Leier dere filmer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Leier dere filmer?

Hei!

Når jeg leser innlegg i Filmomtaler, finner jeg ofte utsagn som "dette er en leie-film, ikke en eie-film". Så jeg lurer på, er det mange som regelmessig leier DVD'er?

Selv leier jeg utrolig sjelden filmer, pga det vanvittige prisnivået på leiefilmer her i området. Når det koster 40-50 spenn å leie en film og 100-150 spenn å kjøpe filmen er det en nobrainer for meg. Liker jeg ikke filmen, selger jeg den på QXL og får i de fleste tilfeller omtrent det jeg ga for den tilbake. Liker jeg den, beholder jeg den og har i så tilfelle også spart leieprisen.

Unntak skjer selvsagt, men jeg kan ikke huske sist jeg leide en film.

Håper flest mulig boikotter leiesjappene når de tar sånne blodpriser. En annen idiotisk ting er jo at det faktisk er DYRERE å leie en DVD (som slites svært lite) enn en VHS (som slites mye mer). WTF??????

PS: Håper ikke dette blir sett på som "prisdiskusjon" da meningen med denne tråden IKKE er å finne ut hvor man billigst får leid filmer. Men det er allikevel interessant om det latterlige leieprisnivået vi har her i Oslo også eksisterer i resten av landet. Hvis folk ikke nevner navn på butikker er det vel greit?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leier av og til filmer som eg trur er gode nok til å gå til innkjøp av, eller som eg er i tvil på. Viss den er bra så kjøper eg den seinere

Her i byen koster det 50,- for å leige 1 film....80,- for 2.....og 99,- for 3 filmer. Og ein filmkveld med 3 filmer for under 100,- er jo billig og moro

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper bare, gidder ikke leie ettersom de fleste filmene jeg vil se ser jeg gjerne opp igjen.....
    Og npr man bestiller fra utlandet er det ikke så veldig dyrt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leier filmer jeg er sikker på at jeg ikke vil eie. Noen ganger tar jeg feil, men det er sjelden... Sist leide film: Den japanske originalen av "The Ring".

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leier svært sjelden. Foretrekker å kjøpe selv om de fleste filmene mine bare er sett en gang. 8)

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leier de fleste filmene jeg ser. Jeg ser såpass mange filmer at det er langt i fra alle som er interessant å se flere ganger. Dette skyldes også at min samboer ikke har samme smak som meg når det kommer til film.
    Jeg kjøper de få filmene som er interessante og ha i en samling og som det er gøy å se om igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leier utrolig få filmer. Tror jeg har leid en film siden jeg fikk DVD-spiller i 98. Men i det siste har jeg vurdert på om jeg skal begynne å leie filmer igjen. Grunnen til det er at det har blitt så mange bomkjøp de seinere åra. Det var greit med bomkjøp før for da fikk jeg lett solgt filmene. Men nå er det omtrent umulig å få solgt sone-1 filmer uten å tape for mye penger.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leier med jevne mellomrom. Det er greit å betale 45 kroner for en film du er usikker på, ikke fullt så kult å bruke 199,- Det tar dessuten litt lenger tid å bestille en film du ikke har noe særlig lyst på fra england, enn å svippe ned på hjørnet og hente den. Før kjøpte jeg mye mer, men etter å ha kjøpt ca 10 drittfilmer på rad, gikk jeg over til en annen strategi :lol:

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leier en god del filmer, og kjøper de feteste...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en automat for DVD-utleie som står ikke så altfor langt fra der jeg bor. 39,- koster det å leie en DVD. Den står like ved der jeg tar bussen til job så det er lett å få levert tilbake i tide. 24 timers åpningstid er også greit. Med ca. 50 TV-kanaler (hvorav 8 er filmkanaler), en bunke med DVD-er jeg enda ikke har åpnet og mye annet jeg bruker tiden til blir det likevel ikke så mange ganger jeg har leid DVD der.

Robert-

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leier ofte, men som regel er vi flere som spleiser så da er det ikke så ille dyrt allikevel. Jeg tør stort sett ikke kjøpe filmer jeg ikke har sett.
    (Ellers hender det at det blir en Divx-film av og til. hysj fysj!)

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke leid film siden jeg fikk dvd-spiller for 3 år siden. Kjøper heller, og har en del filmer i samlingen jeg ennå ikke har sett. noen er faktisk kjøpt for nesten 1 år siden :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri leid en dvd-film. Leier en sjelden gang en vhs-film som jeg ser i stua på tv'en sammen med samboeren. Dette er uansett filmer som jeg aldri hadde kjøpt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg leiger masse!
    Koster ikkje så masse heller!

www.f24.no

170 kr i månden for og leige så mange filmer du klarer. Sendte 2 stk i retur i dag, og da får eg tilbake 2 stk på fredag! Så har eg ein film altid heime.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leier ca 1 film i snitt i uka.
    Kjøper omtrent det samme.

Har 250 filmer som stort sett er blockbustere, har kommersiell filmsmak 8)

Leier de filmene jeg ikke prioriterte høyt nok å få sett på kino.
    Kjøper de filmen jeg har sett på kino og som innfridde forventningen.

Det er sjelden jeg leier en film og etterpå angrer på at jeg ikke kjøpte den.

Jeg kjenner min egen smak såpass godt og ser så mange trailere, at det er sjelden jeg bommer, men det hender

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig vil jeg heller kjøpe en film enn å leie den.

En ting er de horible prisene, men har større problemer med at platene bærer preg av at noen tydligvis bruker disse som dørmatte eller gudene vet hva.

Forrige gang de var nedsatt pris på leiefilmer 2 for 1 (de har nå et navn på det) tenkte jeg at jeg kunne forsøke, men akk nei. Sjekket platen og det var ikke noe som fristet å forsøke å se på.

Er litt spesiel slik, liker å kunne se en hel film uten hopp og sprett i alle kanter.

Cornel: hvordan er det med platene fra www.f24.no

Det som irriterer meg en smule er utleiernes totale mangel på interesse for å få gjort nye med problemet. Forsøkte å kjøpe en DVD film på den lokale Narvesen kiosken (Løvenes Konge) fant skader på platen og ville bytte denne (om noen mener jeg er kresen ved leie, er jeg besatt når jeg kjøper. Platen skal vere feilfri!) Resultatet var en diskusjon uten like og påstander om at jeg selv skulle ha laget skaden mm. :x Selgeren gav seg når jeg gav han muligheten til å bli med meg hjem og sjekke filmene jeg hadde hjemme. 8) Har t.o.m forsøkt å kjøpe filmer på denne butikken senere, men har da sjekket platen først (har t.o.m. fått lagt frem 4 plater fra samme film, alle var skadet!!!) Tror nok ikke jeg kommer til å kjøpe filmer der mer.

Ble kanskje en smule "off topic", men men...

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leier nesten aldri film jeg heller... Hjelper ikke at den loka sjappa er lagt ned.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robert: Enig med deg. DVD-spilleren min (Toshiba SD-220E) er ganske kresen overfor ripete plater. Det har stort sett gått greit når jeg har leid filmer, men jeg må ofte vaske plata først.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leier nesten aldri film, men har kamerater som gjør det. Igår kom vi over den ubeskrivelig geniale filmen "Six-String Samurai" ("norsk" tittel Samurai Sword). Tror jammen jeg må kjøpe denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leie film?