Hei..

Har lenge vurdert å gå til anskaffelse av flatskjerm men klarer ikke helt å leve med kompromissene... Derfor vurderer jeg nå heller en projektor. Den skal brukes for det meste til film på kveldstid. Den gamle crt tven får ta seg av tv sendinger.

Mitt rom er ca 4,75 meter langt. Bredden på veggen der bildet skal vises er ca 3 meter. Min bedre halvdel ikke vil at projektoren skal henges opp i taket. Den skal kunne tas frem når det er behov og settes vekk når den ikke er i bruk. Dermed trenger jeg en projektor som kan stilles på bordet og kaste bildet litt skrått oppover. Vil helst unngå å bruke lerret og bare vise bildet på direkte veggen som er av gips og er hvitmalt. Hvordan vil dette ta seg ut bildemessig?

Bildekilden er en Denon 2910. Hvilken tilkoblingsmåte vil være best? HDMI eller DVI? Er også opptatt av lavt støynivå fra projektoren. Budsjettet er på maks 10.000 kr.

Er dette prosjektet håpløst iom at den ikke skal henges opp? Hvilken projektor vil være å anbefale hvis det i det hele tatt er mulig?