Oppskalering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Oppskalering

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppskalering

Hey Folkz!

Har en denon 2910 dvd spiller,en denon avr 3806 reciver,Hitachi tx-200 og en vanlig standard canal digital tuner,tuneren har seff bare video utgang!!??(Blir en anna tuner etterhvert når økonomien har bedret seg)

Men det jeg lurer på er om jeg bør ta video kabel fra tuner,inn på reciver og sende den videre med hdmi til pj? Blir det da noe forskjell på bilde?eller er det bare for å slippe å strekke kabler?

Har en 10m lang HDMI fra dvd-spiller til pj,vurderer Hdmi til reciver og HDMI videre til PJ igjen.Blir det noe forskjell i bilde da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe den reciveren din klarer å videreformidle signalet ditt uten at du får vesentlig redusert bildekvalitet ,uten at jeg kjenner akkurat din reciver noe videre

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva legger du i "vesentlig?

hvis han sender signalet digitalt fra receiver etter omkonvertering, tror jeg dette blir en del bedre enn å strekke en skolisse med kompositt kabel til pj, ikke minst ryddigere

Når det gjelder å kjøre hdmi signalet gjennom 3806, så burde vel dette gå bra? Har ikke fått prøvd dette på min, men så vidt jeg har forstått, tukler ikke 3806 med hdmi signalene før den sender dem videre, så det burde funke fint :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også 3806. Prøvde å sende signalet fra CD mottaker (kompositt) til 3806 og videre til PJ via komponent (litt gammel PJ). Bilde ble faktisk ganske mye dårligere, enn via den 10m lange komposittkabelen..bildet ble rett og slett uskarpt. Min konklusjon er ihvertfall at konverteringen mellom kompositt til komponent ikke er helt bra. (begge kabler er fra Clas Ohlson)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsa_bergen
    hva legger du i "vesentlig?
    sånn ca 1000.....

Neida, har bare til gode å se en sånn boks videosvitsje uten å tape kvalitet på det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •