Hva er best: billig dvd-spiller + dyr projektor, eller middels + middels??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er best: billig dvd-spiller + dyr projektor, eller middels + middels??

Var inne på en annen tråd her. Da så jeg noen hadde hatt en liten diskusjon på hvilket forhold det burde være kvalitets/prismessig mellom dvd-spilleren og projektoren. Noen hevdet at projektoren satt såpass mye større begrensning for bildekvaliteten enn dvd-spilleren, at det bare var tull å legge mye penger i en dvd-spiller; Bruk heller disse pengene på en bedre projektor og kjøp en billig dvd-spiller.

Jeg skal kjøpe meg ny dvd-spiller og ny projektor. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en brukt Panasonic PT-AE700 for rundt 6000,-. Og siden jeg har Denon AVR-3805, så har jeg lenge siklet etter Denon DVD-2910 (6500,-). Men etter at jeg leste den nevnte tråden, så begynte jeg å lure på om det var smartere å kjøpe f.eks Hitachi PJ-TX200 eller Epson EMP-TW520 (rundt 10.000,-) og en dvd-spiller til 2-3000?? Lyden spiller jo også en rolle, og må passe til forsterkeren.

Hva er folket her sin mening om forholdet dvd-spiller / projektor?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg he hatt følgande oppsett:
    Panasonic pta e700+denon 1910
    Panasonic pta e700+htpc
    Hitachi pj-tx200+htpc
    Og ein dag denne veka får eg panasonic dvd s97 til hitachien.
    Skulle eg råda deg til noko, ville eg gått for hitachi-projektoren. Den er rå, og støynivået i seg sjølv er grunn nok til å gå for den eigentleg. Også opplevd kontrast er mykje bedre. Ein får idag mykje dvd-spelar for 3000,-, og feks ein 2910 finn du idag på bruktmarkedet til 5000,- om du er interessert i å kjøpe dette brukt. Kan gjerne gi deg nummeret til ei som skal selge to mnd. gammel 2910 om du ønsker dette. Einaste grunnen til eg ikkje slo til var at eg vann dvd s97

PS: He køyrt alle desse oppsetta med hdmi-kabel, utanom 1910, der brukte eg komponent.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt spm. Men med ditt budsjett ville jeg kjøpt en Hitachi TX200 eller en Epson TW600 PJ og en rimelig DVD spiller med HDMI utgang, feks; Samsung DVD-HD950 eller den nye DVD spilleren til Pioneer DV-696 (du finner omtale av den i nyeste "Hjemmekino") De fleste nye DVD spillerene med HDMI har et ganske bra bilde kvalitet på HDMI utgangen.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    og feks ein 2910 finn du idag på bruktmarkedet til 5000,- om du er interessert i å kjøpe dette brukt. Kan gjerne gi deg nummeret til ei som skal selge to mnd. gammel 2910 om du ønsker dette.
    Hvis jeg først skal koste på meg 5000 kr, så kan jeg like godt kjøpe 2910 NY for 6500,-. Ellers takk for tilbudet

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville satset på billig DVD spiller og dyrere projektor. Det er mange billige DVD spillere med HDMI som gir meget bra bilde. Sony DVP NS92V er en av dem. Jeg kjører egen CD spiller når jeg hører på musikk. Lyden av SONY er helt OK, men dersom en har en god forsterker/receiver kan en bruke DACen der. Samsung har noen spillere med bra bilde til under kr 2000.

Jeg har sett Denon 2910 og denne har ikke bedre bilde enn SONY NS92V, etter min mening. På musikk er det mulig den er bedre, men det har jeg ikke testet så nøye. Snart kommer jo HD DVD/Blue Ray, og da er det greit å ikke ha betalt for mye for DVD spilleren.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Alex F her. Etter det jeg har sett er det flere DVDspillere som gir et godt bilde i en relativt lav prisklasse.

Rimelig DVDspiller til 2k og en 13k på projektor mener jeg ville vært en bedre match enn å 5k på DVD og 10k på projektor.

Å kjøre digitalt til receiver er nesten et must hvis man skal kjøpe en rimelig receiver. Nå er dette eksempelet totalt Low-End ,men testet med en DVD opptaker til 3-4tusen og lyden var en helt annen når jeg kjørte digitalt over til receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •