Hva bør jeg velge ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bør jeg velge ?

Vurderer å kjøpe DVD/SACD spiller, samt projektor. Når det gjelder spiller hadde jeg tenkt å holde meg under 10.000,- og valget står mellom Denon 2900 og Sony DVP 999 ES. Har ikke stor kunnskap omkring dette, så derfor hadde det vært fint med litt hjelp her. På projektorsiden har jeg tenkt på Infocus X1 siden denne er velkjent og stort sett får bra omtaler. Har Sony en bra projektor i samme prisleie og hva er å foretrekke ? Hva slags kabling bør jeg satse på mellom spiller og fremviser ? Han jeg snakket med på hifiklubben sa at komponent inn/utgang bør benyttes, har X1 projektoren slike terminaler? Et siste spm: Hvor stor avtsand bør det være til projektor når lerret er 160 bredt ? Takknemlig for alle tilbakrmeldinger da jeg - som dere sikkert forstår - er i startfasen når det gjelder hjemmekino.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hva bør jeg velge ?

Når det gjelder Denon kontra Sony, er nok Sony spilleren bedre på CD og SACD avspilling (grunnet bedre drivverk). Denon spilleren har derimot også DVD audio, som etter min mening er et stort pluss.

Skal du koble opp X1 med komponent kabler trenger du en kabel som er komponent til VGA. Dette er omtalt flere ganger tidligere, seek and you will find.
    Med en lerretbredde på 160 cm bør avstand til projektor være mellom 3,00m og 3,63m, dette i følge projeksjons-kalkulatoren på hjemmesiden til Infocus.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    smaken er som baken 8)

bruk denne linken:

http://www.ecoustics.com/

der slår du inn de nevnte spillerene. da vil det komme opp en masse tester som du kan lese. veldig mye info om alt, så den linken er et must å ha under favoritter i nettleseren din.
    enjoy
    Jørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er komponent til VGA kabel noe som kan kjøpes ferdig eller må det lages spesielt? Hvor tar jeg kontakt?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden