Kino besøk en stor nedtur - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Et par andre argumenter for å ta godstolen hjemme blir alt det andre rundt selve opplevelsen på kino.

For min del slår det aldri feil at jeg får en person foran meg som er så jævli høy at jeg ikke ser midten av lerretet. Eller at en person i nærheten slepper ei skikkelig due som stinker ut halve salen i evigheter. Samt unger som skriker, fjortisser som syns det er mer morro å kødde med hverandre og andre enn filmen. Så siste filmen jeg så på kino var X-men 3 og før det igjen var vel Lotr så er ikke noen hyppig kino kunde lenger for å si det mildt.

Det er så sinnsykt sant det! Jeg og dama hadde bestilt billetter til Bond filmen kl 00,07. Hadde skaffet de beste setene (rad 7, sete 13/14 for de som er lokalkjente) så kommer det en unaturlig høy fyr akkurat foran meg. Og det som er så forbanna typisk er at de høya folka_alltid_ sitter rak i ryggen! Ikke snakk om å senke seg litt ned hvertfall.. /rant

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Man burde ha lov til å kreve mye når man betaler 80-90 kr for en kinobillett...

Hjemme betaler man ingenting...

Hvor låner du evt kjøper du filmer? URL?

Vil også ha gratis film hjemme!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Mener ganske bestemt at skjermen min kosta drøyt 17k her for en måned siden, så gratis hjemme er vel å dra'n litt langt..
    Good point! ;-) Ble litt revet med... :-D

Newcomer Saknet sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Hvor låner du evt kjøper du filmer? URL?

Vil også ha gratis film hjemme!

Det er gratis om man VIL det skal være gratis

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og min bedre halvdel var og så på "The Devil Wears Prada". På Felix på Aker brygge i Oslo. Da vi opplevde at lyden forsvant fra alle kanalene uttenom senter. Det er ikke første gang det har skjed. Men nå var det helt i starten av filmen og jeg satt yterst. Så jeg gikk ut og sa ifra til betjeningen at de hadde problemer med lyden. Da fikk jeg som svar " Å ja skal si ifra til teknisk så fikkser de det til i morgen". ????? Skal dere fortsette å kjøre film resten av kvelden med dårlig lyd(Var første forestillin.). Fikk til svar at det var bildet som var vikktig så lenge mann hadde dialog så var det greit nok til i morgen. ble så forbannet at Dama og jeg gikk. Og dro til sandvika og så den der.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig?? Ble irritert bare av å lese det der...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tragisk er alle tre delene i et tredelt ord som beskriver den der!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som irriterer med mest med kino for tiden er reklamen. Når jeg betaler nærmere 100 kr billetten er det på kanten frekt å servere meg 10-15 min med reklame før filmen starter. Og så lurer filmselskapene på hvorfor folk laster ned...

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen grunner for å se film hjemme/på kino

Grunner for å se film hjemme (gjelder ikke dem med 10watts "stereo"-høytalere innebygd i tv'en):

- Du kan se filmen når det passer deg
    - Du kan stoppe filmen når det passer deg
    - Du får vanligvis den beste plassen i "salen". (Ikke helt øverst i høyre
    hjørne med et stort hode midt i veien)
    - Ofte bedre bilde
    - Ofte bedre lyd
    - Du slipper ofte bråk fra andre tåpelige folk
    - Du kan være
    - Du får panten etter de andre gjestene:-D (hvis du selv er verten da..)

Grunner for å se film på kino:

- Det er gjerne mye mer sosialt
    - Du slipper å rydde opp etter de andre

Kom med flere grunner de som har noen!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært en del på kino i USA og det har vært en helt annen opplevelse. Veldig bra både lyd og bilde, så det er mulig å få til.

Tror nok ikke så mange som oss er så opptatt av dette. De fleste er fornøyd med stor skjerm og mye lyd. Sist jeg var på kino og så Departed kommenterte jeg til kompisen hvor dårlig og støyfult bilde var. Fikk til svar tilbake; Du er altfor kritisk. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I haugesund har de en ganske stor og god kino selv om bilde kan være litt ullent i kantene, men bildekvaliteten er veldig god..lyden er også ganske god men det kan bli litt skarpt av og til f.eks. når vinduer knuser osv...
    også har de også en egen THX sal:-D men denne har jeg ikke prøvd enna.

mer om kinoen: EDDA KINOSENTER, HAUGESUND

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Kinoen i Sandnes ruler for å si det rett ut! Gode stoler (førsteinntrykket), god kiosk, meget bra lyd, krommet lerret, bredt! lerret osv.

DrE
    enig ! denne & nye Bergen kino er de desidert beste jeg har besøkt. medreknet utenlanske (har ikke vært over dammen )

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har glemt å nevne en god kino. Askims lille sal 2 med THX. Denne er liten og utrolig god! :-D Men sal 1 er ikke mye å skryte av....

God liste jørgen gk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt fått med meg hvorfor man på død og liv skal på de STORE salene hele tiden. De mindre kan være vel så bra...
    Nevner gjerne Røros kino igjen. Liten og intim THX-sertifisert sal med god lyd og gode stoler. Prøv den! Men heller ikke her kommer man utenom disse jæ..... hormonforstyrrede fjortisene. Utrolig irriterende. Salen skal forresten heldigitaliseres for rundt 200k på nyåret

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt artig at jeg leser denne tråden nå, ettersom jeg sitter på kinomskinist kontoret mitt og surfer litt mellom filmene.

Nå skal det sies at all skyld kan ikke legges på kinoene. I hvertfall ikke når det gjelder bildekvalitet. Stortsett de fleste kinoer i dag bruker 35 mm og skal derfor i utgangspunktet gi et mye mer detaljrikt bilde enn HD (1080p). Normalt kjøres en film med 24 bilder i sekundet. Hvert bilde vises to ganger slik at det skal bli mindre flimring. Vi snakker altså 48Hz. Makinene kan også stilles inn til 25 bilder i sekundet. Filmen blir da gjerne noen minutter kortere.

Hva kan gi dårlig bilde:

1. Støv og dritt som setter seg på filmen etterhvert som den blir brukt.

2. Støv og dritt som setter seg på filmen når den må spoles av og på for å sendes videre til neste kino. ( filmen kommer i små ruller, også kaldt akter, som spoles sammen til en stor rull når den skal brukes på kinoen)

3. Uskarpt bilde som kommer av at linse har kommet ut av fokus og maskinisten ikke oppdager dette eller lar det gå. Ofte kan det være vanskelig å få et skarpt bilde da teksten kan bli uskarp. Man må ofte lage et kompromis mellom skarp tekst eller skarpt bilde, ettersom dette er en feil som ligger på selve filmrullen.

4. Kvaliteten på kopiene er ofte av varierende kvalitet. Dette får ikke projektoren gjort noe med.

5. Sortnivået er det ikke så mye å få gjort noe med ettersom det er filmrullen som bestemmer hvilke farger ( gråtoner) som blir vist på lerrett. Selvsagt kan man bytte til en mindre lyssterk pære, men mister da alt det lyse i bildet.

6. Lerrett på kino er hvitt og kan derfor aldri vise 100 % svart.

Hva kan gi dårlig lyd:

Dette er ofte kinoen sin feil. Lyden kan være dårlig kalibrert. Materialet i salen er av dårlig kvalitet ( for lyd vel og merke).

Det er veldig stor forskjell på lyden i de forskjellige salene jeg jobber. Veldig stor. Jeg mener den minste salen er den som gir best og mest riktig lyd.

Håper dette oppklarte noe

Mvh

J

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var flott. Takk takk! :-D

Men da må det fortsatt være en del kinomaskinister som lar det meste gå, for filmrullene kan ikke ha SÅ dårlig kvalitet som enkelte kinoer viser. Derfor burde flere kinoer digitaliseres.

Du var ikke med på tabben rundt "den digitale premieren" på Pirates of the caribbean 2 i drammen? Der det ble stor annonsert for digital premie i alle lokale aviser, for å så finne ut at det var noe feil med den digitale projektoren på samme dagen og dermed måtte filmen vises på kanskje tidenes dårligste 35 mm kopi...

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har vært en del på kino i USA og det har vært en helt annen opplevelse. Veldig bra både lyd og bilde, så det er mulig å få til.

Tror nok ikke så mange som oss er så opptatt av dette. De fleste er fornøyd med stor skjerm og mye lyd. Sist jeg var på kino og så Departed kommenterte jeg til kompisen hvor dårlig og støyfult bilde var. Fikk til svar tilbake; Du er altfor kritisk. :-D
    Du har et godt poeng der, Bomholt. Tror det egentlig bare er folk som oss som legger mer merke til kvalitet på lyd og bilde enn folk flest. De er der for å se film, ikke bry seg om kvaliteten.

Det er også det at hvis f.eks. en Bond-film starter, med sin vanlige "pang-start", så er det så mange som følger spent med i filmen, så de tenker ikke på hvor kornete bildet er..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke med på det som skjedde i Drammen nei. Har ikke fått digitale projektorer her enda.

Det er nok ikke alle maskinister som tar jobben like seriøst nei. Mange som jobber et par ganger i mnd ved siden av hovedjobben. Du kan jo tenke deg hvor mange som gidder å ha en fulltidstilling på kino. Jobbe fra ca.1600 til midnatt hver dag. Ganske kjedelig i lengden. Derfor blir det ofte satt inn flere folk som jobber lite, og det samme eierskapet til jobben forsvinner.

Blir gøy når skikkelig høyoppløst kino ruller rundt i landet for fullt. Koster dessverre så sinnsykt mye penger, og det er jo ikke akkurat så mye å tjene på kino fra før. I hvertfall ikke på alle de mindre kinoene som er rundt i landet.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jokes
    Stortsett de fleste kinoer i dag bruker 35 mm og skal derfor i utgangspunktet gi et mye mer detaljrikt bilde enn HD (1080p). kan man bytte til en mindre lyssterk pære, men mister da alt det lyse i bildet.
    Dette må være i teorien. Har aldri sett noe som er i nærheten av HD på kino. Og jeg har kun sett 1080i og 720p.

Synes det rart ikke store kinoer som er i storbyene skulle kunne klare å tjene bra med penger. Mye folk, dyre kinobilletter og mye salg av kioskvarer til høy pris.

Newcomer Bowers sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gå på kino er en høy utgift i forhold til hva man for igjen for pengene. Hvordan kan man gå på kino med famillien og betale flere hundre kroner for dette. Har ikke hvært på kino på flere år før jeg tok turen i helgen, ble skremt over bildekvaliteten og lyden som rett og slett hvar under parti.
    Kvaliteten i forhold til pris samenligner jeg med om at plutselig bensinprisen skulle bli 22,- kr literen. Jeg starter nå byggingen av egen kino i kjelleren....

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •