Trådløs A/V sender for kabel tv signal.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs A/V sender for kabel tv signal.

Hei.

Jeg er på jakt etter en trådløs A/V sender som jeg kan bruke til å distribuere mitt analoge UPC kabel TV signal til flere TVer I forskjellige rom.
    Det some er poenget er at jeg ikke har noen decoder boks, men mottar en grunnpakke med 15-16 kanaler rett fra coax kabel.
    Det jeg lurer på er da, om det går å distibuere dette signalet trådløst slik at alle TVene mottar alle 16 kanalene? Alternalivet er selvfølgelig å strekke kabel til hvert enkelt rom, men vil helst slippe det.

impacto

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes forskjellige løsninger for å sende vanlige analoge tv signaler rundt i huset trådløst. Noen av disse har også fjernkontroll for nettopp å kunne skifte kanaler...

Problemet er at i de fleste tilfeller må man da se på samme kanal på de tv'ene som går på det trådløse....

Clas Olhson og expert etc har forskjellige...

De fleste fungerer dårlig ved større avstander....

Prøv en på elkjøp og lever tilbake innen 30 dager! D er mitt tips!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du ønsker å gjøre her er ikke mulig dessverre. Med den snevre båndbredden som er satt av til trådløst utstyr i hjemmet (Post- og teletilsynet), er det ikke mulig å overføre et større antall analoge tv-kanaler. I hvert fall ikke uten så kraftig komprimering av signalene, at bildekvaliteten blir latterlig dårlig.

Hvis du strekker kabel er det også viktig å sjekke signalstyrken på mottaket ditt først. Det kan være at du må sette inn en forsterker for å få signalstyrke nok til flere uttak. En toveis splitt tapper signalet med 3,7 desibel, mens en fireveis splitt tapper signalet med godt over 7 desibel. Selv bruker jeg en Triax forsterker med fire utganger, og denne forsterker opp signalet med ca 8 desibel. Da ender jeg opp med ca 65-70 desibel på hvert antenneuttak (avhengig av lengden på kabelstrekket i huset), noe som er mer enn nok. Alt over 60 desibel gir godt nok bilde.
    Gå i dialog med kabel leverandøren din for å finne ut hvor kraftig signal du har inn i huset ditt. De fleste levere signal nok til ca to antenneuttak, det vil si rett i overkant av 63-64 desibel.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjapt og informativt svar Gorm.
    Da er det nok som jeg fryktet, bare å begynne å strekke kabel. :-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •