anbefales kobling via reciver??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

anbefales kobling via reciver??

Jeg lurer på om det er smart å koble signalet fra de ulike bildekildene gjennom forsterkeren. Ved å koble X1 til forsterkerens s-video utgang, slipper jeg å koble om når det skal byttes mellom DVD og X-box. Problemet er at jeg opplever at bildet, da særlig fra DVD, fremstår som mindre skarpt enn om kabelen går direkte.
    Nå skal det tilføyes at kabelen mellom DVD og forsterker ikke er av særlig kvalitet. Før jeg løper av sted for å kjøpe en ny og bedre kabel, hadde det vært greit å vite hvilken forringelse en slik oppkobling i seg selv innebærer. Viser det seg at koblingen gjennom forsterkeren går sterkt ut over bildekvaliteten, får jeg heller leve med ulempene det innebærer å stadig måtte koble om.

Tiden er vel forøvrig inne til å ønske forumets deltakere en riktig GOD JUL

mvh
    Preben

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett kabelkvalitet vil et hvert ekstra ledd/kobling i kjeden, fra DVD spiller til projektor, forringe signalet merkbart.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å gjøre det samme med min forsterker, mangler bare S-vhs kabel fra forsterkeren.
    Kjører dvd spilleren rett inn på projektor med komponent kabel og alt det andre(PS2, GC, Video-spiller og pc) har jeg tenkt og ha fra forsterker. Slipper jo og ha masse lange ledninger og bytte hver gang man skal bruke noe annet.
    Får heller leve med litt dårligere bilde på det. Film som er viktigst uansett.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med borabora her. jeg har alle bildekildene igjennom forsterkeren og brukervennligheten ved dette sier seg vel selv. det er selvfølgelig viktig
    å bruke kabler av en relativt grei kvalitet.

Jørn

Newcomer ls_15 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

testet forskjellen mellom å kjøre s- video rett på tv, mot først til AVR7000 og så til tv. Kan ikke si jeg så noen forskjell. Men oppdaget at det var stor forskjell på å koble på s- video inngangen, kontra scart- inngang (s- video til scart- kopling).

Emil

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scart inngang? Det fines ikke noen scart inngang. Scart er en plugg, hvor det er inntil 3 typer innganger: kompositt, S-Video, og RGB. En S-Video inngang er S-Video enten pluggen er en rund S-Video plugg eller en scart plugg. Det ville da være ytterst merkelig om det er kvalitetsforskjell.

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skjønte hva han mente med s-video inn på scart så burde du ikke kritisere, da er det du som har litt og lære. :twisted:

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ser ut som jeg ikke forstår hva SVideo inn på SCART er, så har jeg uttrykt meg dårligere enn jeg trodde.

Men medmindre jeg misforsto totalt, poenget var altså at det var snakk om å se forskjell mellom to forskjellige SVideo innganger, noe jeg syntes var litt pussig. Men kanskje du har noe å lære bort om denslags?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •