Regelmessig flimer fra DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Regelmessig flimer fra DVD

Hei

Er desverre ikke mye til AV entusiast, men kommer endel borti faget i min jobb.

Har nå støtt på et problem jeg trenger litt hjelp for å løse...

I et av våre auditorier oppstår det ved fremvisning av enkelte DVDer, flimmer på skjermen. Flimmeret kommer i et fast rituale og derfor finner jeg det vanskelig å tro dette skyldes støy el.

Bildet starter lyst, går gradvis over til mørkt for så å blinke 3-4 ganger. Skjer i løpet av ca.5sek og gjenter seg hele tiden.

Har fått et tips om at dette skyldes opptakssperre/sikkerhet(eller hva man skal kalle det). Altså, for å hindre at folk skal bry seg med å kopiere DVD til VHS så blir det lagt på noe "støy", slik at ingen skal gidde det.

Vi kjøre i dag bilde fra en DVD-spiller gjennom en VHS spiller også videre til Projektoren.

Vist det i det hele tatt stemmer at det finns slike en sperre så er mitt spørsmål følgende:

Ligger dette på DVD plata, i DVD-spilleren eller muligens i VHS spilleren?

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Er det ikke det som kalles macrovision? Ta heller og koble dvd direkte til tv/fremviser og vhs til dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. takk, det ville jo vært en lett løsning...

Men, vi har flere kilder som skal opp til projektoren, og inngangene på DVD spiller kontra VHS spiller, har gjort at vi har endt opp der vi er i dag(DVD spiller har foresten også forsterker til surround anlegget, ergo noe kipe greier som det er vankelig å kolble fler ting til).
    Så må nok ha noe nytt utstyr for å løse dette problemet, men er ikke så lett å vite hvordan man skal løse dette når jeg ikke vet helt hvor "feilen" kommer fra.

Og jeg kunne jo ha testa dette, men det er der ikke på alle DVDene, og er vanskelig å fremprovosere...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, raskt søk google etter macrovision, gav følgende resultat:

Macrovision ACP is the world’s leading device-to-device analog content protection system, protecting over 4.5 billion DVDs for Hollywood and other rights owners since the format’s introduction. Macrovision ACP closes the analog hole on nearly every DVD player, DVD recorder, PC, and digital video recorder. It is supported through a worldwide ecosystem which includes extensive licensing to PC, CE and IC manufacturers. In support of this worldwide content protection ecosystem, Macrovision has developed industry-accepted test and certification facilities used to support proper functioning of ACP on nearly all manufacturer’s DVD players, drives, and recorders prior to market release.
    Product Detail
    ACP technology is activated when a rights owner instructs the authoring facility to set Macrovision analog content protection control bits during the authoring process. The activation bits instruct an integrated circuit within the playback device to add ACP to the outgoing analog video. The content protection is transparent when content is viewed, but prevents or substantially degrades copies made on DVD recorders, DVRs, PCs, Media Center PCs, D-VHS recorders and VCRs. The DVD application process for ACP and RipGuard DVD can be transparently combined at the replication facility, regardless of the type of manufacturing systems used. Macrovision ACP is also available for VHS
    .

Da er leg nærmer en løsning, Takker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •