Sliten etter å ha sett film på DLP - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Ja, men det er ikke alltid man får alt man ønsker seg. Min samboer er (forløpig) ikke så positiv til å få et slik "monster" i vår lille hjemmekino. Vi får se hvor dette ender, men dersom bildekvalitet alene skulle avgjør, hadde jeg valgt en god CRT.
    Noen som vet hva som skal til for å forsterke et gipstak som henger i lydbøyler slik at man er sikker på at CRT'en ikke faller ned?
    Du må rive taket, fjerne lydbøylene og sette opp nye plater rett i blelkelaget. Er det mur må du bolte rett i muren. Jeg har samme problem selv, nesten lydtett rom og taket henger i lydbøyler. Jeg er ikke villig til å ofre lyddempingen for å henge opp en CRT, som jeg da ikke kan bruke når jeg selv vil (gjerne midt på natten).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har forstått det riktig så må altså øyet selv blande primærfargene basert på hvor lenge hver av dem sendes ut fra en 1-chips DLP. Er det dette som skaper regnbueeffekten? Er ikke dette en såpass unormal/uvant prossess for øyet at det vil medføre anstrengelse med mulig påfølgende hodepine selv om man ikke ser regnbuer? Og er det slik at denne blandingen foretas inne i en 3-chipper slik at øyet slipper å gjøre dette selv?
    Er jeg helt på jordet, eller?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tre chipper sender ut alle fargene samtidig. Men det går som oftes på bekostning av sortnivået, siden det må brukes prisme for å blande fargene.
    På nye en chips projektorer går fargehjulet men en slik hastighet at de fleste ikke kan oppfatte "regnbuer".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må rive taket, fjerne lydbøylene og sette opp nye plater rett i blelkelaget. Er det mur må du bolte rett i muren. Jeg har samme problem selv, nesten lydtett rom og taket henger i lydbøyler. Jeg er ikke villig til å ofre lyddempingen for å henge opp en CRT, som jeg da ikke kan bruke når jeg selv vil (gjerne midt på natten).
    Det er dette jeg er redd for. Jeg er heller ikke villig til å ødelegge lyddempingen. Jeg har ikke betong, men trekonstruksjon i taket.

Dette ligger såpass mye på siden av temaet i selve tråden at jeg får starte en egen tråd for å diskutere opphenging av CRT i et tak med lydbøyler. Uansett takk for innspillene Hi-Fil.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder kontrast og 3 chippere, tror jeg dette blir et mindre problem enn antatt... Marantz kommer jo med 3000:1, og det er "signaler" som tilsier en kontrast på mer enn 2500:1 på den nye InFocus projektoren... Hadde det ikke vært for prislappen, hadde det trolig blitt en 3 chipper i min stue om ikke lenge... Får spare litt!

Er for øvrig også andre elementer som spiller inn. Det virker som produsentene av 3-chippere kan ha glemt andre faktorer som støynivå og flyttbare linser. Jeg ser heller en og annen regnbue enn å ha et lokomotiv av en projektor hengende i taket... Blir spennende å se om faktisk eksempelvis InFocus får med seg slike, etter min mening svært vesentlige elementer, på sin nye modell... Linseskift er et must, ikke alle (eller faktisk de færreste av oss) får satt opp projektoren 100% i vater foran lerretets midtpunkt. Jeg er iallfall 100% avhengig av dette skal en projektor passe inn i min stue!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •