Komponent eller kompositt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Komponent eller kompositt?

Hva gir best kvalitet? Jeg bruker nå "den gule" ut fra DVD og inn på recieveren. Fra recieveren går det en kabel til projektoren som går fra "monitor out" (gul). Vil jeg oppleve bedre bilde om jeg bruker de røde grønne og blåe kontaktene?? Jeg kobler også Xbox 360 via reciever til projektor og også Xbox'n har slike røde grønne og blåe kontakter i tillegg til de røde hvite og gule som jeg bruker nå. Hvordan fungerer egentlig alt dette?

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponent (rød, grønn og blå) er det beste analoge signalet man kan sende bilde via. Så vil nok tro du får en formidabel forbedring ved å gå over til dette.

Kompositt er "reserve" løsning mener jeg. Merket spesielt dette da jeg lekte meg litt med prosjektoren, ved å prøve forskjellige kabler. Klart HDMI eller DVI er best da, men det er digitale signal.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en saks og klipp av den gule kabelen. Deretter bruker du komponent. Du kaster deretter den gule stumpen i en mikrobølgeovn og ser den vrir seg i sitt eget elendige fett. Kompositt er bare bedre enn èn ting, og det er antennekabel. Det sier litt. Komponentkabler har muligheten for å gi et høyoppløst bilde, men sender fortsatt, som stigarve sier, det beste analoge signalet du får tak i.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •