Prismasonic H-1200R (anamorfisk adapter) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 67
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekk bruktmarkedet på avs. Feks var det en fra Panamorph som var prissatt til rundt $350 for kort tid siden.

Min H1200R har begynt å hikke. I går måtte den ha litt hjelp for å komme fullt ut i stretch-modus. Ikke bra.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Gøran;Har du fått testet hvor godt denne løsningen fungerer nå?
    Har desverre ikke fått gjort noe med dette enda. Har på kort varsel skiftet jobb etter å ha fått et godt tilbud. Vi venter også på overtakelse av hus den 5. oktober. Bor for tiden midlertidig i leid rekkehus og har ikke orket å sette opp hjemmekino.

Reiser bort uken etter overtakelsen, men om ting går som planlagt står det en ny eske fra Sony og venter på meg når jeg kommer hjem igjen. Projektoren er siste del av kinoen som kommer til å bli skiftet i denne omgang, og det blir nok en Pearl på meg

Det er mye som skal gjøres i forbindelse med flytting når jeg kommer tilbake etter reise, men jeg har en mistanke om at oppsett av en midlertidig kino i kjelleren kan komme til å bli prioritert mellom maling og utpakking........

Kommer med en tilbakemelding når jeg har fått prøvd i slutten av oktober.

Gøran

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prismasonic har ein ny modell som er vesentlig lavere priset.. ser ut til at alle prisene er senket en del den siiste tida..

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prismasonic H-1400R

Burde vel egentlig ha gjort dette for en stund siden, men ting tar tid. Fikk endelig rotet meg til å forsøke å ta noen bilder for å vise hvordan Prismasonic H-1400R fungerer i mitt oppsett. Det ble forøvrig ikke Sony Pearl på meg, men BenQ 8720. Prisforskjellen ble for stor til å ikke prøve, og oppgraderingen fra min gamle Sony 10HT var så stor at jeg bestemte meg for å beholde Benq. Kjøpte den når prisen var som lavest og har ikke angret på valget.

Har også kjøpt Carada 2.35:1 lerret i størrelsen 96" diagonalt. Dette gir et 16:9 bilde som er ca 96 cm x 170 cm og et 2.35:1 bilde som er ca 96 cm x 225 cm. Prøvde noen uker med forskjellige størrelser på papirduk for å se hva som var mest behagelig, men kom frem til at med ca 2.8 meter avstand fra hode til lerret var dette det største jeg opplevde som behagelig. For min del var det ikke bredden, men høyden på bildet som satte begrensningen for når det gikk over til å oppleves for stort.

Hva som er for stort blir selvfølgelig opp til den enkelte å avgjøre, men for min del så er en løsning med 2.35:1 lerret og konstant høyde en glimrende løsning. Jeg har nå et bilde som er så høyt som jeg opplever som behagelig uansett om jeg ser film i 16:9 eller 2.35:1 format. Det eneste som forandrer seg er bredden på bildet.

Har tatt noen bilder av et test grid i pass og strech mode for å vise hva som skjer med bildet når linsen strekker bildet fra projektoren, noen bilder for å forsøke å illustrere overgangen fra 2.35:1 film i 16:9 oppsett til 2.35:1 oppsett, og til slutt noen bilder for å vise problemet med teksting i et 2.35:1 oppsett.

Bilde av 1.78:1 test grid i pass modus på linsen (vanlig 16:9 modus)

Er godt fornøyd med geometrien med Prismasonic i pass modus. Eneste som er å bemerke et at bildet er litt skarpere uten linsen på plass, men ikke noe som merkes uten å titte etter enkelt piksler på kort avstand. Fra vanlig sitteavstand er det for alle praktiske formål ikke mulig å se noen forskjell med og uten Prismasonic montert.

Det neste bildet er av samme grid, men strukket til 2.35:1 bredde.

Her er ser man at geometrien forandrer seg litt og at bildet får en liten kurving hvor høyden på ytterkanten av bildet blir noe større en høyden i senter av bildet. Jeg sliter også litt med at bildet strekkes litt mer i ytterkant en i senter, noe som også vises på bildet ved at firkantene i ytterkant er bredere enn i senter at bildet.

Har vel strengt tatt ikke blitt ferdig med å justere meg inn, og for hver gang jeg går gjennom oppsettet blir det litt bedre. Den veiledning som følger med Prismasonicen er ikke brukbar til noe som helst. Det finnes en del info på avsforum.com og jeg finner stadig nye tips til justering og oppsett. Bildet strekkes like mye på hver side, men som sagt det er forskjell i senter og ytterkant. Slik som det er i dag er forskjellen på bredden av firkantene ca 1 cm (7,5 senter mot 8,5 ytterkant). Egentlig ikke noe som merkes i daglig bruk med film, men det er lett å se med et testbilde som dette.

Jeg forsøkte å lage noen montasjer med bilder av kinoen i normalt lys og film i mørkt rom for å vise forskjellen på 16:9 og 2.35:1, men inntrykket blir feil da jeg pr i dag ikke har maskering på siden av lerret. I vanlig bruk blir det absolutt mørkt nok på siden av et 16:9 bilde, men det så merkelig ut når jeg forsøkte med på en Photoshop montasje.

Det jeg har gjort er å ta tre bilder fra samme avstand og med samme brennvidde på kamera. Alle bildene er så skalert til samme størrelse og oppløsning. Den forskjell som vises på de tre neste bildene er den faktiske forskjell som oppleves i rommet når det gjelder størrelsen på bildet.

Første bildet er med linsen i pass modus og med 2.35:1 film i 16:9, dvs med svarte felt over og under bildet.

Det er som sagt ikke maskering på den delen av lerret som ikke er i bruk, og jeg tror nok heller ikke jeg kommer til å sette opp det. Det er så lite lys i rommet at det ikke er noe problem.

Neste bildet viser det samme bildet, men med vertikal strekk gjort på HTPC for å få bort de svarte feltene over og under bildet.

Her er bildet strukket for å bruke den fulle høyden på lerret, og alle blir "høye og tynne". Dette er forøvrig den størrelsen en film med vanlig 16:9 bilde vil ha med det oppsettet jeg har i dag.

Neste bildet viser hva som skjer når Prismasonicen settes til strech modus for å få proposjonene riktig igjen.

Her er proposjonene riktig igjen, men bildet fyller nå opp 2.35:2 lerretet i høyde og bredde. Bildet er litt "softere" enn med linsen i pass modus, og om man ser etter er det i venstre kant av bildet litt lystap. Dette er forårsaket av at bildet fra projektoren er helt på grensen (litt over..?) til hva det er plass til i det bakerste prismet i Prismasonicen. Hadde jeg valgt et litt mindre lerret, hatt litt større avstand mellom projektor og lerret, eller at BenQ 8720 ikke hadde hatt linsen litt trukket tilbake i forhold til kabinett så hadde jeg sluppet dette.

Fant etter litt prøving og feiling ut at jeg heller ville leve med det litt mørkere feltet i forhold til å gå ned på størrelse på lerret. Forhåpentligvis kan jeg få flyttet projektoren litt lenger bak når jeg bygger om til sommeren (om planen holder), men det er ingen krise. Jeg kan fortsatt leve med det slik det er i dag, det er ikke noe jeg legger merke til ved vanlig bruk.

Har også tatt noen bilder for å illustrere problemet med teksting og bruk av anamorf linse.

Første bildet viser 2.35:1 film i full størrelse på 2.35:1 lerret og med tekst i vanlig posisjon.

Her er problemet ganske så greit å se. Store deler av teksten ligger i det svarte feltet under filmen og når dette feltet blir kuttet bort i prosessen med å tilpasse bildet til 2.35:1 lerret forsvinner også teksten.

Jeg bruker HTPC med TheaterTek i mitt oppsett, og her har man en grei funksjon for å flytte teksten oppover i bildet. Man velger selv hvor langt opp man vil ha den, noe som er greit da tekstplasseringen kan variere litt fra film til film.

Her velges "nudge up" eller "nudge down" for å flytte teksten henholdsvis opp eller ned.

Med teksten flyttet litt opp i bildet blir resultatet slik.

Personlig ser jeg gjerne film uten tekst, men med flere i kinoen er det greit å kunne tilby tekst om det er ønske om det. Dette er en av grunnene til at jeg fortsatt bruker HTPC. Jeg har enda ikke funnet noen DVD spiller som støtter flytting av tekst oppover i bildet, men er åpen for forslag. Har forøvrig hatt litt dialog med Oppo, og de sier at dette kan komme i en spiller når de en gang bytter brikkesett de baserer seg på. Det er vistnok ikke støtte for dette i det brikkesettet de bruker i dag.

Håper dette var til nytte for noen, og jeg skal forsøke å svare så godt jeg kan om det er noen som har spørsmål.

Gøran

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en meget god og godt illustrert guide. Takk for det. Den kommer sikkert til å være til god nytte for mange der ute.

Et kjapt spørsmål; Hvor lang kasteavstand har du? Jeg tenkter de fra projektorlinsen til lerret.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det her Gjøran, bra du deler med oss.. noen som vet om zoomplayer har samme muligheter som theatertek når det gjelder flytting av undertekst? etter mine erfaringer så er theatertek softere i bilde en zoomplayer, ikke sikkert du får et så soft bilde om du da bruker zp istedet..

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig oversiktlig og bra rapport Gøran!

Fortsett å juster. Det er øøøørsmå justeringer som kan ha stor effekt på skarpheten. Også avstanden mellom linse og PJ, og tilt på linsen. Her er det micromillimeter som kan gjøre forskjeller. Jeg har opplevd at fokus forandrer seg fra kald linse og PJ til de er ordentlig oppvarmet.

Du har sikkert sett av perfeksjonisten cineremax's nye poster på AVS hvor kritisk den "anamorphischenadaptierung's GOLDEN FOCAL RADIUS" er i et perfekt oppsett. (det er for dyrt å jakte på det perfekte for oss med dødlige lommebøker)
    Jeg vil forslå at du ikke bryr deg for mye om "Testpatterns", det kan lett føre til at man jakter på det umulige. Bruk heller PJ's meny for fokus.

Ser det bra ut når filmen ruller, er det det mest perfekte du kan oppnå.

God Jakt!:-D

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja prosjektoren's testmønster burde man faktisk ikke bruke, det fører til at bildet blir veldig uskarpt hos meg iallefall.. Bruk heller et representativt og godt bilde og stille inn etter..

Når det gjelder linseavstand til prosjektor, er det varierende hva som gir best ressultat? eller må man rett og slett nærmest mulig?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Har forøvrig hatt litt dialog med Oppo, og de sier at dette kan komme i en spiller når de en gang bytter brikkesett de baserer seg på. Det er vistnok ikke støtte for dette i det brikkesettet de bruker i dag."

Ah takk, da vet jeg ihvertfall det... (har 981hd)

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Et kjapt spørsmål; Hvor lang kasteavstand har du? Jeg tenkter de fra projektorlinsen til lerret.
    Avstand fra projektorlinse til lerret er 370 cm.

Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    etter mine erfaringer så er theatertek softere i bilde en zoomplayer, ikke sikkert du får et så soft bilde om du da bruker zp istedet..
    Når det gjelder dette med at bildet blir "soft" så har det i denne sammenheng nok ingenting med hvilken programvare jeg bruker på HTPCen. Poenget mitt var at det ikke er mulig å få bildet like skarpt når jeg bruker strekk i linsen som uten. Dette gjelder både bilde fra DVD, HTPC og projektormenyer. Det har ingenting med signal inn å gjøre, kun optiske egenskaper i Prismasonicen. Så lenge bildet forandres på grunn av elementer som det projiserte bildet må gjennom på utsiden av projektoren vil ikke skifte av kilde kunne rette på dette.

Når det er sagt så sier jeg ikke at det ikke er forskjell på ulike programvareløsninger for avspilling, men det er annen diskusjon. Personlig er jeg godt fornøyd med TheaterTek og kommer nok til å fortsette å bruke dette.

Fokus med Prismasonic i bruk er faktisk litt komplisert. Det er forskjell på fokus med og uten strekk, og det er også forskjell på hva man bruker som utgangspunkt. Dersom jeg stiller fokus med linsen i pass modus (16:9) og så strekker bildet gir dette større forskjell en om jeg justerer fokus med linsen i strech modus (2.35.1) og så trekker bildet tilbake til pass modus. Ingen av alternativene gir riktig fokus for begge formater, men avviket er forskjellig ut fra hva som er utgangspunktet. Nå skal det ha kommet en oppgradering til Prismasonic som skal hjelpe på dette (Optical Front Element for DIY Upgrade). Kommer vel til å bestille dette når det blir tilgjengelig.

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Jeg vil forslå at du ikke bryr deg for mye om "Testpatterns", det kan lett føre til at man jakter på det umulige. Bruk heller PJ's meny for fokus.
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Ja prosjektoren's testmønster burde man faktisk ikke bruke, det fører til at bildet blir veldig uskarpt hos meg iallefall.. Bruk heller et representativt og godt bilde og stille inn etter..
    Mange meninger om bruk av testbilde og projektormenyer når det gjelder oppsett og justering av projektor. For min egen del bruker jeg testbilder fra DVD når det gjelder justering av geometri, men projektormenyer når det gjelder justering av fokus.

Akkurat det med justering av geometri er etter min mening en av de største jobbene med oppsett av et 2.35:1 system. Det er ingen indikasjoner på Prismasonicen om hvor mye man strekker bildet. Jeg har kommet frem til at en løsning er bruk av et testbilde med geometriske figurer og tommestokk. Høres kanskje dumt ut, men jeg har funnet ut at å justere dette på øyemåk har ingen hensikt. Blir bare sittende å lure på om det er riktig eller ikke. Nytter jo heller ikke å bruke ytterkant av lerret som mål på om det er riktig, da man i 16:9 selvfølgelig ikke fyller lerret fra kan til kant, kun i høyde. Like greit å måle.

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Ser det bra ut når filmen ruller, er det det mest perfekte du kan oppnå.
    Helt enig!

Det vil også være opp til den enkelte å avgjøre hva som er bra nok, for det er ingen tvil om at det er mulig å bruke mye penger på små forandringer når det gjelder hjemmekino. Når det er sagt så har jeg ingen problemer med å pakke bort testdisker og glemme hva jeg betalte for Prismasonicen når jeg slår av lyset og setter på en film. Overgangen til 2.35:1 med konstant høyde har vært den største oppgradering jeg har gjort i min kino siden jeg første gang fikk projektor i egen stue.

Skifte av projektor var moro, første gang jeg så HD var moro, PB-12 Ultra/2 var moro(!), nye høytalere hele veien rundt var moro, men det var ingenting i forhold til det å kunne bli kvitt de svarte feltene over og under bildet og få se 2.35:1 film i full bredde.

Jeg er i alle fall ikke i tvil. Løsinger som ikke tar hensyn til at 2.35:1 skal være bredere, ikke lavere, en 16:9 er ikke noe jeg ønsker å gå tilbake til

Gøran

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av den "softness" som man opplever i 2:35:1 er noe man egentlig ikke kan gjøre så mye med siden det er flere faktorer som spiller inn.

Jeg har skrevet mer om dette i den offesielle tråden med bilde eksempler.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Når det gjelder dette med at bildet blir "soft" så har det i denne sammenheng nok ingenting med hvilken programvare jeg bruker på HTPCen. Poenget mitt var at det ikke er mulig å få bildet like skarpt når jeg bruker strekk i linsen som uten. Dette gjelder både bilde fra DVD, HTPC og projektormenyer. Det har ingenting med signal inn å gjøre, kun optiske egenskaper i Prismasonicen. Så lenge bildet forandres på grunn av elementer som det projiserte bildet må gjennom på utsiden av projektoren vil ikke skifte av kilde kunne rette på dette.

Fokus med Prismasonic i bruk er faktisk litt komplisert. Det er forskjell på fokus med og uten strekk, og det er også forskjell på hva man bruker som utgangspunkt. Dersom jeg stiller fokus med linsen i pass modus (16:9) og så strekker bildet gir dette større forskjell en om jeg justerer fokus med linsen i strech modus (2.35.1) og så trekker bildet tilbake til pass modus. Ingen av alternativene gir riktig fokus for begge formater, men avviket er forskjellig ut fra hva som er utgangspunktet. Nå skal det ha kommet en oppgradering til Prismasonic som skal hjelpe på dette (Optical Front Element for DIY Upgrade). Kommer vel til å bestille dette når det blir tilgjengelig.
    Etter å ha hatt pappesken fra Prismasonic stående på skrivebordet hjemme i noen uker fikk jeg endelig tid til å montrere det nye front elementet som har kommet som oppgradering fra Prismasonic.

Førsteinntrykket er at dette anbefales til alle som irriterer seg over at fokus skifter når man veksler mellom "strech" og "pass" på Prismasonic. Bildet er også mye skarpere i "strech mode", og mine tdilgere kommentarer om at bildet oppleves som "soft" er ikke lenger gyldige.

Om jeg skal være veldig kritisk så klarer jeg fortsatt å se forskjell på bildet i pass og strech, og det er fortsatt en ørliten forskjell i fokus mellom disse. Når det er sagt så kan dette like godt være et resultat av unøyaktighet i oppsettet mitt som noe annet. Jeg tror jeg fortsatt har noe å gå på når det gjelder oppsett og justering.

Uansett så kan jeg anbefale denne oppgraderingen for de som har lagt merke til det samme som meg, og som har irritert seg over fokus på samme måte som jeg beskrev det i mitt tidligere innlegg. Prisen er heller ikke så ille dersom man allerede har det nye huset på sin Prismasonic (H-1400 eller H-1500). Dersom man fortsatt har det gamle huset av treplater må dette også skiftes ut før man kan få montert det nye front elementet, og totalprisen blir følgelig høyere.

Tror jeg begynner å nærme meg en anamorf løsning jeg er godt fornøyd med. Det gjenstår bare et problem for min del - kabinettet på BenQ 8720! Linsen på denne projektoren er trukket litt tilbake i forhold til plastkanten på kabinettet som omkranser linsen. Sikkert lurt med tanke på å beskytte optikken, men klønete i forhold til å få Prismasonicen så nærme linsen som mulig. Den ekstra avstanden som blir gjør at jeg fortsatt får litt begrensede muligheter til å justere vinkling på Prismasonicen, og jeg har også antydning til litt tap av lys i ytterkant av 2.35:1 bildet.

Slik det er nå har jeg fordelt dette likt på begge sider, og det er kun snakk om de ytterste 10 cm. Det er ikke mulig å se uten helt lyse bilder, men det er der og jeg kan velge å kun ha det på en side om jeg flytter Prismasonicen litt til siden.

Ser ut som om det bakre prismet er litt (noen milimeter) for trangt, noe som kunne ha vært unngått om jeg kunne ha minsket avstanden mellom projektor og Prismasonic. Har vært fristet til å ta frem fil og justere litt på fronten på BenQ, men det føles litt drøyt å sette filen i projektoren. Kanskje det er mulig å få kjøpt et løst kabinett til BenQ 8720?

Når jeg skifter (og ja, jeg sier når - ikke om!) projektor neste gang skal jeg sørge for å få en som ikke har optikken trukket tilbake i forhold til kabinett. Har ikke noen konkrete planer om å skifte, men jeg ser jo at f.eks HD-1 ikke har dette problemet.........

Gøran

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte å ta av frontplaten nettopp for å få Prismasonic'n tett innpå objektivet: http://avforum.no/forum/587046-post145.html

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt pappesken fra Prismasonic stående på skrivebordet hjemme i noen uker fikk jeg endelig tid til å montrere det nye front elementet som har kommet som oppgradering fra Prismasonic.
    Hva er prisen totalt med oppgraderingen?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva er prisen totalt med oppgraderingen?
    Prisene ligger på PRISMASONIC - Anamorphic lenses for home theater projectors

Legg til frakt og moms så har du kostnaden om du bestiller fra Prismasonic direkte.

Det greieste er vel egentlig å handle rett fra avshop. De selger Prismasonic, og prismessig så tror jeg ikke forskjellen er stor på egen import eller å kjøpe på avshop:-)

Gøran

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene ligger på PRISMASONIC - Anamorphic lenses for home theater projectors

Legg til frakt og moms så har du kostnaden om du bestiller fra Prismasonic direkte.

Det greieste er vel egentlig å handle rett fra avshop. De selger Prismasonic, og prismessig så tror jeg ikke forskjellen er stor på egen import eller å kjøpe på avshop:-)

Gøran
    Det hadde vært mye lettere å si 20K, i stedet måtte jeg klikke meg frem og tilbake for å finne ut av det. Men jeg fant det jo

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det hadde vært mye lettere å si 20K, i stedet måtte jeg klikke meg frem og tilbake for å finne ut av det. Men jeg fant det jo
    Beklager, men det finnes jo flere versjoner av Prismasonic. Prismasonic har også noen versjoner som ikke er listet hos avshop (manuell utgave, men med nytt front element). Prisen ender jo på ca 20K, men om man f.eks dropper motorstyring av prismene kan man jo spare 450 Euro uten at det går utover bildet.

Var ikke meningen å være vanskelig

Gøran

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke meningen å være vanskelig
    Du er tilgitt :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sett både H1200 R og Isco II i noenlunde samme oppsett?

Jeg ser egentlig for meg at Isco har en smule bedre optikk mens Prismasonic er mer brukervennlig siden den er fjernstyrt.

Hadde satt stor pris på konkrete erfaringer eller velbegrunnede argumenter. Skal skaffe meg linse men har ikke bestemt meg enda.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ein H-FE1500 påvei(kan nok aldri nevne for kona ka denne koster), men har ikkje sett Isco II dessverre eller H1200.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •