*Slettes*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27

Tråd: *Slettes*

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

*Slettes*

*Slettes*

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en 32" tv som bilde i dag er ikke jeg i tvil om hva jeg ville ha valgt dersom det stod mellom sub og projektor - projektor!!!!

Første gang jeg startet med hjemmekino var den gang dolby pro logic var det store og laserdisc var avansert. I de tider var det ikke mulig å kjøpe projektor for oss som ikke pantsatte bil og hus (nesten i alle fall) og jeg hadde derfor stort anlegg for lyd, men kun tv for bilde. Det ble egentlig aldri det helt store.

Solgte unna det meste og gikk tilbake til vanlig stereo og levde med det i et par år inntil jeg lånte med meg en lcd projektor fra jobb på slutten av 90 tallet (tror det var '98 ). Rigget til med bilde fra VHS på ene veggen i stuen og fikk hakeslipp. Bildet var ikke mye å rope hurra for med tanke på kvalitet sett ut fra dagens forhold, men for en opplevelse:shock:

Mener å huske jeg hadde ca 2 meter bredt bilde på stueveggen med VHS som kilde og tepper hengt opp foran vinduene for å få blendet ned rommet. Ble sittende inne å se film hele helgen. Sparing til projektor startet mandagen etter når jeg leverte projektoren tilbake på jobb.

Forskjellen i opplevelsen når bildet blir stort kan etter min mening overhodet ikke sammenliknes med forskjellen en ny sub gir. Dette vil selfølgelig være opp til den enkelte, men stor lyd sammen med lite bilde er LANGT unna så moro som stort bilde med "billig" lyd. Det er et eller annet med det store bildet som gjør opplevelsen av film til noe helt annet.

Dette ble langt, men mitt råd er helt klart å kjøpe projektor og vente med sub. Lykke til med kinoen. Vær klar over at du har startet på en givende og spennende, men til tider dyr hobby:razz:

Gøran

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektor.. uten tvil. Det er da du får den gode hjemmekinofølelsen.
    Har selv bygget opp mitt anlegg i nøyaktig ett år nå, og sub var blandt det siste som ble kjøpt iallefall. TX200 får du nok snart billigere ettersom TX300 er på vei.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min karriere innen hjemmekino var på toppen rundt -92-94, etter at jeg fikk tak i en gammel (og utslitt skulle det vise seg) Barco. Kjøpte en Kenwood Dolby Pro-Logic receiver, så-som-så høyttalere og en LaserDisc-spiller. Dessverre kveldet Barcoen etter et par-tre år, men du verden for en tid det var så lenge det varte. Selv om jeg ikke har sub nå, så må jeg si at det største savnet er stort bilde.

Jeg er ikke i tvil om mine egne prioriteringer, nemlig prosjektor!

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke i tvil om at hvis du vil ha kino følelse, så får du mye mer igjen for å kjøpe projektor!

Hvis du har dårlige høyttalere ville jeg heller ha brukt penger på et par skikkelige gulvstående høyttalere enn sub, etter projektoren er i hus.

Selv sitter jeg med et par BEL 2.5 med 2x6.5" elementer i hver, og jeg har ikke noe stort savn etter sub. men sub er likevel på vei.
    Så, hvis jeg hadde 10-15.000 til overs hadde jeg i ditt tilfelle kjøpt ny frontrekke enn sub.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok kjøpt en projektor først jeg også. Men her må du skynde deg med å ta en Ole Brum for etter å kjøpt sub i hjemmekinoen vil ihvertfall aldrig jeg kunne klart meg uten igjen...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ uten tvil! Jeg fikk min første PJ i sommer og det blir en helt annen verden som åpner seg med stort bilde :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artig

*Slettes*

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettes*?

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Etter det jeg forstår har du tenkt å lage deg hjemmekino rom om 1 års tid. Da ville jeg vurdert å vente med prosjektor i og med at prisene raser på det hele tiden. Prisene raser ikke like fort på sub'er. Men det kommer helt an på hvordan rommet du har nå er.

I utgangspunktet ville jeg sagt at prosjektor bidrar myyyyee mer til å øke hjemmekino følelsen enn en sub, men om rommet ikke tillater deg å få max ut av prosjektoren ville jeg ventet til du virkelig trenger det i et dedikert rom.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prosjektor

Hei, etter første test i kinoen min nå i helgen så vil jeg også helle mot at du burde prioritere PJ først. Selv med foreløpig dårlig plassering av PJ og "bare" 160 cm lerret så er det den som skaper kinofølelsen. Hadde 2 kompiser på besøk og det blir nok PJ på de også:-D
    Har en Panasonic PT-AE900 og er veldig fornøyd så langt med bilder fra en OPPO DVD-spiller. Kan anbefales.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettes*

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettes*

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil du ikke ha DLP??

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettes*

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man blir vel neppe varig skadet.....

Det kan være et viktig moment, for min egen del ser jeg ikke regnbuer og heldigvis for det, for hønsenettingen en LCD projektor gir ifra seg takler jeg bare ikke! Så har du et veldig godt syn så anbefales det ikke å kjøpe den billigste LCD`en du kommer over....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Man blir vel neppe varig skadet.....

Det kan være et viktig moment, for min egen del ser jeg ikke regnbuer og heldigvis for det, for hønsenettingen en LCD projektor gir ifra seg takler jeg bare ikke! Så har du et veldig godt syn så anbefales det ikke å kjøpe den billigste LCD`en du kommer over....
    He-he, tydeligvis en stund siden du har kikket på en LCD projektor !

Mitt forslag til Vertigo er å prøve ut om man er regnbue rammet ved å ta en titt på en eldre rimelig DLP projektor feks 4805. Hvis du ikke ser regnbuer da er det ingen fare. Da kan du velge fritt mellom mange gode alternativer av både DLP og LCD. Jeg var desverre i den andre kategorien, men ble virkelig overrasket over kvaliteten på moderne LCDer. Ville definitivt prioritert PJ over mye bass !

Hønsenetting...he-he...morsomt...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettes*

Er det noen i Bergen som kan gi en demo av SVS?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettes*

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    He-he, tydeligvis en stund siden du har kikket på en LCD projektor !

Hønsenetting...he-he...morsomt...
    Screendoor da, p.g.a. dårlig fillrate wiseguy

En stund siden?? Jeg sett TW-600, AE-900, PLV-Z4, TJ 200 og det er godt nok for meg å danne et grunnlag for min egen del. Projektorer som ikke er i nærheten av samme fillraten som HC3000!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •