www.prismasonic.com

1

2

3

1. Produktets generelle spesifikasjoner/egenskaper/veil. pris
Anamorfisk linse som trinnløst og optisk kan strekke eller presse sammen bildet, og gjøre en 4:3 projisering til "ekte" 16:9, eller andre eventuelle formater.

2. Produktets Styrker
En God del små fordeler:
Man får 33% høyere oppfatning av oppløsning, noe som gjør bildet generelt bedre.
Skarphet, riktig grafikk i databilde, da man lettere får 1:1 pixelmapping,
Lysfelter over og under bildet forsvinner.
For LCD, man kan kjøre 4:3 hele tiden, og unngå at noe lys blir blokkert av 16:9, og dermed øker varmen i LCD-modlen. dette var en stor fordel i mitt tilfelle, da jeg fikk redusert blåstikk som følge av delvis brent blå polarisator.
Fort gjort å bytte fra 4:3 til 16:9.

3. Produktets Svakheter
Lyslekkasjer spres i forskjellige retninger, Om jeg hadde total lyskontroll, ville dette definitivt være et irritasjonsmoment.
Jeg fant det personlig vanskelig å justere linsen riktig for å unngå optisk forvrengning, men det skal i alle tilfeller være mulig å få et tilnærmet perfekt resultat.
størrelsen, Den er relativt stor.
Uansett, lett å stille til normalt aspekt, og der er bildet nøyaktig det samme som om linsen ikke hadde vært der. hverken mer eller mindre.
4. Sammenligninger
Sammneligning med annen linse: Dette er den eneste linsen jeg har prøvd, eneste jeg kan nevne er at den horisontale linsen anbefales til projektorer med long throw, vertikal linse til projektorer med short throw. kalkulator for dette ligger på hjemmesiden til prismasonic.
Sammenligning med projektor før og etter linse:
ser mindre screendoor, har en stor fordel av å kunne bytte enkelt til 4:3, og fortsatt få pikselmapping, bildet er litt "forvridd, men ikke så mye at man merker det mens man ser film. å bruke linsen til filmbruk er absolutt å foretrekke.(fra PC)
5. Diverse
enkel å montere, vanskelig å justere.
Linsen kommer uten coating.
fungerer godt i kombinasjon med HOYA filter.

6. Konklusjoner
Linsen er bra den, men krever kanskje et litt spesielt bruksområde. om man bytter mye mellom 4:3 og 16:9 er det en stor fordel, slik som i mitt tilfelle, der jeg slipper å maskere 4:3 til 16:9, istedet bare drar jeg bildet utover, og bruker gardiner som jeg enkelt drar til side til film. Til PC dras gardinene foran lerrettet, men er selvsagt da ikke så stort, noe jeg liker til både PC og TV. En annen ting som kom frem på prismasonic's hjemmeside, er at Linsen leveres uten coating. påførte selv denne i form av brillevask med en klut, og bildet ble betraktelig bedre.(selv om det ikke er "ekte" coating.) En billig oppgradering.Alt i alt, fornøyd med å bruke linse fremfor å la være.

(Send meg gjerne en PM om noe ikke stemmer, og må korrigeres.)