantastisk, ikke bare selve lyden, men ogs musikken som ble spilt. Ble helt imponert. At de klarte å presse inn gamle "slagere" som "la meg være ung" var dritkult.

I introen, der man får se hvem som spiller i filmen etc, var det Utrolig god bruk av surround, og denne åpningsscenen er faktisk en av de bedre ejg har sett!

Så, over til bildet. Det kunne vel vært en god del bedre, men nå har jeg igrunn ikke noe å sammenligne med, kjenner svært få som faktisk har en bra PJ. men men.
    Kjempe film uansett, gleder meg til dvd!!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På de to siste filmene jeg har sett her i Bergen, har jeg latt merket til hvor dårlig bildekvaliteten er. Tror jeg så begge på MB som er en relativ ny kinosal.
    Lydtrykket er bra, men synes ikke man får noe særlig surroundopplevelse heller.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Vel, ta dere en tur på Coloseum kino på majorstua i Oslo.

1. Lukter fis

2. Dårlig bilde

3. Skarp og uggen lyd

4. Drittunger som snakker og skal være morsomme hele tiden, burde vært skuddpremie.

Uansett styr unna Coloseum, da spess sal 1

tenkte jeg skulle skrive det samme ja! den er ( storsalen ) faktsik TRAGISK i mine øyne og ører... siste filmen jeg såg der var en Action av noe slag, i senere tid har jeg sett denne på tv1000 og bildet var bedre lyden var bedre.. huff å huff..

MEN: leste et par leserinlegg i VG for en tid tilbake der var det faktisk flere som klaget på at det er for høy lyd i kinoen jeg måtte nesten konsentrere meg for å få med dialogen

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frogner kino var en fryd for øynene og ørene. God plass var det, og til og med servering. Men, et lite ******* og komme seg dit med bil. Drar aldri på kino lengre. :???:

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at bilde ofte er dårlig, men har sett de nye digitale PJene, og da blir det andre saker. Skal på 3D demonstrasjon i morgen, gleder meg velidg til dette
    Tror at når alle visninger går over til digiatalt vill det ivertfall ikke være noe å klage på bile over, men dette er nokk desverre en stund til ennå.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår ikke hvorfor bildet på kino skal være plaget av sånne svarte prikker/streker. Har ikke noe erfaring med projektorer. Er det slik på hjemmekino projektorer også?
    Den ene filmen jeg så på kino sist, Miami Vice, var bildet ekstremt grøtete (mye støy). Lyden derimot var knall bra. Skuddvekslingene i denne filmen er noe av det beste lydmessig jeg har hørt.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er fordi alle kinoer fremdeles bruker 35mm analog film og ikke digitalt.
    de er i ferd med å digitaliseres men dette tar tid og penger så det går sakte.
    Hvis du ikke vet hva 35mm er så er det masse info her 35 mm film - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går selv ofte på kino, selv med et anstendig anlegg hjemme. Savner tiden da en gledet seg til å ta turen på Ringenes herre film i julemåneden, dette ble nærmest en del av desember gleden...

Vi er heldig som har så pass nye kinosaler her i Sandnes, hvor samtlige av de 7 salene leverer meget god kvalitet, både på lyd, bilde og komfort.

Selv etter så pass tid etter LOTR "bølgen", blir en sittende igjen og tenke på hva vi egentlig nå har å se frem til

Det er synd at gode filmer blir delvis ødelagt av dårlig kvalitet på kino.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg var på kino da jeg synes bildene ofte er kornete og masse stør fra dritunger. Frogner Kino skryter mine kompiser av men liker best film hjemme sammens med pene jenter!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tromsø

kinoen her holder mål selv om jeg kan synes at lyden blir litt "skarp" til tider. Bildekvaliteten er så god som man får på 35mm. Vi har også en digital sal, men jeg har ikke fått forsøkt denne enda...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor også i Bergen, og er enig med Bomholt. Ikke imponert over det jeg betaler kr 90 for. MB er stort sett bra, men på KP er det flere saler som ikke har bra bilde eller lyd. Jeg var på Posseidon, og denne hadde de lagt på en sal med Dolby Surround (ikke 5.1 lyd). Er dette egentlig mulig ? Surroundopplevelsen var nesten fraværende, men lydtrykket var bra. Føler ofte at lyden er for høy, da de prøver å kompensere for et eller annet ?? Har en venninne som konstant går på kino med ørepropper.

Er heller ikke fornøyd med sortnivået eller skarpheten på mange filmer jeg har sett. Føler jeg får et mye bedre bilde hjemme. De siste 3-4 gangene jeg har vært på kino har jeg gledet meg til filmen kommer på DVD, og da kan en jo like godt la være å gå på kino.

På de "store" filmene pleier de å skjerpe seg, og disse går ofte på KP1. Her er bildet bra og lyden upåklagelig.

Film er best på hjemmekino !

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg forstår ikke hvorfor bildet på kino skal være plaget av sånne svarte prikker/streker. Har ikke noe erfaring med projektorer. Er det slik på hjemmekino projektorer også?
    Den ene filmen jeg så på kino sist, Miami Vice, var bildet ekstremt grøtete (mye støy). Lyden derimot var knall bra. Skuddvekslingene i denne filmen er noe av det beste lydmessig jeg har hørt.
    Word man. Drittdårlig bildekvaliteten på den filmen!! Likte forøvrig ikke filmen heller

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt paradoksalt at hjemme har man et skarpt og fint bilde fra DVD spilleren. Mens kinoen som har helt andre ressurser har et bilde med prikker, flekker og jeg har også sett striplete linjer.
    Synes også lyden ofte er for høy og subben dominerer lydbildet for mye. Husker en film jeg så der halve salen satt med fingrene i øret p.g.a. altfor høyt volum.
    Det eneste positive med å gå på kino er å treffe venner og se film på et stort lerret. Store filmer som Ringenes Herre er noe spesielt å se på stort lerret. Ellers føler jeg ofte jeg kaster vekk penger.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foxyroxy : siden du bor i Horten burde det vært mye bedre å dra inn til Drammen istedet. De har jo splitter ny kino som de skryter hemningsløst av.

En lydspesialist fra Hollywood-filmselskapet Lucas har sjekket lyden i tre dager og slår fast at KinoCity i Drammen har den beste kinolyden i Nord-Europa.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går bare på kino sosialt, ikke noe mer. så miami vice også, driit dårlig bildekvalitet, samme med pirates of the carribien 2 (har ikke peil på hvordan det skrives) kjempe uklart bilde og dårlig lyd.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •