IFA 2006 - Stemningsrapport

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IFA 2006 - Stemningsrapport

Her er første inntryk fra Berlin før det helt tar av her:

IFA går i år over fra å ha messe annet hvert år til å ha hvert år. Dette merkes ved at svært mange ser ut til å kjøre nesten samme opplegg som i 2005. Dette gjelder plassering, bannere og reklameopplegg som jeg har sett så langt.

Både på boards rundt i byen og i elektronikkbutikker jeg har vært innom virker Samsung som den mest aktive og de pusher LCD-serien N71 som IFA-nyhet. Det skal godt gjøres å ikke få det med seg.

I fjor utmerket Sony seg ved å kjøre en spareversjon i sin hall og i år har de ingen hall eller stand i det hele tatt. Sony Ericsson skal ha en pressekonferanse og Sony er representert ved standen til Blu-ray Disc Association, ellers har jeg enda ikke sett noen spor etter Sony.

Idag skal Philips og Blu-ray snart presentere nyhetene for høsten og litt senere skal jeg til Panasonic som jeg håper vil vise fram sin nye projector med 1080P.

Da jeg kom til Berlin igår så jeg mange asiatere som holdt på å bakse store esker inn i hotellene i området hvor jeg bor. Innholdet i eskene ligger det nok mange timers hardt utviklingsarbeid og store drømmer bak. Skal bli morsomt å se om noen av dem har noe virkelig spennende med seg.

Rett utenfor vinduet her jeg sitter skal A-Ha holde konsert om noen timer. Da blir det sikkert mye atskillig mer folksomt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Konge, jeg kommer nedover i morgen, vi bør jo møtes en gjeng der nede og ta noen AV-pils på fredag eller lørdagen da! Tlf er 90 777 465, bare å ringe og avtale!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede truffet på 3 andre fra AVforum her nede. Tror de skulle prøve å snike seg inn på konserten med A-Ha.

Det blir ikke veldig mye fart på BD i 2006, i alle fall ikke i Norge og Panasonic kjørte TVshop-parodi med sin 103-tommer mesteparten av tiden så de fikk ikke tid til å nevne nytt på projektorfronten. :-(

I morgen åpner alle standene. Så enkelte snike seg rundt for å ta bilder der, men synes det er litt respektløst.

BTW Barry Fox er god til å stille spørsmål. :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW, du kommer antagelig med samme fly som dama, og da blir det slutt på IFA og vanlig turistaktiviteter istedenfor. :-(

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg misunner virkelig dere som skal på IFA i år, mange spennende nyheter. Robert, har du hørt noe som tilsier at Panasonic skal vise en ny 1080P projektor?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper dere som er på IFA kan fiske litt om det vil komme projektorer med 1280x720 D6 C2Fine paneler

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg er skuffet etter å ha kommet meg gjennom hele messa. Visst er det mye å se i forhold til en messe i Oslo, men etter å ha gått over til å bli arrangert årlig er messen merkbart mindre. Flere haller var ikke i bruk og store navn som Sony og Panasonic viste ikke noe til allmenheten. Panasonic hadde et område for LCD-skjermer som var tilgjengelig kun for forhandlere og presse. Rundt om i Berlin var det også mye mindre reklame om messa og merkene enn tidligere. Det er tydelig at man ikke bare kunne doble hvor mye man bruker på messa.

Noe annet som jeg synes er viktig er at når man går over til en årlig messe blir det mye mer en salgsmesse for promotering av produkter som nylig har kommet ut eller som kommer i høst. Tidlige prototyper og spennende produktideer eller teknologier som ligger litt frem i tid er det nesten helt slutt på å vise frem. Dette gjør messa mye mindre spennende.

Blu-ray? Det ble vist langt flere mock-ups av spillere i fjor enn i år og de få spillerne som fungerte var USA-modeller. Det samme gjelder den ene typen spiller for HD-DVD som ble vist. PS3 hadde de heller ikke noen fungerende sample for. At alle disse 3 skal ut i mange butikker i Europa om kun 2 månder stiller jeg med veldig tvilende til.

LCD-projektorer? Kun nye modeller med 720p så dette var lite å skrive hjem om. :-(

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HC5000 er da en LCD-projektor Robert. 1080P etc
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC kommer forresten med en 1080P D-ILA til rundt 50K
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC kommer forresten med en 1080P D-ILA til rundt 50K
    Vi får håpe støynivået er størrelse "helikopter" denne gang da Tidligere JVC D-Ila projektorer har etter det jeg har lest hatt et svært høyt støynivå. Noen preliminary spec Jørn?
    Forøvrig en attraktiv pris...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •