Hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Hdmi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi

Hei vurderer å kjøpe meg pioneers DV-490V dvd spiller med tanke på at jeg vil ha mest mulig ut av bilde og lyd på min hdtv. Men dette er en billig tv og har
    1024x768 oppløsning. Siden oppløsningen er såpass lav hva vil hdmi tilføye utenom et bra bilde? Vil svarte streker forsvinne? eller en oppløsningen for lav til det?:-D

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI vil egentelig ikke tilføye så mye i det hele tatt. Riktignok er signalet da digitalt hele veien, og det blir som regel da skarpt og fint med bra farger og kontrast, men utover det er det vel ikke så mye bedre enn analogt komponentsignal.

I tillegg kan du jo skalere opp signalet med denne spilleren, men det er tvilsomt om det er noe poeng, med mindre prosessoren i denne DVD-spilleren er bedre enn den du har innebygd i TVen din (TVen må uansett skalere opp DVD-signalene for å vise dem).

Til sist; jeg har denne DVD-spilleren selv, men jeg bruker ikke hverken skaleringsprosessoren eller deinterlaceren i den, da jeg har ekstern videoprosessor. Jeg vil ikke anbefale akkurat denne spilleren til folk flest, da den visstnok sliter litt med PAL DVDer (på deinterlacingen). Den gir altså ikke det beste bildet med PAL, med andre ord.

Kjøp gjerne DVD-spiller med HDMI, men ikke forvent noen revolusjon i bildet før du får en ekte HD-spiller.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si det; de svarte stripene, dersom de er oppe og nede, kommer av at filmen er i et bredere format enn "standard" 16:9, som er i størrelsesforhold 1,78:1. For å få med hele bildet i bredden da (ved f.eks. størrelsesforhold 2,35:1), må det bli striper oppe og nede - slik er det for alle. Har man en videoprosessor eller en TV med Zoom, kan man jo zoome vekk disse, men det vil jo samtidig gi feil dimensjoner på ting.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.durden
    Hei vurderer å kjøpe meg pioneers DV-490V dvd spiller med tanke på at jeg vil ha mest mulig ut av bilde og lyd på min hdtv. Men dette er en billig tv og har
    1024x768 oppløsning. Siden oppløsningen er såpass lav hva vil hdmi tilføye utenom et bra bilde? Vil svarte streker forsvinne? eller en oppløsningen for lav til det?:-D
    kjøp en panamorfisk linse for å fjerne svarte streker uten å få feil dimensjoner.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    kjøp en panamorfisk linse for å fjerne svarte streker uten å få feil dimensjoner.
    Kjøpe linse for bruk på en tv er vel optimistisk....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •