DVD eller HDD opptaker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question DVD eller HDD opptaker?

Har lyst på HDD opptaker, men da jeg kom over PACKARD BELL EDR2000 til 1400 på Elkjøp måtte jeg revurdere.

Den har USB inngang, noe som skulle tilsi at det skulle være mulig å koble til min eksterne harddisk og ta opp på og i det minste spille av film? Det gjør det jo lettere å se ting jeg har lastet ned siden jeg bruker den uansett til å oppbevare større mengder media (for ikke å snakke om at det blir billigere), men det skal vel ikke være så enkelt?

o Er det noen som har erfaring med denne modellen eller andre tilsvarende modeller?

o Kan jeg ta opp rett på disken eller må jeg nøye meg med å ta opp på DVD?

o Kan jeg i så tilfelle overføre dette rett på disken? Dette kan jo selvsagt gjøres på dataen, men det blir jo litt tungvindt.

o Dersom det skulle fungere, er det vesentlige fordeler med HDD opptakere som jeg går glipp av?

o Finnes det andre mer gunstige løsninger for å knytte en ekstern harddisk til TV (bortsett fra å koble TV'en til PC'en)?

Håper noen gidder å svare på dette innlegget!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjarte
    ...Den har USB inngang, noe som skulle tilsi at det skulle være mulig å koble til min eksterne harddisk og ta opp på og i det minste spille av film?
    Dette er jo en antagelse du må sjekke. Dersom antagelsen er feil, så er ikke dette produktet noe for deg ser det ut til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp,det går an å spille av filmer,men kvaliteten på den filmen som jeg testet det med var veldig dårlig..Så jeg kan ik si noe om hvor bra bildet blir..Men det var veldig enkelt å få det til..Var litt verre å få det over på en dvd,er ik sikker på om det går an..Å ta opp på ekstern harddisk tenkte jeg ik på å prøve,men tviler på at det går..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usb 2.0

Forsåvidt en besnærende tanke, å koble HD til usb porten da, men det er noen skjær i sjøen:

Hvis det er USB 1.1, noe det ganske sikkert er, vil de ikke fungere da overføringshastigheten blir for liten. USB 2.0 er et must på eksterne harddisker. Dessuten må det være enkelt å bruke. Hvis du mekke en masse hver gang for at det skal fungere vill det ikke fungere

Hvis du må kjøpe en eksern HD i tillegg så blir totalprisen fort det samme for en Packard m/disk. 1400 for en ren DVD opptaker er vel intet scooop ?

Og så var det dette med billedkvaliteten da.........

Men Elkjøp har vel 30 dagers, så da er det bare å prøve og rapportere tilbake.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •