Philips vil tvinge deg til å se reklamepauser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips vil tvinge deg til å se reklamepauser

I Dagbladet står det at Philips har søkt om patent på en digital-tv boks som hindrer deg fra å bytte kanal i reklamepauser. Boksen gjør det også umulig å spole seg igjennom reklamer hvis man har tatt opp program med HD-opptaker.
    Man kan ved å betale "et mindre gebyr" få mulighet til å bytte kanal. Dette er rett og slett frekt :x Ville noen her kjøpt et slikt produkt?

Hele artikkelen finner du her

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det bare et patent de prøver å få til. Det er mulig de vil bruke noe slikt for å kunne tilby spillerne for en slikk og ingen ting. Så kan de som vil kjøpe en uplombert til normalpris. Dette er nesten en like bra ide som reklamefinansiert telefon - det slo aldri an.

Normalpris for meg, takk!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehehe.... Leste d derre vaset i går! Det komme de nok neppe til å klare på en særlig fornuftig måte! Komme ikke til å være en eneste sopp som vil kjøpe noe slikt....

Men skjønner jo poenget med det! Men det jeg ikke forstår er følgende: Skal man kun zappe kanal i selve programmet? Må man da zappe over rett før filmen etc er slutt? For hvis ikke vil man jo komme i reklamen og da blir d jo ikke mnulig...

Hehe.. blir spanande å sjå! De binder oss til hender og ben!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis alle de store kabelselskapene i Norge synes dette er en god idè blir vi snart påtvunget slike bokser alle mann og ingen kabelselskap med vettet i behold vil la noen slippe billig unna annonsørene heller. Kan ikke si at jeg akkurat roper hurra for fremtiden.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke ord....og hvorfor sitter jeg med en følelse at CanalDigital har en finger med i spillet her?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    hehehehe.... Leste d derre vaset i går! Det komme de nok neppe til å klare på en særlig fornuftig måte! Komme ikke til å være en eneste sopp som vil kjøpe noe slikt....

Men skjønner jo poenget med det! Men det jeg ikke forstår er følgende: Skal man kun zappe kanal i selve programmet? Må man da zappe over rett før filmen etc er slutt? For hvis ikke vil man jo komme i reklamen og da blir d jo ikke mnulig...

Hehe.. blir spanande å sjå! De binder oss til hender og ben!
    Da burde isåfall tvguidene oppdateres med REKLAME og tidsvisning så vi rekker å bytte kanal
    Forferdelig produkt synes jeg..

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste om dette i Aftenposten i morges. Bare ventet på at noen skulle skrive om det her på forumet. he he..Patentet ble allerede tatt i 2003, men det er først nå at det har blitt offentliggjort. Jeg håper inderlig at dette faller på steingrunn.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Da burde isåfall tvguidene oppdateres med REKLAME og tidsvisning så vi rekker å bytte kanal
    Forferdelig produkt synes jeg..

Her er du inne på noe!! Det må tas patent på! Et tv-magasin som viser nøyaktig når reklamepausen slår inn! Dette er jo mye bedre enn de fleste av ideene som kommer videre i skaperen på tv2....

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!
    Utrolig hva man kan komme på i perioder på jobben :-P

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så snart denne teknologien evt blir sluppet så vil vel noen à la DVD-Jon slenge seg på saken slik at man kan få moddet STC, parabol tuner og HD-opptaker slik at man kan overstyre denne teknologien. Det gode seirer alltid til slutt.

Det jeg lurer på er hvordan de skal kunne fortelle min hd-opptaker som ikke har denne teknologien i seg at den ikke skal la meg spole over reklame. Hvis denne tvungne reklametitteteknologien kommer så blir kanskje eldre tunere gull verdt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelselskapene finner fort på en eller annen autentiseringordning som krever at du bruker en spesiell boks for å motta signalene. Annonsørene kommer til å juble over at alle nå MÅ se reklamen deres og pengene vil flomme til kabelselskapene.

Jeg håper virkelig alle verdens hackere snart tar seg sammen og jobber mot slikt istedet for å kødde til all verdens PC'er. På tide at de blir litt konstruktive!

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvang er jo noe vi alle liker, desto mer jeg blir tvunget til noe desto bedre føler jeg meg [/ironi]
    De kan kanskje tvinge tv'en til vise reklame, men blir litt vanskeligere å tvinge meg til å se den. Er jo bare ta en liten pause til kjøkkenet eller ett annet sted.
    Kanalsurfing vil jo også bli ett problem så lenge ikke alle kanaler sender reklamepausene likt og like lenge.

Men tror nok dette vil dø rimelig raskt, hvorfor skulle man kjøpe noe slikt så lenge det finnes like bra tilsvarende produkter uten denne funksjonen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    Men tror nok dette vil dø rimelig raskt, hvorfor skulle man kjøpe noe slikt så lenge det finnes like bra tilsvarende produkter uten denne funksjonen.
    Når kabelselskapene bestemmer at du må bruke denne boksen for å kunne se TV i det hele tatt hjelper det ikke med tilsvarende produkter. Kabelselskap som påtvinger titterne slike bokser blir svært attraktive blant sine annonsører, så dette er rett rundt hjørnet spør du meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede en plan! Når reklamene kommer stikker jeg fingrene i øra, lukker øynene og roper "lalalalalalalalala" inntil kjæresten prikker meg på skuldra og sier at vi kan fjernsyn igjen!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en ting til som er litt kjipt med dette nye:

Scenario: Man sitter en kveld og surfer gjennom kanalene på tv etter no gøy å se. Plutselig suser man innom en kanal som viser reklame, og vips: stuck!

Blir bra dette!

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en salgs vinner dette!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sender uansett alle de reklamefinansierte kanalene stort sett gamle amerikanske serier i reprise. Kanskje man bare skal kjøpe noen dvd-bokser og stå for underholdningen selv :wink:

Det eneste jeg gidder å se på om dagen er simpsons. Ellers står bare tv`n på som bakgrunnstøy

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir det neste? At når man velger kanal må man se på denne i 24 timer før man kan bytte?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg en stol som holder deg fast, samtidig som TV'n hindrer deg i å bytte kanal. Hihi.... Et samarbeid mellom Canal Digital, Ekornes og Philips eller noe! :lol:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen må jo i tilfelle bli en skjerm for hver kanal..... Det blir jo litt fett! Sånn god gammel jeopardy løsning!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •