Kino besøk en stor nedtur - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Jeg går selv ofte på kino, selv med et anstendig anlegg hjemme. Savner tiden da en gledet seg til å ta turen på Ringenes herre film i julemåneden, dette ble nærmest en del av desember gleden...

Vi er heldig som har så pass nye kinosaler her i Sandnes, hvor samtlige av de 7 salene leverer meget god kvalitet, både på lyd, bilde og komfort.
    Vet ikke om jeg kan påkalle meg et anstendig lydanlegg hjemme, men jeg er helt enig i det du sier. Det er null problem å tilbringe en kveld i Sandnes Kino! Det er gromlyd, buet lerret og generelt gode sitteplasser. I motsetning til på Østlandet er det faktisk skuddpremie på fjortiser (og andre) som snakker i munnen på hverandre under filmvisningen, og det er nokk av bountyhunters der ute.

Dog, det er fortsatt lov å hviske "hold deg fast i hånda mi, for nå blir det skummelt" dersom du sitter der med en søt dame .

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noen som spurte om hvorfor det var dårlig bilde eller svarte prikker på bildet på Kino.

Jeg jobbet i en periode som kinomaskinist i min lokale kino, og jeg må si at en slik 35mm projektor med ekte film har potens til å levere et veldig godt bilde.

Det som gjerne skjer er at filmen kommer litt ut av fokus av og til på grunn av skjøtene i filmen, hvis ikke maskinisten sitter og følger med får han ikke rettet opp dette. Og man blir sittende å se filmen ute av fokus. En annen ting er at slike filmer blir slitt; under spoling, spilling, klipping og lignende. Hvis maskinisten har hatt det litt travelt når han tredde filmen kan filmen ligge å slite på en kant eller spole, da får man disse eviglange stripene i filmen.

Når det gjelder skygger, fokus, fremmedlegemer - kanskje man kan se lydsporet. Si ifra! Da blir det lettere for maskinisten å gjøre en god jobb, og du får kanskje en bedre kinopplevelse.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om det er vist riktig og kopien ikke er slitt..

Om det er vist riktig og kopien ikke er slitt..

Så skal en film på kino tilsvare MINST 2450p, tipp topp HD er 1080p...

På DVD kan du om du er heldig få tilsvarende 576p

Desverre er det mange kinokopier som har gått sin seiersgang i USA, og som er slitt, eller så opplever man dårlig kvalitetssikring i den lokale kino.

For min egen del så er sal 1 på Colluseum i Oslo, meget meget bra, men salen har en utforming som gjør det vanskelig for både lyd og bilde, men salen er rå!

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen i Mo i Rana har (i mine øyne) en ganske god kvalitet. Lyden er knall og bildet er... vel det kunne sikkert vært bedre men er overall ganske greit. Er enig med at prisen på dagens kinobilett er høy! For 15 år siden var det å ha egen kino hjemme noe som var forbeholdt de som hadde godt over en mill i året. Prisen på hjemmekinoutstyr har gått kraftig ned og kvaliteten har gått motsatt vei. Nå for tiden kan man få en knall hjemmekino til 30 000 som slår kinoen ned i støvlene. Men som sagt før så er det å gå på kino en noe sosial ting å gjøre. Vet av egen erfaring at det er morro å dra en hel gjeng på kinoen en kveld for så å snakke om filmen i dager framover. :-D
    (Tar ikke forbehold om folk som dør av latter på grunn av dette innlegget)

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte.... Leste feil!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enige med dere der.. Bildet er vel ikke akkurat det beste..

Men blir spennende å se hvordan nye Kilden Kino kommer til å bli da

kilden2

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist gang jeg var å så film her i lillebygda var i sommer og det var Pirates of The Caribbean 2, bildet var uskarpt, sortnivået var like dårlig som en gammel LCD monitor og lyden var lite trøkk og det som prøvde å trøkke på ble skurret og høres ut som det spilles i en eske...

Så gleder meg en del til å se den filmen på nytt igjen i Blu-Ray format Hjemme når KinoProjektet er Ferdig...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at så mange av norges kinoer er så dårlige. Har nevnt det før og nevner det igjen, SKAL DET VÆRE SÅ JÆVLI VANSKELIG Å HOLDE EN KINO OPPDATERT OG SKIKKELIG KALIBRERT SLIK AT KUNDENE SLIPPER Å IRRITERE SEG OVER DÅRLIG LYD OG BILDE???

Har opplevd bra bilde og lyd KUN på nye kinoer, f.eks Hønefoss, Drammen (her har kvaliteten synki med åra) og da Sandvika ble oppdatert. Trondheim skuffer når det gjelder kinoer med rett og slett dårlige kinosaler, spesielt teknisk. Flere av Oslo kinoene skuffer, utenom Frogner og lenge siden jeg har sitti med et smil om munn pga. lyd og bilde. (Sist var på Die another day på sandvika sal 1. Det var HØYT med store bokstaver og bare GØY!) Synd det ikke har skjedd siden...

Men jeg gir stadig kinoer en ny sjanse, skjønner ikke hvorfor... :-P Alt for det sosiale vettu

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra fornøyd med bilde og lyd sist eg var på kino, Jens bonn!

Men de hadde jo klart å selge fem av bilettene me hadde bestilt! Så da gav de oss 5 gratis billetter på varierte plasser rundt om! Havnet på første rad sete 3...

D er moviekiller!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    MEN: leste et par leserinlegg i VG for en tid tilbake der var det faktisk flere som klaget på at det er for høy lyd i kinoen jeg måtte nesten konsentrere meg for å få med dialogen
    Tror aldri jeg har opplevd at de spiller for lavt. Jeg kan derimot være enig at Colosseum til tider spiller noe høyt. Colosseum er fortsatt den eneste kinoen i Oslo som har gitt meg tinitus/pipelyd i ørene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På kino skal det være høyt. Jeg opplever ofte at de spiller for lavt. Det skal riste i stoler, blåse i bukser og man skal sitte igjen med et smil om munn. Da er jeg fornøyd med framvisninga. Dette har skjedd meg 2 ganger, Die Another Day (værste) og Ringenes Herre: Ringens Brorskap. jo, og under skytescenen på slutten av Miami Vice...

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også for meg helt uforståelig at kinoene ikke klarer å levere bedre lyd og bilde. Det er jo dette de lever av.
    Tidligere ble det sagt at man gikk ikke på kino for lyden sin del (bedre lyd får man hjemme), men bildet er suverent best på kino. Vel, utifra det jeg har sett det siste året vil jeg nå si at det er ikke noe grunn til å på kino for bildedelen heller. Jeg har klart bedre bildet på min Panasonic plasma og det med en billig og eldre DVD spiller. Hvordan kan det være mulig. Kinobillettene er jo dessuten rådyre. Eneste fortrinnet er stort lerret, men når bildekvaliteten lider hjelper det lite. Nå finnes det jo dessuten gode og rimelige projektorer til hjemmebruk. Når jeg får plass nok, kjøper jeg en projektor. Da kan kinoene vinke helt farvel til meg, så sant de ikke finner ut at de skal begynne å levere kvalitet.

Når HD DVD/Blue Ray kommer for fullt, har hjemmekino enda en fordel.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Og kinoene klager på synkende besøkstall? Er det rart?

Jeg skal hjem i jula, da gir jeg Drammen Kinocity sal 1 èn sjanse til(denne er heldigvis oppdatert med digital projektor, men denne brukes på en storfilm nå og da, den analoge framviseren stinker) med Eragon. Hvis dette skuffer er det over og ut med kino i Drammen for meg. Neste er sandvika, trondheim osv...

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk er altfor kravstore.. Jeg synes kvaliteten på f. eks. Colosseum knuser alt som har med hjemmekino å gjøre! Og alltid etter en sinnsyk action scene med masse trøkk og bråk sitter jeg og vennene mine igjen med de feiteste glisene ever

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så James Bond på Kino1, sal 1 i Stavanger igår.
    Elendig lyd og bilde med mye støy i.

Sal 1 i Stavanger er en av de dårligste kinosalene jeg vet om, synd når de andre salene der er ganske gode.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man burde ha lov til å kreve mye når man betaler 80-90 kr for en kinobillett...

Hjemme betaler man ingenting...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Man burde ha lov til å kreve mye når man betaler 80-90 kr for en kinobillett...

Hjemme betaler man ingenting...
    Mener ganske bestemt at skjermen min kosta drøyt 17k her for en måned siden, så gratis hjemme er vel å dra'n litt langt..

Jeg og dama er ganske mye på kino + vi ser mye film hjemme. Det største problemet har ikke vært lyd og bilde (stort sett vært i Sandvika siste årene og der er det ok), men:
    - lufta i salen er så varm og ueffen at man må sitte i t-skjorte for ikke å svette ihjel.
    - salen er full av fjortisser som prater og fniser og kaster popcorn på hverandre hele tida.
    - Det lyser av mobiltelefoner konstant gjennom filmen.
    osv osv

Kinoopplevelsen forsvinner totalt når det er så mange lyder, lys og andre avsporende faktorer at man sitter og irriterer seg fremfor å kose seg. To stk på Kino + litt godis koster det samme som en DVD man kan se flere ganger..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    Så James Bond på Kino1, sal 1 i Stavanger igår.
    Elendig lyd og bilde med mye støy i.

Sal 1 i Stavanger er en av de dårligste kinosalene jeg vet om, synd når de andre salene der er ganske gode.
    I second that! Sal 1 i Stavanger er så elendig at det burde stått advarsel på kinobilletten! Sal 1 kan de leie ut til foredragsaktiviteter og slikt. Den er ikke egnet for film.

Når det er sagt er jeg superfornøyd med tilstandene "hjemme" i Sandnes (Hjemme i "" fordi jeg bor der, men det eneste jeg gjør der er å fylle diesel på Esso en gang i blant og stikke innom kinoen en sjelden gang når jeg har tid)

Kinoen i Sandnes ruler for å si det rett ut! Gode stoler (førsteinntrykket), god kiosk, meget bra lyd, krommet lerret, bredt! lerret osv.

DrE

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par andre argumenter for å ta godstolen hjemme blir alt det andre rundt selve opplevelsen på kino.

For min del slår det aldri feil at jeg får en person foran meg som er så jævli høy at jeg ikke ser midten av lerretet. Eller at en person i nærheten slepper ei skikkelig due som stinker ut halve salen i evigheter. Samt unger som skriker, fjortisser som syns det er mer morro å kødde med hverandre og andre enn filmen. Så siste filmen jeg så på kino var X-men 3 og før det igjen var vel Lotr så er ikke noen hyppig kino kunde lenger for å si det mildt.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bodd flere steder i landet og opplevd mange dårlige kinoer. Men makan til elendighet som det jeg opplevde her i Ålesund (Moa) skal man lete lenge etter. Senter og bakkanalene var sprengt! Snakka med Johan på HFCK her i byen og han mente at høyttalersystemet ikke var bytta siden 1983!!!! Er jo bedre lyd på den omreisende "Bygdakinoen" jo! Han sa også at det var ingen som ville investere i nytt annlegg fordi besøkstallet var så lavt. Er det så rart da? Hvem gidder å betale 80+ kroner for å sitte å irritere seg i 90 minutter?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •