Hjelper god ekstern scaler på god projector?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelper god ekstern scaler på god projector?

Hvor mye bedre blir bildet med en skikkelig god og dyr scaler på en ellers oppegående projector?

Har selv sett hva en god scaler kan gjøre på en dårlig projector og det er utrolig hvor mye bedre bildet blir, men har aldri sett en god ekstern scaler på en god projector.

I dag sitter det jo mer eller mindre forseggjorte scalere i både DVD spiller og projectorer, og gjerne i receiveren også. Man betaler med andre ord for det samme mange ganger.

Hor mye bedre blir bildet når det allerede er konvertert til 576p i de aller fleste DVD spillere ( HDMI ). Pioneer er vel en av få produsenter som leverer 576i over HDMI.
    Er bildet allereder "ødelagt" eller er det mulig å tyne mer ut av det?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke produksjonen av bildet være avgjørende for hvor mye man kan "tyne" ut igjen? Det diskuteres mye om kvaliteten på output, men hva med input? Og sammenhengen mellom input / output? Dere som følger med på den tekniske fronten - henger utviklingen sammen i forholdet her?

Tango

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd innebygget scaler i DVD, siden jeg ikke har DVI/HDMI inn på projektoren min.

Men har prøvd følgende fra min SDI modifiserte Denon 2900:
    -Komponent 576p
    -Komponent 576i -> 1440x864 (via Crystalio)
    -SDI (576i) -> 1440x864 (via Crystalio)

Og konklusjonen er at det overlegent beste resultatet hos meg er oppskalert SDI.
    Den største forskjellen var vel at det ble mer smell i fargene, og dybdefølelsen i bilde ble bedre.

Det er egentlig samme forskjell fra Komponent576p til oppskalert 576i. og forskjellen fra ren komponent til oppskalert SDI er i grunn veldig stor.

Kan og legge til at bildet fra komponent var overaskende mye bedre på 2900 i forhold til 1920.

Er strålende fornøyd med bildet Crystalioen klarer få frem. Den er i allefall verd hver krone i mitt oppsett!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •