Konvertere DVI til Komponent

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konvertere DVI til Komponent

Hei

Har problemer med å få bilde på tv'en min når jeg bruker en DVI til komponent kabel.
    Selges på siba!! Noen som kan si meg hvorfor det ikke fungerer???
    B
    ruker i dag en konverter fra scart til komponent so gir meg 575i, men vil gjerne ha 720p-noe som jeg mener jeg skal kunne oppnå med en dvi til komponent overgang/konverter

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Jeg klør meg litt i hodet her... DVI er jo som regel digitalt, men finnes jo i analog type. Så dersom du kan bruke analoge signaler over DVI, kan det vel hende man kan bruke en DVI til komponent kabel (ja, Siba selger dem jo faktisk, som du sier). Men dette er vel da avhengig av om det du prøver å koble til er digitalt eller analogt (eller om DVI porten støtter begge deler, som noen gjør).

Hvilke komponenter er det du prøver å koble sammen på denne måten?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg prøver å koble sammen er medisenterpc(fujitsu simens scaleo e630) selges på mpx.no mot tv'en min sony plasma 37' kvp37xs1

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha - jeg skulle til å si "hvorfor kobler du ikke bare DVI til DVI eller HDMI", men etter å ha søkt litt ser jeg jo at denne TVen av en eller annen grunn ikke har digitale innganger. Derav problemet ditt, vil jeg tro... :-?

Vel, da må jeg nesten melde pass. Nesten.

-Dersom du har en DVI-I utgang på HTPCen din (altså en kombinert digital og analog DVI utgang), vil du kanskje kunne gå inn i skjermkort-driveren eller noe spesialsoftware og velge analog overføring over DVI. Det er vel det glupeste jeg kan komme på i farta. Ikke så mye å skryte av desverre.

Hvis det ikke funker, må du vel ha en videoprosessor som kan gjøre om digitalt signal til analogt. Noen enkel 'switch' til det finnes nok ikke.

[tillegg] Og dersom du må "ta til takke" med analogt signal på denne måten uansett, er det vel like greit å bruke SCART med RGB som du allerede har gjort. Usikker på hvordan du skal få oversendt 720p.[/tillegg]

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •