Prismasonic H-1200R (anamorfisk adapter) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 67 av 67
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Eg har ein H-FE1500 påvei(kan nok aldri nevne for kona ka denne koster), men har ikkje sett Isco II dessverre eller H1200.
    Hyggelig å høre at vi blir enda en 2,35:1 bruker. Hvilken projektor bruker du? Hva med kilde og eventuell prosessering?

Edit: Du får la være å fortelle prisen til kona, men selv det med utrente øye kan forstå at 2,35:1 virkelig har noe for seg...

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har for tida kun ein Optoma HD70. Denne har etter det eg har lest vertical stretch(har ikkje fått testa enda), så ingen behov for videoprosessor.

Har sikla etter JVC HD1 ei tid no, men fann ut at det var meir overkommelig å starte i denne enden med Prismasonic. Med HD1 må ein jo og ha videoprosessor med vertical stretch.. og da blir totalen enda dyrere..:-O Satser på ein d-ila projektor til høsten. Kanskje dei og har gått ned i pris og helst og i vekt.. Er skeptisk til 13-14kg i taket. (projektor + linse+ feste)

Har heller ikkje lerret(det gamle er solgt) så det må og kjøpes. Har akkurat flytta, og pga. romutforming i nye leiligheten må me ha AT lerret slik at høyttalere kan plasseres bak. Med høyttalere på sidene hadde det vært maks 70" lerret og det duger ikkje.

Har siktet meg inn på eit SMX lerret (smxscreen.com), Ruben der jobber med elektrisk modell som kjem snart.. Går nok da mest sannsylig for 120" 16:9. Vurderer litt fram og tilbake 2.35:1 eller 16:9 lerret. Prismasonic påstår det ikkje er behov for ekstra maskering med deria linse, så da er det jo greit å kunne blåse det skikkelig opp ved behov. (fotballandskamper, når brann skal slå rosenborg i serien, etc.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Prismasonic påstår det ikkje er behov for ekstra maskering med deria linse, så da er det jo greit å kunne blåse det skikkelig opp ved behov. (fotballandskamper, når brann skal slå rosenborg i serien, etc.
    Nåh.. Maskering er en fordel uansett, det er stor forskjell på et innrammet bilde og et bilde plassert "midt på duken" uten en skikkelig ramme rundt. Jeg bruker selv et 2.35 lerret, men mangler enkel maskering på sidene. Merker veldig godt forskjellen når jeg (en sjelden gang) gidder å henge opp midlertidig 16:9 maskering..

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for infoen. Da blir det 2.35:1.:-)

Skal ha lerretet i full bredde av det rommet tillater, så tett opp mot 290 bredt som produsenten får det til. Blir nok stort nok uansett i 16:9, sjølv om det bilr litt mindre enn mitt gamle 16:9 Dreamscreen lerret på 106".

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Jeg bruker HTPC med TheaterTek i mitt oppsett, og her har man en grei funksjon for å flytte teksten oppover i bildet. Man velger selv hvor langt opp man vil ha den, noe som er greit da tekstplasseringen kan variere litt fra film til film.

Gøran
    Hei, flott og oversiktig. Nå lurer jeg på om du har løst dette med BluRay også... Har selv installert PowerDVD9, WinDVD2010 & ArcSoft TotalMedia3 uten at jeg har funnet noe løsning på dette.

Philips stand-alone BluRay spiller (9100) fikser jo dette greit, men jeg vil gjerne unngå enda en enhet for å løse denne "enkle saken"...

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Nå lurer jeg på om du har løst dette med BluRay også...
    Ja, men ikke ved bruk av HTPC. Jeg har løst det ved å bruke.....
    Philips stand-alone BluRay spiller (9100)
    :wink:
    Det var vel kanskje ikke det du hadde lyst til å høre, men jeg orket ikke å kaste meg på BluRay HTPC runden. Jeg er nå på min 4 BluRay spiller, og har endelig fått orden på dette med feilplassert tekst på BluRay 2.35:1 film. En periode brukte jeg funksjoner i DVDO VP50Pro for å klippe litt og flytte litt på bildet for å få med teksten der hvor en av linjene lå utenfor bildet, men der hvor hele teksten lå utenfor bildet var det ingen løsning. Har ikke vært sett så mye film på BluRay i kinoen som ikke hadde skandinavisk eller engelsk tale før Philips kom på banen med sin 9100 med flytting av tekst.

Personlig så oppfatter jeg ikke flytting av tekst på BluRay på HTPC som den
    "enkle saken"
    du kaller det, i alle fall ikke rent teknisk. Er klar over at du mente "enkle", men det er så langt jeg vet ikke kommet noen enkel løsning for flytting av tekst på HTPC for BluRay. For å være helt ærlig så var jeg også lite lysten på å skulle slåss med Bluray på HTPC i kinoen også, det har vel ikke akkurat vært enkelt bare å få spilt av BluRay på PC heller.

Det er godt mulig dette har endret seg nå, men når TheaterTek gikk ut på sitt forum for lenge siden og proklamerte at de ikke kommer til å støtte avspilling av Bluray med flytting av tekst pakket jeg sammen min HTPC og kjøpte min første BluRay spiller. Jeg har lenge trodd at det kom til å dukke opp en spiller som gjorde det mulig å flytte teksten, slik som Samsung hadde det som opsjon på et par av sine DVD spillere. Men at det ble Philips som kom først hadde jeg ikke trodd. Personlig holdt jeg en knapp på Oppo, og har ved flere tilfeller vært i kontakt med Oppo for å spørre om dette, både fra den tiden jeg hadde Oppo DVD spiller og nå i ettertid i forbindelse med deres BluRay spiller. For Philips sin del var det vel en naturlig konsekvens av 21:9 TVen som kom.

Kanskje ikke det svaret du hadde håpet på, men personlig er jeg ikke i tvil om at jeg valgte riktig. Filmer på blått kjøpes på nett, leveres i postkassen og puttes i spiller. Et par tastetrykk og teksten er på riktig plass dersom det er behov for det. Mye mer tid til popcorn og film

Gøran

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet finnes det kun to måter å flytte tekst ved HTPC avspilling. Dette kan man gjøre ved først å rippe blu-ray platen til harddisk og deretter hente ut tekstfilen. Denen må så konverteres til .srt (e.l.) Den rippede filen kan så avspilles i ønsket program med støtte for plassering av tekst. Tekstingen hentes fra den eksterne .srt filen.

Spør du meg så er det mye enklere å benytten en Philips spiller. Selv bruker jeg sen Sony blu-ray, men irriterer meg over tekstingen fra tid til annen... Uansett tror jeg de fleste er enige i at HTPC og Blu-ray er lit vel mye pes.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •