Dvb-t

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Dvb-t

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvb-t

Hei jeg lurer på om hvor dem prøver sender DVB-T i hedemark?
    og jeg har tenkt å kjøpe DVB-T kort, så trenger jeg noen anbefalinger

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Norkrings DVB-T TESTnett er bygd ut i Oslo, Bergen, Trondheim og på Mistberget (i Eidsvoll).

Mistberget er sannsynligvis den eneste aktuelle senderen for deg. Her skal det være en MUX, men jeg vet ikke om denne sender kontinuerlig eller noe om hvilke kanaler som isåfall sendes. Kanskje noen andre vet mer?

Som du kanskje vet er disse sendingene i MPEG-2, mens det nye digitale bakkenettet skal bruke MPEG-4. Dvs. at du ikke kan bruke en MPEG-2-boks fra f.eks. Sverige etter at prøvesendingene stenges. Hvordan det er med DVB-T-kort for PC vet jeg ikke, mulig ny programvare kan gjøre disse brukbare seinere.

NTV skal allerede ha bestilt en del utstyr og kan komme til å starte utbyggingen allerede på seinsommeren. Oslo og Akershus vil sannsynligvis være blant de første fylkene til å få dekning, og dermed kan det allerede i høst bli prøvesendinger i MPEG-4 her. Ville derfor ventet noen uker til utbyggingsplanen blir offentliggjort, eller vært helt sikker på at utstyret du kjøper også kan brukes i framtida, slik at du ikke kjøper utstyr du har glede av i noen få uker før det kan kastes. Men hvis bor du slik til at du får inn sendinger fra Sverige, er det bare å kjøpe, da kan du bruke MPEG-2-utstyret til å se svensk digital-tv i mange år framover.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •