NextGenTel IPTV??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NextGenTel IPTV??

NextGenTel tilbyr IPTV men reklamerer ikke så mye for det. Jeg ringte dem opp og fikk snakke med en selger.

Løsningen baserer seg på å reservere båndbredde i ADSL-systemet så maksimal båndbredde for internet-delen er 7Mbit avhengig av linjekvalitet.

Man får låne en set-top-boks som har composit/S-video/SCART (rgb??) og som sannsynligvis kobles til modemet.

Jeg spurte ut om kvaliteten og fikk høre at den var "bra". Betryggende. Jeg spurte om det var MPEG2 og sammenlignbart med parabol og fikk svaret "ja" uten at jeg helt stoler på at han visste hva jeg mente. Han sa at kvaliteten ble dårligere hvis man hadde dårlig linje da.

Priseksempel pakke med ADSL-classic (3500/600 Kbps), IPTV og IP-telefoni var 698,- pr mnd 12 mnd binding og 798,- i oppstart.

Jeg ser dette som et alternativ for de som har dårlig/ingen kabel-tv, ikke kan/vil sette opp parabol og som ikke nøyer seg med de 2-3 kanalene man kan få ved bakkenett.

Det bare irriterer meg at boksen deres ikke har DVI eller man kan få en plugin til PC som lar meg få tilgang til videodata i digital form. For meg vil det evt være aktuelt å koble boksen til PC med S-video for digitalisering og MPEG2 komprimering og å ha en IR sender for å styre kanalskifte. Ikke helt optimalt men gir meg time-shifting, og et enkelt GUI å forholde meg til.

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ikke tar helt feil baserer dette seg også på at du har ADSL2. Og for å si det pent har ikke stabilteten og ytelsen bidrat til å styrke nextgentels rykte. Du kan jo selv lete litt rundt etter brukererfaringer og du vil oppdage at svært mange har hatt problemer med både stabilitet og hastighet.

Kundeservicen deres er en historie for seg selv.....

Så jeg ville tenkt meg godt om før jeg hoppet på dette.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke utbygd særlig mange steder...

Jeg har ADSL2+ og dønn stabil linje på 21Mbits. Er knyttet til den mest sentrale telefonsentralen i Bergen (Markeveien Sentral) men kan ikke få IPTV fordi de ikke har bygget ut sentralen enda.... Tror det er meget sterkt begrenset hvor de kan levere dette. Informasjonen om det er jo også ganske godt gjemt på nettsidene og det er det kanskje en grunn til.

Har uansett inne en bestilling og venter på at de skal klare å bygge ut...
    Leier leilighet uten Kabel-TV og parabol er derfor uaktuellt. Sliter med vanlig antennesignal så IPTV blir eneste redningen.

NGT leverer samme løsning som Lyse, med smarbeid med Ivisjon. www.ivisjon.no. Forskjellen blir vel helst ADSL2+ vs Fiber. Ser forøvrig at Lyse også tilbyr sin løsning på ADSL2+ nå.

Cyberdog

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lykkeliten
    Kundeservicen deres er en historie for seg selv.....

Jeg har absolutt ingenting å klage på kundeservicen på Nextgentel! De var trege å svare på telefoner en stund, men dette har kommet seg BETRAKTELIG, linjene deres er dessuten superstabile! Ihvertfall de to plassene eg har bodd og hatt nextgentel!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •