"Gammel" CRT vs ny LCD/DLP PJ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Gammel" CRT vs ny LCD/DLP PJ

Dersom en bare ser på billedkvalitet, hva gir best bilde av en eldre CRT prosjektor som f.eks. Barco 801S, Sony VPH1272 eller Barco 808 sammenlignet med en ny DLP/LCD prosjektor til 15-20.000 som f.eks. PJ-TX200 eller HC3000? Tenker da på f.eks. 720p over HDMI/DVI (er klar over at en trenger innstikkskort i enkelte CRT for å få HDMI/DVI)

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat solgt en DLP... Kjøpt "eldre" CRT...
    kan ikke sammenlignes.

CRT banker LCD/DLP lett.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil anbefale deg å kjøpe en EMF maskin som f.eks. en grei barco graphics 808s den vil kunne lettest gi deg et skarpt og fint bilde. det er en knall projektor som slår alle 720P lcd/dlper uten problem, men husk du må fore den med en god kilde og et tips kan være når du setter den opp å kontakte noen som kan crt`er godt, som f.eks. bjørn hegelstad eller per johnny ødegård. på den måten kan du få tynt ut det aller siste av maskinen som ofte er avgjørende for en topp oplevelse .

lykke til med kjøpet, du vil ikke angre på en crt hvis du har plass til det da .

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har idag kjøpt meg en Sony VPH1272 (ganske lik Barco 801S (bare vistnok litt bedre)) så da får vi se om vi får dette til Kommer sikkert til å bli ett par frustrende timer før jeg får det helt til, men regner med det ordner seg Viss ikke har heldigvis selger (NO12) lovd å trø hjelpende til

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Har idag kjøpt meg en Sony VPH1272 (ganske lik Barco 801S (bare vistnok litt bedre)) så da får vi se om vi får dette til Kommer sikkert til å bli ett par frustrende timer før jeg får det helt til, men regner med det ordner seg Viss ikke har heldigvis selger (NO12) lovd å trø hjelpende til

Gratulerer... 8-)
    Er ganske fersk med CRT selv, men gjør mitt beste.
    Det er greit å ha noen du kan spørre og få litt hjelp av innimellom.

Jeg selv har vært veldig frustrert noen ganger.
    Bildet har jeg vært super fornøyd med fra dag 1...
    Men når man vet det kan bli bedre blir man GAL og vil ha mer.

Ellers er det en del snille folk her på forumet som har hjulpet meg en hel del :grin: .

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda skal bli artig dette

Ser du bruker Xbox noe jeg også har tenkt til å gjøre i begynnesen, bruker du Micrsoft sin HD Pack sammen med den RGB omformeren? Synes du det fungerer bra og hva oppløsning kjører du? Kommer til å gjøre det samme selv eller sannsynligvis kjøpe ett "pluginkort" med både DVI og HD component, tror kanskje sistnevnte er den beste løsningen for meg slik at jeg også er klar til DVI/HDMI når jeg oppgraderer DVDen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Joda skal bli artig dette

Ser du bruker Xbox noe jeg også har tenkt til å gjøre i begynnesen, bruker du Micrsoft sin HD Pack sammen med den RGB omformeren? Synes du det fungerer bra og hva oppløsning kjører du? Kommer til å gjøre det samme selv eller sannsynligvis kjøpe ett "pluginkort" med både DVI og HD component, tror kanskje sistnevnte er den beste løsningen for meg slik at jeg også er klar til DVI/HDMI når jeg oppgraderer DVDen
    Har ikke testet Xboxen enda.
    Har vært mest ivrig på å få mest mulig ut av DVD spilleren.
    Og i kveld (for 30 min siden) kjørte jeg "RGB software" inn i DVD spilleren så den sender RGB på komponent utgangene. Så nå kjører jeg 1080i... :grin:
    Har stresset fælt med dette i det siste.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varierer jo litt hva oppløsning folk anbefaler å kjøre på de eldre PJene som vi har (801S og 1272), noen sier jo faktisk 480p er det som gir best resultat, mens andre sier 720p og/eller 1080i. Er vell kun prøving og feiling som kan gi svar på dette... Jeg har ikke DVD spiller med HD utgang pr idag så jeg får nøye meg med PC og Xbox enn så lenge, men først må jeg kanskje få saken inn i hus og lære meg hvordan den stilles inn før jeg tenker på slike ting

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •