VGA kabel nøtt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VGA kabel nøtt

Hei. Jeg har en Viewpia lcd skjerm, og kjører vga fra pcn til vga inngangen på skjermen. Når jeg bruker den medfølgende vgakabelen fungerer 1366x768 uten problemer.

Men, jeg har kjøpt ekstra kabler for å få noe som er lengre enn 1,5m, men ingen av disse gir meg widescreen oppløsninger. Forskjellen mellom den medfølgende vga kabelen og de andre jeg har prøvd, er at pin 9 er kuttet ut. I følge alt jeg finner av dokumentasjon på nettet er pin 9 ikke i bruk, så jeg forstår ikke helt hvordan dette kan gjøre noen forskjell. Eneste andre forskjell er lengden (medfølgende kabel er 1,5m mens jeg har prøvd en 5m og en 3m uten hell). Noen ideer på dette, før jeg drar å bytter kabelen jeg kjøpte i dag til en annen som heller ikke virker

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA DDC1

DDC1 allows the monitor to tell it’s parameters to the computer. The following VGA card connector pins have to be changed to allow DDC1 functions:

VGA pin new function
    9 Optional +5V output from graphics card
    12 Data from display
    14 Standard vertical sync signal which works also as data clock
    15 Monitor ID3

Slik jeg ser det så har du 2 mulige løsninger.

1. Kabel med alle pinner som trengs.
    2. Kjøre standardisert HDTV oppløsninger med korrekt timing og sync ut fra skjermkortet. Da skal det ikke være behov for DDC.

Problemet kan evnt. være at selv om du kjører ekte HD oppløsning så blir det gjort DCC kommunikasjon i tillegg. Dette forvirrer da skjermen pga. pin 9 mangler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Hei igjen. Jeg dro tilbake til datakjeden og fikk bytta kabeln i en annen som hadde samtlige pinner... da funka det som fjell. Da vet jeg i hvertfall det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •