Defekte HI8 kassetter ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Defekte HI8 kassetter ?

Eg har en 10-15 VIDEO/HI8 taper frå 1992-2002. Noe har eg redigert over til DV tidlegare, men nå tenkte eg å ta resten av jobben. Imidlertid er kvaliteten på kassettene nå sterkt redusert. Har rensa HI8 kameraet og prøvd svigerfars uten å få betre bilde. Bildet har svarte horisontale suddete stripe og generellt vekslende dårlege farger på bildet. 1992 kassettene er like dårlige som 2002 kasetter, derfor trur eg det må være magnetfelt som har redusert kvaliteten på alle sammen (trådløs telefon / nettverksrouter??)

Er alt tapt eller er det mulig å "forsterke" eksisterande signal ? Finnes det f.eks. avspillere med høgare "følsomhet" ?

Noen med erfaringer rundt dette ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av helmur
    Eg har en 10-15 VIDEO/HI8 taper frå 1992-2002. Noe har eg redigert over til DV tidlegare, men nå tenkte eg å ta resten av jobben. Imidlertid er kvaliteten på kassettene nå sterkt redusert. Har rensa HI8 kameraet og prøvd svigerfars uten å få betre bilde. Bildet har svarte horisontale suddete stripe og generellt vekslende dårlege farger på bildet. 1992 kassettene er like dårlige som 2002 kasetter, derfor trur eg det må være magnetfelt som har redusert kvaliteten på alle sammen (trådløs telefon / nettverksrouter??)

Er alt tapt eller er det mulig å "forsterke" eksisterande signal ? Finnes det f.eks. avspillere med høgare "følsomhet" ?

Noen med erfaringer rundt dette ?
    Har du justert inn tven din riktig, det kan væer slik at bildet du får er det første tven detekterer, men ikke nødvendigvis det riktige. Har vært bori det samme selv med gammelt videoutstyr. Tven kan slå seg inn flere steder, men 36-37 er som regel det riktige. Har noen justert på skruen på avspilleren kan dette avvike noe. Når du har fått bilde, kan du da gå over til manuell søking og finjustere på tven? Gammelt videoutstyr og nye tver kan noen ganger være litt trøbblete og få til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •