Jeg koblet opp min nye TX-200 igår, sammen med lerret og greier...

Tenkte jeg skulle gå for komponent kabler, og koblet opp alt sammen.

Så ville jeg teste å få inn TV-bildet på projektoren.
Men problemet mitt nå ble at DVD-spilleren (Hitachi DV-PF7E) kun gir ut DVD signalet på component utgangen.

Prøvde så med en S-video kabel, men også den gir kun DVD signal ut.
(Dette er også ihht bruksanvisningen ser jeg nå...)
Dette er altså en kombinert DVD/VHS spiller, men både comp og s-video utg. kan altså kun brukes til DVD-delen....

Så da var alt. nå å bruke scart utgangen, men siden TX-200 ikke har scart inn, så testet jeg med en scart s-video overgang http://www.biltema.no/Archive/Produc...e/24-188_l.jpg , og s-video inn på projektor. Får inn Tv-signalet, men fargene er borte, alt er i svart-hvitt!

Hvordan kan jeg få inn riktig Tv-bilde??
Sat-tuneren jeg har nå er ikke noe alt, da den kun har scart ut. Er da siste mulighet vanlig koaksvideo kabel?

Det må legges til at både dvd-spiller og sat-tuner nok er moden for utskifting snart (til f.eks en DVDspiller med HD eller Dreamboks 8000 når den evt kommer), men jeg hadde håpet å få inn litt TV før den tid...

Noen tips?

EDIT:
Fant løsningen her: http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_pc_tv.asp

På de fleste apparatene som selges i dag så finnes det ingen egen S-Video tilkobling på baksiden (noen kaller den feilaktig for S-VHS). Dermed er man avhengig av en overgang til SCART kontakt. Scart kontakten på et TV apparat kan ha støtte for S-video men trenger ikke å ha det. Her kommer som regel det største problemet med å koble PC til TV inn. Mange plages med å få farger ved en slik tilkobling. Dette kan skyldes flere grunner og siden mange plages med dette vil vi forklare hvordan man kan gå frem for å få farger.
1. Aktivere S-video på SCART.
En rekke TV apparater trenger å aktivisere S-video på den aktuelle SCART kontakten. Dette må gjøres i meny eller ved å trykke flere ganger på inngangsvelgeren til TV apparatet.
2. Bytte til SCART kontakt som støtter S- video.
Ofte støtter ikke alle scartkontaktene på TV apparatene S-video. En titt i bruksanvisningen burde forklare hvilke som støtter S-video. Ofte brukes Y/C/S-VHS om S-Video signal i disse bruksanvisningene.
3. Aktivisere kompositt via S-video
Hvis man har en TV som ikke støtter S-video har mange skjermkort mulighet til å kjøre ut kompositt signal via s-video pluggen på skjermkortet. Endringen gjøres i driveren til skjermkortet.Dette er stort sett kun mulig på NVIDIA kort.Det vil da være mulig å få farger ved bruk av en S-video til scart overgang.
4. Bruke en overgang fra S-video til kompositt
Hvis ingen av de første forslagene hjelper/er mulig, må man bruke en overgang fra S-Video til kompositt. Denne må ha innebygde kretser for å slå sammen luminans(lys) og krominassignalet(farge). En slik overgang fås kjøpt flere plasser fra ca kr 30.- og oppover.Bilde til høyre viser en slik overgang.Her får du en liten liste over overganger som vi vet om tilgjengelig på nettet:

Løsningen låg i pkt 1, endret scart utgangen på tuneren til SVHS (S-video), og dermed kom fargene...!