VGA, Audio og USB via 1 CAT5-kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VGA, Audio og USB via 1 CAT5-kabel?

Hei!
    Jeg har nylig pusset opp huset, men tenkte nok ikke helt langt nok med tanke på kabling. Har et opplegg i dag der MCE-PC'en er plassert på kontoret, og TV'en i stua. MCE-PC'en er i praksis ikke i bruk, fordi jeg ikke ennå har funnet de "boksene" jeg trenger, og fordi jeg ikke ønsker å plassere PC'en i stua. Fra det samme punktet som MCE-PC'en er patchepanelet plassert, derfra har jeg trukket CAT5-kabler til hele huset - og bl.a. har jeg et eget punkt nært TV'en. Så til poenget: Er det noen som har gode tips til hvordan jeg kan "koble sammen" PC'en med TV'en - over 1 stk. CAT5-kabel?
    Det jeg trenger er:
    • Fra PC til TV: VGA og Audio
    • Fra TV til PC: USB (til MCE-tastatur og evt. minnebrikker)

Har funnet frem til ett produkt - http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=2294 (CAT5-1000) - men forhandleren har problemer med å skaffe den til veie (produksjonsproblemer hos produsent).

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du finner slike produkter hos Leteng og Black Box.
    Men det er mulig disse ikke selger til forbrukere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har etterhvert gitt opp dette - finner ikke det ideelle produktet som gir all aktuell funksjonalitet via 1 stk. Cat5. Endte opp med et produkt fra Black Box - ACU4001. Denne gir VGA i tillegg til 4 stk. USB-porter til remote site. Ulempen er at USB-portene kjører på 1.1, ikke 2.0. Black Box sier at dette skyldes kapasiteten på 1 stk. Cat5. Denne løsningen supplerte jeg så med et eksternt USB-lydkort, noe som fungerer helt ypperlig. Har koblet til IR-mottakeren til MCE-fjernkontroll/tastatur i den ene USB-porten og en trådløs USB-mus i tillegg. Kvaliteten på signalene er helt super.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •