VHS til Benq 7700 prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VHS til Benq 7700 prosjektor

Jeg var innom Clas Ohlson på lørdag og kjøpte meg en liten scart-omformer. Denne satt jeg i VHS-spilleren, og brukte kompositt kabel fra omformeren til receiveren. Så går det jo en komponent kabel fra receiver til prosjektor.

Det som skjedde, var at noen ganger forsvant bildet i 2 sekunder (ble sort), for prosjektoren viste "unsupported" i 2-3 sekunder, så kom bildet tilbake. Dette skjedde ca. 3-4 ganger i løpet av den ene filmen (den var helt forseglet, og dermed aldri spilt før). Den andre filmen skjedde det 10-15 ganger. Det kjøpte jeg ny en del år tilbake, men er kun sett en gang.

Det var ikke noe merkbart trøbbel med bildet. Komposittkabelen jeg bruker til receiveren, er en tynn billig sak. Kan det hende at signalet er veldig svakt inn til prosjektor, og at det er derfor dette skjer iblant? Vil det da hjelpe å bytte ut komposittkabelen med en skikkelig sak, evt. bruke S-video kabel fra omformeren? (Jeg bruker S-video kabel fra laserdiscspiller til receiver, og videre derfra til prosjektor, uten noen som helst problemer.)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg kan være enig med spekulasjonene dine rundt at signalet i kompositten kan være for dårlig hvis det er en tynn lakrislisse.
    En av de High Grade S-video-kablene til Clas Ohlson tror jeg nok vil gjøre susen bedre ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •