Underslig spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Underslig spørsmål

Som borteboende student skal jeg snart reise hjem til jul. Jeg planlegger å ta med meg projektoren min for å fylle romjula med noe meningsfylt 8) I den forbindelse kom jeg til å lure på om en projektor kan ta skade av å bli kjørt gjennom røntgenmaskina på flyplassen.... Kan den det?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler vel sterkt på det. Man sender tross alt laptopper igjennom uten problemer. Hvis da da ikke er begynte med kjernebestråling på Værnes da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint det. Vet at harddisker, disketter og sånt ikke har særlig godt av å passere metalldetektoren som er grunnen til at det er smart å hive sånt ut av lomma før en går gjennom den, men at røntgenmaskinen skal være farlig for elektronikken har jeg ikke hørt om

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at harddisker og disketter ikke liker CT-scan er at de er magnetiske. Selve harddisken eller disketten tar ikke skade av det, men data på enheten kan bli skadet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, da legger jeg projektoren min på båndet uten bekymringer Synd jeg ikke får med meg resten av hjemmekinoen min...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Har noen mistet data på disker etter å sendt PCen gjennom sikkerhetskontrollen? Jeg har oftest med meg Shuttle boksen min, uten at jeg har tenkt så nøye over det. Skal jeg be om å få slippe å sende den gjennom?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Har noen mistet data på disker etter å sendt PCen gjennom sikkerhetskontrollen? Jeg har oftest med meg Shuttle boksen min, uten at jeg har tenkt så nøye over det. Skal jeg be om å få slippe å sende den gjennom?
    Hmmm da ville nok sikkerhetskontrolløren sjekket den ekstra nøye og kjørt den to ganger igjennom maskinen!

Er strengt på flyplasser etter 11. Sept, mang en gammel tante som har mistet strikkepinnene sine der

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty2003
    Du mister ikke data ved å sende den gjennom røntgen-apparat-maskinen (eller hva nå den kalles). Tar du derimot maskina med deg gjennom metall-detektoren blir det værre..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •