Noen spørsmål om bildetilkoblinger..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål om bildetilkoblinger..

Nå har jeg tilbringt enda ei natt her mens sambo'n ligger og sover, og sitter som vanlig igjen med noen spørsmål som jeg må poste, før internett-tilgangen min blir fjerna på ubestemt tid.. :grin:

Hva er forskjellen på kompositt, komponent, og scart-overføring? digital/analog/fargesplitting o.l?
    og hva slags andre overføringsmåter har man?
    flott om noen gidder forklare, helst så teknisk som mulig(nesten), liker facts. ;-)
    Kjøpte en brukt 32" 100hz 6 år gammel Grundig crt idag, for 1500kr (dvs var en kompis som skyldte meg penger) og den er det kun 2 scartinnganger på. Bør jeg da bruke scart rett fra dvd/sat.tuner, eller er det bedre å bruke "den gule" videoutgangen og gå via et adapter inn på scart? prøvde kun med det "gulsignalet" via recieveren, og scart rett fra dvd, men da ble scart iallefall MYE bedre...... mulig d var recieveren som ødela litt kvalitet, eller er scart best av de to?
    Og er det slik som ryktene sier, at scartkabler varierer ENORMT i bildekvalitet? noen kabler som er anbefalt isåfall, som ikke koster skjorta?

PS. Var det forresten dumt av meg å "betale" 1500kr for den tvn? :-?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her: http://www.hjemmekino.no/guide/connectionguide.asp

Her er det info om det meste av tilkoblinger til TV.

Dersom det er mulig ville jeg anbefalt deg å bruke scart med RGB signal hvis DVD og TV støtter dette. Det er vel det du har kommet fram til allerede. Den "gule" er den absolutt dårligste du kan bruke. Jeg bruker en Scart av "simpleste" kvalitet og er fornøyd med den, men en bedre kabel gir antakelig bedre bilde uten at du trenger å ruinere deg.

Nå vet ikke jeg mye om Grundig TV, men innbiller meg at det er relativ god kvalitet, så du har nok den TV'en en stund. Ang. pris har jo denne falt mye i det siste, men er det en 100Hz TV kan kanskje prisen forsvares. Er du fornøyd er det verdt det :-D
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg ganske dårlige erfaringer når det gjelder Grundig og kvalitet, men det bruker på å være bra så lenge det virker. 1500 kroner var den sikkert verdt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •