Digital dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital dekoder

Hei.

Jeg ble oppringt av en hyggelig kar fra Telenor Avidi i går. Han spurte om jeg ville ha en digital dekoder (til kabel TV) slik at jeg kunne se på TV med DVD kvalitet på bilde og lyd. Jo takk, sa jeg...

Nå er jeg spent på om lyd/bilde blir så mye bedre enn analog kabel TV. Hvilket bilde/lyd format er det snakk om? Er det 5.1 lyd?

Noen som har erfaring med digitale dekodere?

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for en stund siden fått meg digital dekoder fra Avidi. Det er mye bedre kvalitet på de signalene som taes inn på "ordentlig" måte via denne dekoderen, enn de vanlige signalene jeg fikk inn før.

Dessverre er det kun et fåtall av kanale som sendes ut med disse gode signalene.

Tendenfan

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Hvilke kanaler er det som sendes ut med gode signaler, og hva gjør du med de andre? Tar du inn de andre kanalene analogt?

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal + (alle 4), Nrk, Nrk2, Tv2 får jeg i allefall meget gode signaler på. Tv4, SVT1 og 2, TvN, Tv3, MTV, Eurosport (og alle de andre "drittkanalene") får jeg bare inn med dårlig kvalitet. Nå jeg sier "dårlig kvalitet" mener jeg at kvaliteten er samme som signalet jeg tok inn før jeg fikk min digitale tuner. Tror at dekoderen bare bruker analoge signaler her, uten at jeg tør si det helt sikkert. Alle disse kanalene kommer i allefall som standard i 500-serien (i programrekkefølgen) og jeg mener å ha lest at dette er kanaler som ikke blir funnet digitalt.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvd kvalitet er sterkt overdrevet. Tv Norge, Svt 1 og 2, svensk tv4 og eurosport er analoge. Det er ingen digital lydutgang fra dekoder, bare analog. Dekoderen er den samme som Kanal Digital pøser ut på markedet, bare satt opp for kabel tv istedenfor satelitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •