Best DVD kvalitet fra PC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best DVD kvalitet fra PC?

Om du leser denne artikkelen, så ser du at man tydeligvis får meget bra kvalitet fra en DVD spiller med digital utgang. Jeg har derimot koblet opp min HD-LCD mot PC via VGA, og jeg synes ikke jeg får spesielt pent bilde bare ved å bruke PC'n som avspiller til DVD. Hvordan kan det ha seg? Skal jeg ikke få bra kvalitet gjennom VGA også? Hvordan kan jeg eventuelt endre på dette slik at signalet er på lik linje med en DVD spiller med digital (HDMI/DVI) utgang?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d_stenvig
    Om du leser denne artikkelen, så ser du at man tydeligvis får meget bra kvalitet fra en DVD spiller med digital utgang. Jeg har derimot koblet opp min HD-LCD mot PC via VGA, og jeg synes ikke jeg får spesielt pent bilde bare ved å bruke PC'n som avspiller til DVD. Hvordan kan det ha seg? Skal jeg ikke få bra kvalitet gjennom VGA også? Hvordan kan jeg eventuelt endre på dette slik at signalet er på lik linje med en DVD spiller med digital (HDMI/DVI) utgang?
    Prøvd med ffdshow og ellers fulgt noen tweak-howtos på nett?
    Mulig du kan øke kvaliteten ved å gå for et skjermkort med HDMI utgang (de burde vel finnes i butikken snart (anandtech-artikkel om temaet))

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    niks, har ikke prøvd dette! Men i prinsippet- vil PC (VGA) --> hdtv skjerm gi like god DVD avspilling som en standalone DVD stpiller (DVI/Compenent) --> hdtv skjerm gi like god kvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er altfor mange variable til å kunne generalisere og si at PC m/ vga og DVD spiller m/ component skal gi likt bilde.

Det viktigste er hvordan TVen behandler de forskjellige inputene. Min Samsung le40m61 behandler VGA HELT forskjellig fra HDMI/component siden den deaktiviserer både lysstyrke-sensoren og dynamisk konstrast for VGA.

En passe sammenlikning mener nå jeg kan bare utføres ved å sammenlikne med samme input. PC og standalone-DVD over component eller HDMI.

Har du mulighet for å prøve andre tilkoblinger enn VGA?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har 1:1 pixelmapping bør du få rimelig bra bilde fra en HTPC og VGA tilkobling, men det er så utrolig mye man kan gjøre galt i en PC for å ødelegge bildet så du får bare begynne fra en kant.

Du bør søke hjelp i HTPC trådene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •