HDMI out på Denon A11XV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI out på Denon A11XV

Hei, jeg har en Denon AVC A11XV og kjører HDMI ut fra DVI inn på denne, men jeg har et problem, den kan skalere opp til HDMI oppløsning, men da skalerer den alt opp til 1080p tror jeg, det virker i allefall sånn, siden dette aldri går, jeg kan ikke ha på videokonvertering i det hele tatt, har en Samsung LE32M61B og trodde da jeg kjøpte den at den støttet full HD siden den var HD ready, og fant jo ut i senere tid at 1080p er mere enn hva denne klarer. Så hva kan jeg gjøre for å få andre signaler gjennom til HDMI? Snakket med HIFI klubben, og di skulle ta saken opp med Denon, men har desverre ikke hørt noe siden da...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Hei, jeg har en Denon AVC A11XV og kjører HDMI ut fra DVI inn på denne, men jeg har et problem, den kan skalere opp til HDMI oppløsning, men da skalerer den alt opp til 1080p tror jeg, det virker i allefall sånn, siden dette aldri går, jeg kan ikke ha på videokonvertering i det hele tatt, har en Samsung LE32M61B og trodde da jeg kjøpte den at den støttet full HD siden den var HD ready, og fant jo ut i senere tid at 1080p er mere enn hva denne klarer. Så hva kan jeg gjøre for å få andre signaler gjennom til HDMI? Snakket med HIFI klubben, og di skulle ta saken opp med Denon, men har desverre ikke hørt noe siden da...
    HD-ready innebærer støtte for 720p og 1080i ved 50Hz og 60Hz på component og DVI/HDMI inngangen. 1080p støttes ikke av de fleste skjermene på markedet i dag, faktisk nesten ingen. Da må du nok vente på 1920x1080 skjermene som er på vei inn på markedet i disse tider.

Det har heller ingen hensikt å skalere DVD-materiale til 1080p for så redusere dette til 1366x768 i TV'en. En bør nemlig ikke skalere mer enn nødvendig. Du kan gå inn i menyen på spilleren din og sette denne til å gi ut 720p @ 50HZ, det vil sannsynligvis gi deg det beste bildet på skjermen din.

Det er forøvrig ikke noe som heter HDMI oppløsning.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, den skalerer alt opp til 1080p, så problemet mitt er jo at jeg ikke kan få noe bilde fra annet en DVI/HDMI ut på HDMI, fordi den da skalerer det til 1080p. Og det er ingen plass i menyen jeg kan endre på dette, foruten å endre det på kilden(i mitt tilfelle dataen, og senere blir det jo dvd'en) Og jeg kan ikke få ut bildet fra s-video eller komposit på HDMI, selv om den kan skalere dette opp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •