Prosjektor eller tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor eller tv?

Jeg har 15k til å kjøpe enten pj eller tv for. Hva bør jeg velge? Dette skal være på en tvstue/loftstue. Sofaen er 5-6 meter fra veggen. Hva er i tilfelle best av lcd og plasma. Men for 15000 får jeg kanskje et dårlig tv? Men kan jeg ta inn vanlige tvsignal med pj'en?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ er ikke erstatning for TV. Dertil er lysstyrken for dårlig, og holdbarheten/kostnaden på pæren for dårlig. (Mine hovedargumenter)
    Uansett trenger du en TV tuner koblet til PJ, dette kan løses med f.eks en videospiller.
    Skal tv'en primært brukes til tv/film hadde jeg gått for plasma. Ønsker du å koble til pc eller spill, hadde jeg heller vurdert lcd.

15000.- er grensen for å få en flatskjem av grei kvalitet i dag, ihvertfall hvis du handler på salg/tilbud.

Dette er min personlige oppfatning og mening, jeg regner med at andre kanskje har andre svar

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avatsand viktig

Om det skal være 5-6 meter frem til skjerm / lerret har duen utfordring antar jeg. For å få god komfort må du da velge en større skjerm og da flyr kronene fort. Sjekk titte-avstanden før du velger løsning.
    Prosjektor er ikke særlig greit for TV titting, men er til gjengjeld konge på film.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    PJ er ikke erstatning for TV.
    Veldig godt argument jeg hadde kjøpt tv først. Litt kjipt å bruke pæretid på at en eller annen tulling bare MÅ se div dritt Snakker av erfaring..

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går imot vinden i denne tråden, og sier;
    Dersom sitteavstanden er så stor som du sier, hadde jeg helt klart valgt PJ. F.eks TX200 med lerret, som du klarer å få pressa greit under den prisen i dag. 42" fra 6 meters avstand blir smått, iallefall iforhold til hva jeg er vant med. Kan du ha lyskontroll der du sitter, ser jeg ingen grunn til å ikke bruke PJ'en også til TV. Dessuten har Hitachi billige pærer, og du ser vel ikke på tv hele døgnet rundt? Min mening:wink:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville først kjøpt en prisgunstig flatskjermsTV som dekker det meste av tv og film tittingen, så spart en stund og kjøpt en skikkelig Projektor og lerret.

Projektor er gøy og får virkelig frem kino følelsen på film, men blir fort litt for tungvinn og dyr i drift til å bruke som en TV. Litt kjedelig og omstendelig å måtte sitte i et mørklakt rom for å få med seg dagsrevyen og været.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var godt tips det der med at kjedelig å sitte i mørket for å se nyhetene og været...

føler jeg heller mot tv ja. Pioneer jeg går for da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •