Vil HDMI 1.3 gjøre flatskjermer og BR/HD-DVD avleggs? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja,men da er vi jo i større grad enige en det jeg har fått intrykk av.Men samtidig gir du liksom ikke helt opp,og det er jo greit og ofte en sunn holdning også.Men jeg må innrømme at jeg egentlig er litt forundret over at du ikke er med på å se logikken og den naturlige utviklingen av hvilken vei dette tilsynelatende går.Og da minner det mere om kverrulering og stahet:???: På den annen side tar jo jeg agnet også,så det er sagt.

Denne diskusjonen startet med at du sådde sterk tvil om mitt utsagn angående HDMI sin overtagelse og at PC bransjen beveger seg vekk fra DVI.
    Og det er klart at jeg kan jo ikke vite 100% sikkert at HDMI spekken vil overta for DVI(det vil tiden vise)
    Men som du skriver selv,og som nevnt tidligere, er jo DVI og HDMI kompatible.Og nettopp det er jo en av de største grunnene til at HDMI/avart blir igjen alene,uten DVI.Altså en naturlig utvikling,også da DVI(på sikt) ikke vil "makte" de spesifikasjoner bransjen er ute etter.(egentlig en genial og fornuftig plan fra produsent sin side.Sil.Image) I tilegg som du også skriver selv,har Bill Gates allerede begynt å skryte av 48 bit video med Vista osv(mulig at dette lar seg overføres med en "dual" DVI,men vil vel neppe skje komersielt i praksis,enig ?)

Det vil ikke være "plass" til både DVI og HDMI på sikt,og jeg klarer heller ikke å se noe godt argument for at begge skal leve side om side.Det ville være å kaste penger ut av vinduet både for produsent og forbruker.HDMI vil tvinge seg frem,like det eller ikke.

På hvliken måte HDMI "spekken" overføres,om det er trådløst,fiberoptisk,via ethernet,store eller små kontakter,tykke eller tynne kabler.Er interesant, men det er jo ikke det vi debaterer.

Så det ikke er noen tvil:roll: Det vil selvfølgelig eksistere flere varianter av skjerm-kort en god stund.En herlig "bruker"forvirrende røre,med både HDMI,DVI og VGA(kanskje UDI også)ja det vil sikkert være mulig å oppdrive VGA kort om 50 år også.Hvem vet ?
    Poenget er og som det har vært hele diskusjonen igjennom,HDMI spekken vil bli den nye "hovedstandarden" hvor det ikke vil være fornuftig/forsvarlig å beholde DVI,på sikt, på sikt, på sikt, på sikt, på sikt...........................

Edit: 7 Juli:Artikkel fra Hardware.no http://www.hardware.no/nyheter/skjer...ansering/27517
    ser ut til at de holder en knapp på UDI som arvtaker til DVI.Som nevnt tideligere er UDI en kompatibel avarter av HDMI,uten støtte for lyd og de mest "ekstreme" bilde-spesifikasjoner.

Det som er sikkert er at DVI er på vei ut.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor langt inn i fremtiden ligger trådløs overføring av lyd og bilde tro?

Det er jo klart at det må være veien å gå.

En form for High speed Bluetooth eller liknende.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •